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Comparison of a Bilateral TAP Block and Preperitoneal Instillation of Local Anesthetic for a Total Extraperitoneal (TEP) Repair

1. Juni 2018 aktualisiert von: Indiana University School of Medicine

Comparison of an Ultrasound Guided Bilateral Transversus Abdominis Plane Block With Dexamethasone and Preperitoneal Instillation of Local Anesthetic With Dexamethasone to a Standard Anesthetic Technique for Analgesic Efficacy and Patient Satisfaction Following a Total Extraperitoneal Bilateral Inguinal Hernia Repair: A Prospective Randomized Single Blinded Study

Comparison of an ultrasound guided bilateral TAP (transversus abdominis plane) block with dexamethasone and preperitoneal instillation of local anesthetic with dexamethasone under direct visualization will be compared it to a standard anesthetic technique (control) following a TEP (total extraperitoneal) bilateral hernia repair. The investigators are hypothesizing that the bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetics with the addition of dexamethasone are superior in terms of patient satisfaction and post-operative pain control when compared to a standard anesthetic technique (no regional technique).

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

75

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Indiana
      • Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
        • Richard L. Roudebush Veterans Affairs Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18-80 yrs of age
  • American Society of Anesthesiologists (ASA) physical status 1-3
  • Scheduled for outpatient TEP bilateral inguinal hernia repair

Exclusion Criteria:

  • Patients refusal to participate
  • inability to give consent
  • drug allergies to medications used in study
  • pregnancy
  • bleeding diathesis
  • conversion to an open procedure
  • any subject whose anatomy, or surgical procedure, in the opinion of the investigator might preclude the potential successful performance of a TAP block
  • any subject whose anatomy, or surgical procedure, in the opinion of the investigator, might preclude the potential successful performance of a TAP block

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Ultrasound guided bilateral TAP block
Ultrasound guided TAP Block with local anesthetic and dexamethasone.
Ultrasound guided TAP block with local anesthetics and dexamethasone.
Aktiver Komparator: Instillation of surgical site with local anesthestic.
Instillation of surgical site under direct visualization with local anesthetics and dexamethasone.
Instillation of surgical site with local anesthetics and dexamethasone.
Placebo-Komparator: Control Group
Standard anesthetic technique
Standard anesthetic technique.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (Day 1)
Assessment will be done postoperatively using a Quality of Recovery 40 (QoR-40) questionnaire after surgery.
Post-operatively (Day 1)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (Day 0 to 1)
Total opioid use in the post anesthesia care unit (PACU) and the period following surgery.
Post-operatively (Day 0 to 1)
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (day 0)
Pain scores in the PACU
Post-operatively (day 0)
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (day 1)
Pain scores post-operatively.
Post-operatively (day 1)
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (day 0 to 1)
Any side effects secondary to any of the post-operative pain procedures.
Post-operatively (day 0 to 1)
Assess the efficacy of a bilateral TAP block and preperitoneal instillation of local anesthetic to a standard anesthetic technique for TEP hernia repair
Zeitfenster: Post-operatively (day 0)
Time spent in the PACU
Post-operatively (day 0)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Bryan Sakamoto, M.D., Indiana University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Dezember 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Januar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. Januar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. Juni 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Juni 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2016

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Bilateral Inguinal Hernia Repair

Klinische Studien zur Transversus abdominis plane block (TAP BLOCK)

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