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HDL-C in Cardiac Syndrome X (HIRICS-X)

HDL-Cholesterol is Inversely Related With Inflammation in Cardiac Syndrome X

High density lipoprotein cholesterol (HDL-C) is in the centrum of the process of reverse cholesterol transport from peripheral cells to the liver[10]. HDL-C promotes endothelial generation of nitric oxide (NO) and improves endothelial function and arterial vasoreactivity[11]. In several studies, lower HDL-C level was reported to be associated with increased coronary artery disease (CAD) risk[12-14]. HDL-C also has anti- inflammatory and anti-oxidant activities[15,16]. Concerning anti-inflammatory activity, HDL-C inhibits the activation of monocytes/macrophages and neutrophils[17,18] and inhibits the expression of endothelial adhesion molecules, such as vascular cell adhesion molecule-1 (VCAM-1) and E-selectin[15].

In this study we aimed to investigate the relation of HDL-C level with systemic inflammatory markers in patients with cardiac syndrome X (CSX).

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

710

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

47 Jahre bis 58 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

CSX was defined as typical chest pain during rest or effort, abnormal test result for exercise ECG and myocardial perfusion scintigraphy, and the presence of angiographically normal epicardial coronary arteries. Control group was selected from volunteers presented to our hospital with the complaint of typical anginal chest pain who had no ischemia on myocardial perfusion scintigraphy or during the treadmill exercise test, had similar risk profile with the patients (diabetes, hypertension, age, gender) and had normal epicardial coronaries at coronary angiography.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Must be able to get exercise stress test
  • Must be able to have coronary angiography
  • Clinical diagnosis of typical anginaduring rest or effort
  • Abnormal test result for exercise ECG or myocardial perfusion scintigraphy
  • Must have of angiographically normal epicardial coronary arteries

Exclusion Criteria:

  • Patients with valvular heart disease (mitral stenosis and moderate to severe mitral regurgitation
  • Patients with moderate to severe aortic stenosis and regurgitation including mitral annular calcification)
  • Patients with heart failure (left ventricular ejection fraction <50%)
  • Patients with congenital heart disease, cardiomyopathy, left ventricular hypertrophy, right ventricular hypertrophy
  • Patients with cardiac surgery
  • Patients with thyroid disease
  • Patients with anemia
  • Patients with pulmonary diseases
  • Patients with infectious diseases (locally or systemic)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Kontrollgruppe
Cardiac Syndrome X

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
HDL-Cholesterol
Zeitfenster: 6 MONTHS
HDL-Cholesterol <40 mg/dL(male) / < 50mg/dL(female) ==> low HDL-C
6 MONTHS
Cardiac Syndrome X
Zeitfenster: 6 months
Patients who have typical anginal chest pain+ischaemic findings at exercise stress test/myocardial scintigraphy + normal epicardial coronaries at coronary angiography ==> Cardiac syndrome X
6 months
Inflammation
Zeitfenster: 6 months
CRP > 2,98 mg/dL ==> systemic inflammation
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. März 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. März 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. März 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. März 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. März 2014

Zuletzt verifiziert

1. März 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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