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Engagement to Care South Africa (ICARE)

17. November 2017 aktualisiert von: University of California, San Francisco

Improving Engagement to HIV Prevention and Care in North West, South Africa

This study will evaluate the efficacy of two strategies for enhancing overall preventive behaviors, retention in HIV care, and adherence to medication for HIV positive individuals in South Africa: short message service (SMS) text messaging and peer navigation services.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Treatment-as-prevention represents a game changing potential to stem further HIV transmission by ensuring that infected individuals are tested, linked to care, retained in care, and adherent to their regimens. Little is known, however, about the most feasible and cost-effective means to promote overall engagement in care coupled with behavioral risk reduction for HIV positive individuals in South Africa. For this reason, the study proposes to first assess what engagement in care activities are underway in select clinics in the Bojanala Platinum District, North West Province, South Africa, and will then implement and evaluate the feasibility, acceptability, and potential efficacy of two strategies for enhancing overall preventive behaviors, retention in HIV care and adherence to medication. The first strategy will employ automated text message reminders to encourage patients to return for needed care, adhere to their antiretroviral therapy (ART) regimens, and practice safer sex and other risk reduction behaviors. This approach also includes designation of a retention, adherence, and prevention monitor to supervise the system. A second strategy builds on the first model, including the automated text message system, but also utilizes peer navigator-provider teams to serve as point people for care engagement. Peer navigators will work with providers to introduce patients to care and help them establish a care and prevention plan. They will also check in with patients to discuss and support resolution of challenges to engaging in care, adhering to drug regimens, and reducing transmission risk behavior.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

756

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Northwest
      • Mabeskraal, Northwest, Südafrika
        • Moses Kotane Sub-district clinics
      • Rustenburg, Northwest, Südafrika
        • Rustenburg Sub-district clinics

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • HIV positive (diagnosed within the last 12 months prior to study/patient contact)
  • Has access to a mobile phone
  • Willing to receive and respond to text messages and calls from clinic and study staff (all arms)
  • Willing to communicate and meet with PN (PN arm)
  • Willing to meet with study staff for survey at study start, 6 months, and 12 months (all arms)
  • regard study clinic area as the regular clinic for accessing healthcare

Exclusion Criteria:

  • First tested positive over 12 months prior to recruitment
  • Under the age of 18
  • Unable to give informed consent
  • Unable to read basic English and with no one to read study sms to participant
  • Principally accesses care through a clinic not in the study
  • Planning to permanently move away from the area served by the clinic within next 6 months (following enrollment)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Standard of Care
Participants are administered baseline, 6 month, and 12 month questionnaires and provided with the study incentive (mobile phone airtime) only. This group will not receive any additional engagement to care intervention.
Aktiver Komparator: SMS text message
Participants are administered baseline, 6 month, and 12 month questionnaires and provided with the study incentive (mobile phone airtime). In addition, they receive automated bi-weekly behavioral text messages aimed at improving health and reducing transmission risk and also automated bi-weekly "check-in" text messages that will trigger a phone call from clinic staff if the participant reports not being well.
bi-weekly behavioral messages and bi-weekly check-in messages
Aktiver Komparator: SMS text message + Peer Navigation
Participants are administered baseline, 6 month, and 12 month questionnaires and provided with the study incentive (mobile phone airtime). In addition, they receive automated bi-weekly behavioral text messages aimed at improving health and reducing transmission risk and also bi-weekly contact from an HIV-positive peer who provides personalized support and with health or other service systems navigation assistance.
bi-weekly behavioral messages plus personalized peer navigation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Linkage to Care - Participants Who Received Cluster of Differentiation 4 (CD4) T-cell Count Test Result Within 3 Months of Testing HIV-positive (Binary)
Zeitfenster: 3 months
Participants who received CD4 count test result within 3 months of testing HIV-positive (binary)
3 months
Timely Antiretroviral Therapy (ART) Initiation (Participants Eligible for ART Who Initiate Treatment Within 3 Months of Diagnosis)
Zeitfenster: 3 months
Participants eligible for ART who initiate treatment within 3 months of diagnosis
3 months
Retention in Care - ART Eligible (Participants Eligible for ART Who Initiated ART and Who Remain on Treatment)
Zeitfenster: 12 months
Participants eligible for ART who initiated ART and who remain on treatment 12 months from enrollment. Retention in care at 12 months is defined as at least 4 clinical care visits with less than 4 months between each visit.
12 months
Retention in Care - Non-ART (Participants Who Return for Repeat CD4 Testing Within 12 Months of Diagnosis)
Zeitfenster: 12 months
Participants who return for repeat CD4 testing within 12 months of diagnosis
12 months
Adherence to ART - Objective (Viral Load Test Results <400 Copies/mL)
Zeitfenster: 12 months
Viral load test results <400 copies/mL (consistent with current and correct adherence to ART)
12 months
Adherence to ART - Subjective (Self-reported Ability to Take ART as Prescribed in Last Month)
Zeitfenster: 12 months
Self-reported ability to take ART as prescribed in last month, assessed at 12 months from enrollment. Considered compliant if reported "very good" or "excellent" adherence.
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Dezember 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

15. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. November 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 12-10482
  • P0054377 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: PHS Health Resources & Services Admin.)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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