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Impact of Three Body Positioning Strategies in the Drainage Fluids After Coronary Artery Bypass Surgery (positioning)

13. August 2015 aktualisiert von: Emilia Nozawa, PT PhD, University of Sao Paulo General Hospital

Study of Impact of Three Body Positioning Strategies in the Drainage Fluids in the Immediate Postoperative Period in Patients After Coronary Artery Bypass Surgery

To investigate different strategies of body positioning associated to early corporal mobilization and verify the impact int the time and quantification of thoracic and mediastinal drainage, pulmonary complications and time of intensive care units in hospitals stay. After first six hours post extubation in the first postoperative day and after evaluation and inclusion in the study, patients were randomized in three groups for receiving different strategies of body positioning associated to early mobilization with help of bed Hill Rom (Hill Rom Batesville@): Group 1: Control (GC n=33); Group 2: Continuous Lateral Rotation Group (TRCL n=34); Group 3:Positioning in sitting and Orthostatic (ORT n=34).

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Coronary artery bypass surgery can lead to pulmonary complications like pleural effusion and pneumonia. These complications increase the length of stay and the immobility time. The investigators aim was to assess the impact of early mobilization of fluids drainage of chest tubes and the incidence of pulmonary complications. A prospective, randomized study included 101 patients divided in three groups. In the Control Group (CG:n=33) the patients were seated in armchair in the first 48 hours postoperative time. The Group (TRCL n=34) a Continuous Rotational Bed Therapy was instituted six hours post extubation in the first 24 hours and it comprised with by consecutive cycles of lateral rotation to the left and right side, and supine position with 30 seconds for pauses (using a Hill Rom Rotational Bed Device) witch stopped when need to perform routine measurements the hemodynamics measurements and clinical controls by nursing crew.The group ( ORT n=33) following the sequential steps T1: sitting in the bed for 2 hours, T2: sitting on the bed with their feet on the floor for 2 minutes and T3: the patients stoos up and walked on the spot for 2 minutes. Hemodynamics and oxygenation measurement before and after each intervention.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

101

Phase

  • Phase 1

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • first postoperative day of cardiovascular surgery 6 hours after extubation
  • EFVE> 35%
  • writen inform consent

Exclusion Criteria:

  • neurological alteration
  • hemodynamics instability with PAM < 60 mmHg
  • blood
  • pneumothorax or broncopleural
  • arritymias

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control Group
six hours after extubation receiving breathing exercises. After 48 hour postoperative time, sitting on armchair and keeping the erect position and walking in the same place.
Aktiver Komparator: Bed Rotation Group
six hours after extubation receiving breathing exercises and submitted the continuous rotational bed therapy in the first postoperative day until 48 hours.
Patients received continuous lateral rotation by a mechanical device (Hill Rom Bed Rotation), consecutive cycles of to left and right side, plus supine position during 30 seconds for pause, in the first postoperative day until 48 hours. Additional breathing exercises.
Aktiver Komparator: Orthostatic Group
six hours after extubation receiving breathing exercises and changing the body position following the sequence: sitting on the bed, sitting on the bed with the feet on the floor , standing and walking in the same place, in the first postoperative day until 48 hours.
Patients were seated on the bed 6 hours post extubation for two hours. After, sitting in the bed with their feet on the floor for two minutes; standing up and walking in the place for two minutes, in the first 24 hours and 48 hours postoperative. Additional breathing exercises.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
volume of drainage fluids
Zeitfenster: 48 hours
measure of volume of drainage fluids (mililiter) pre and post intervention until extract the mediastinal and/or thoracic tube
48 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
score of pulmonary complications
Zeitfenster: 7 days
incidence of postoperative pulmonary complications, was scored by a blinded independent investigator on an ordinal scale of 1 to 4
7 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Filomena G Gallas, PHD, University of Sao Paulo
  • Studienstuhl: Ludhmila A Hajjar, PHD, University of Sao Paulo Medical School
  • Studienleiter: Maria Ignêz Z Feltrim, PHD, Heart Intsitute (InCor) Hospital das Clinicas - FMUSP
  • Studienstuhl: Camila CM Buzzeto, PT, Heart Institute (InCor) Hospital das Clinicas - FMUSP
  • Studienstuhl: Vera RM Coimbra, PT, Heart Institute (InCor) Hospital das Clinicas _ FMUSP
  • Studienstuhl: Adriano RB Rodrigues, Nursing, Heart Intitute (InCor) Hospital das Clinicas _ FMUSP
  • Studienstuhl: Cristiane D Gonçalves, PT, Heart Intitute (InCor) Hospital das Clinicas _ FMUSP

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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