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Peritoneal Bacterial Contamination Following Resection With Closed or Open Rectal Stump for Left-sided Cancer

17. August 2015 aktualisiert von: Florin Iordache

Peritoneal Bacterial Contamination With Closed or Open Rectal Stump

The purpose of this study is to check if there is a difference in peritoneal contamination in patients undergoing rectal resection with closed and open rectal stump prior to anastomosing.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

There is not much information regarding the peritoneal bacterial contamination during colorectal surgery. The null hypothesis is that there is no difference in peritoneal contamination following resection with closed or open rectal stump for left-sided cancer. Patients scheduled for elective resection are allocated for open resection with the distal stump closed or open. Anastomosis is performed while a clamp is placed on the rectal stump in one arm of the study while in the other arm, the stump remains open until the anastomosis is completed. A second bacterial sample will be obtained at the completion of the anastomosis from the same place (pelvic pouch) as the first one. After sampling an air leak test will be performed. A quantitative assessment of the number of Colony Forming Units (CFU/ml) of aerobic and anaerobic bacteria will be done for each patient. Operative time and time interval between samples will be measured. Postoperatively, possible complications (surgical site infections, leakage) will be monitored. The primary objective will be to determine the differences in peritoneal contamination between closed and open rectal stump during colorectal surgery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

26

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Consecutive adult patients scheduled for a left colectomy, sigmoidectomy or rectal resection with a proposed anastomosis at the level of the rectum agreeing to participate in the study.

Exclusion Criteria:

  • Patients without informed consent
  • Class V patients on American Society of Anesthesiologists (ASA) of Physical Health Score
  • Patient with prior peritonitis
  • Patients with acute inflammatory bowel disease
  • Recent antibiotic treatment

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Closed stump
Before cutting the bowel, a peritoneal sample for bacterial culture is taken from the peritoneal cavity (pelvic pouch). Anastomosis is performed while a distal clamp is placed on the rectal stump.
Before cutting the bowel, a peritoneal sample for bacterial culture is taken from the peritoneal cavity (pelvic pouch). Anastomosis is performed while a bowel clamp is placed on the rectal stump. A second bacterial sample is obtained at the completion of the anastomosis from the same place (pelvic pouch) as the first one.
Kein Eingriff: Open stump
Before cutting the bowel, a peritoneal sample for bacterial culture is taken from the peritoneal cavity (pelvic pouch). Anastomosis is performed while no distal clamp is placed on the rectal stump.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The number of Colony-Forming Units (CFU)/ml from the peritoneal samples
Zeitfenster: within the first 30 days after surgery
The formula we will use is: number of CFU (colony forming units)/ml = n x 10 x d, where n = number of colonies on the media and d = dilution reverse. The final number of CFU/ml will be given as the arithmetic mean of the three dilutions done for each sample. When no bacterial growth is found the results are given as 0 CFU/ml. The maximum limit is considered 100,000 CFU/ml.
within the first 30 days after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Florin M Iordache, MD, Bucharest Emergency Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 23937 (Andere Kennung: City of Hope Medical Center)

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