- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02569060
Feeding America Intervention Trial for Health--Diabetes Mellitus (FAITH-DM)
14. Mai 2020 aktualisiert von: University of California, San Francisco
The Feeding America Intervention Trial for Health-Diabetes Mellitus (FAITH-DM) is a randomized, controlled study of the implementation of a diabetes intervention in food pantry settings.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
For adults with diabetes mellitus, diabetes self-management education (DSME) is critical to achieving long-term control of blood sugar levels (glycemic control) and preventing diabetes-associated complications.
This education is often difficult to access for highly vulnerable and marginalized adults in the United States.
Furthermore, foods for a diabetic diet are often out of reach for food insecure households.
The purpose of this study is to determine the extent to which food banks and food pantries can help reach this population with effective DSME, food, and access to primary health care.
The investigators' primary outcome of interest is HbA1c improvement in the intervention group compared to a wait-listed control group of food pantry clients living with uncontrolled type 2 diabetes.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
568
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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California
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Oakland, California, Vereinigte Staaten, 94614
- Alameda County Community Food Bank
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San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94143
- University of California San Francisco
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Michigan
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Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48207
- Gleaners Community Food Bank of Southeastern Michigan
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Texas
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Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77029
- Houston Food Bank
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Food pantry client at one of three participating food banks: Alameda County Community Food Bank (Oakland, CA), Gleaners Community Food Bank of Southeastern Michigan (Detroit, MI), Houston Food Bank, (Houston, TX)
- Type II diabetes mellitus with HbA1c ≥ 7.5% using food bank point-of-care testing
- Reliable mode of contact (either phone or address)
- English or Spanish verbal fluency
- 18 years of age or older
- Intent to remain in the study area for at least the next 12 months
- Willingness to participate in intervention
Exclusion Criteria:
- Type 1 diabetes
- Pregnant or less than 6 weeks post-partum
- Cognitively impaired: dementia, mental illness, or active substance abuse severe enough to interfere with administration of the survey or participation in the intervention
- Household member already enrolled in the study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Immediate Intervention
Participants randomized to the Intervention Arm will immediately begin a four-component intervention.
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Point-of-care testing of HbA1c levels at the food pantry at approximately 3 month intervals
Referral to a local primary care provider, if none currently exists.
Coordination of care with primary care provider.
Food (perishable and non-perishable) appropriate for diabetes self-management available for pick-up at the food pantry twice monthly.
Education materials drawn from evidence-based practice and adapted from existing diabetes education curricula to be flexible to individual, community, and site variations.
The Immediate Intervention Arm receives more robust diabetes self-management education (with group education visits) than the Waitlist Control Arm.
|
|
Aktiver Komparator: Waitlist Control
Participants randomized to the Waitlist Control arm will receive no intervention for six months, after which time they will begin a modified, four-component intervention.
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Point-of-care testing of HbA1c levels at the food pantry at approximately 3 month intervals
Referral to a local primary care provider, if none currently exists.
Coordination of care with primary care provider.
Food (perishable and non-perishable) appropriate for diabetes self-management available for pick-up at the food pantry twice monthly.
Education materials drawn from evidence-based practice and adapted from existing diabetes education curricula to be flexible to individual, community, and site variations.
The Immediate Intervention Arm receives more robust diabetes self-management education (with group education visits) than the Waitlist Control Arm.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change from Baseline HbA1c at 6 Months
Zeitfenster: 6 months
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Point-of-care HbA1c testing with the PTS Diagnostics A1CNow®+ System
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6 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change from Baseline Dietary Intake
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Brief fruit & vegetable dietary screener
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6 months and 12 months
|
|
Change from Baseline Health Care Utilization
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Communication with primary care provider requesting dates of service, service levels, and diagnosis codes
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6 months and 12 months
|
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Change from Baseline Diabetes Distress
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Self-reported distress as assessed by the 2-item emotional burden sub-score of the Diabetes Distress Scale
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6 months and 12 months
|
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Change from Baseline Hypoglycemic events
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Self-reported hypoglycemic events over the previous 4 weeks, both any events and number of events, and self-reported severe hypoglycemic episodes, both any events and number of events
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6 months and 12 months
|
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Change from Baseline Depressive symptoms
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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PHQ-8 (a subset of PHQ-9 scores without assessment of suicidality)
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6 months and 12 months
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Change from Baseline Medication Adherence
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Morisky Medication Adherence Scale (4 items)
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6 months and 12 months
|
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Food vs medicine trade-offs
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Three self-reported questions
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6 months and 12 months
|
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Change from Baseline Food security status
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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6-item version of the USDA's Core Food Security Survey Module
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6 months and 12 months
|
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Change from Baseline Food stability
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Two items assessing adequacy of food resources to last the entire month
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6 months and 12 months
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Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Change from Baseline Diabetes Self-Efficacy
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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8-item scale of diabetes-specific self-efficacy
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6 months and 12 months
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Change from Baseline Diabetes Self-Care
Zeitfenster: 6 months and 12 months
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Self-reported assessment of 5 self-care behaviors: medications, exercise, diet, blood sugar monitoring, and foot care
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6 months and 12 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Hilary K Seligman, MD MAS, University of California, San Francisco
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Seligman HK, Levi R, Ridberg R, Smith M, Hills N, Waxman E. Impact of Enhanced Food Pantry Services on Food Security among Adults with Diabetes Using a Crossover Study Design. Curr Dev Nutr. 2022 Feb 10;6(4):nzac021. doi: 10.1093/cdn/nzac021. eCollection 2022 Apr.
- Smith M, Rosenmoss S, Seligman HK. Point-of-Care Hemoglobin A1C Testing System in Community Settings: Challenges, Opportunities, and Measurement Characteristics. Prog Community Health Partnersh. 2020;14(3):327-335. doi: 10.1353/cpr.2020.0038.
- Seligman HK, Smith M, Rosenmoss S, Marshall MB, Waxman E. Comprehensive Diabetes Self-Management Support From Food Banks: A Randomized Controlled Trial. Am J Public Health. 2018 Sep;108(9):1227-1234. doi: 10.2105/AJPH.2018.304528. Epub 2018 Jul 19.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Oktober 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
31. Oktober 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. Oktober 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
2. Oktober 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
5. Oktober 2015
Zuerst gepostet (Schätzen)
6. Oktober 2015
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
18. Mai 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
14. Mai 2020
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- A125548
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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