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Reducing HIV Risk Among Adolescents: Evaluating Project HEART

20. September 2018 aktualisiert von: Laura Widman, North Carolina State University
This study evaluates an educational web-based intervention designed to increase adolescent girls' motivation and skills to engage in safer sexual behavior (Project HEART: Health Education and Relationship Training). Half of participants will receive Project HEART and half of participants will receive Project Growing Minds, an attention-matched control website focused on growth mindsets of intelligence and self-regulation. The ultimate goal of this work is to help girls reduce their risk of HIV and other sexually transmitted diseases and to avoid unplanned pregnancies.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

This study evaluates an educational web-based intervention designed to increase adolescent girls' motivation and skills to engage in safer sexual behavior (Project HEART: Health Education and Relationship Training). Half of participants will receive Project HEART and half of participants will receive Project Growing Minds, an attention-matched control website focused on growth mindsets of intelligence and self-regulation. The ultimate goal of this work is to help girls reduce their risk of HIV and other sexually transmitted diseases and to avoid unplanned pregnancies.

Primary outcomes for this study include 1) acceptability of the program, 2) communication self-efficacy, and 3) communication intentions.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

222

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • North Carolina
      • Raleigh, North Carolina, Vereinigte Staaten, 27695
        • North Carolina State University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

14 Jahre bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 10th grade girl
  • Able to read English

Exclusion Criteria:

  • None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Project HEART
Interactive website with five modules to address safer sex motivation, knowledge, attitudes/norms, self-efficacy, and sexual communication skills. Program takes approximately 30-45 minutes to complete.
Interactive web-based intervention with five modules: motivation, knowledge, attitudes/norms, self-efficacy, and sexual communication skills.
Sonstiges: Control: Project Growing Minds
Attention-matched control website with five modules to address an introduction to mindsets, growth mindsets of intelligence, growth mindsets of self-control, growth mindsets of people, and an integrative summary. Program takes approximately 30-45 minutes to complete.
Interactive web-based intervention with five modules: mindsets introduction, growth mindsets of intelligence, growth mindsets of self-control, growth mindsets of people, and integrative summary.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
6-item Self-report of Program Acceptability
Zeitfenster: Immediate post-test at completion of intervention
Program acceptability was assessed through a questionnaire that was adapted from prior acceptability surveys. Specifically, six items were included to assess six aspects of acceptability: (i) an intent to return to the website, (ii) whether one would recommend the program to a friend, (iii) whether one would use information from the program in the future, (iv) how much one liked the program, (v) how much one learned from the program and (vi) how much one felt the program kept their attention. The first three questions were coded with dichotomous response options (yes/no-unsure), whereas the last three items used a four point Likert-type scale ranging from 1=not at all to 4=a lot. For analyses, these last 3 items were dichotomized into 1=a lot and 0=not a lot.
Immediate post-test at completion of intervention
7-item Self-report of Sexual Communication Self-efficacy
Zeitfenster: Immediate post-test at completion of intervention and 3-month follow-up
We used the validated Self-Efficacy for HIV Prevention Scale to assess communication self-efficacy. Seven items assessed confidence communicating about sexual topics (e.g., "How sure are you that you could talk to your partner about safer sex?"). Participants responded from 1 for "couldn't do it" to 4 for "very sure." Scores were averaged with higher scores indicating greater confidence in communicating about sex (alpha = 0.82).
Immediate post-test at completion of intervention and 3-month follow-up
3-item Self-report of Sexual Communication Intentions Over Next 3 Months
Zeitfenster: Immediate post-test at completion of intervention and 3-month follow-up
We assessed intentions to communicate about sex with items from the AIDS Risk Behavior Assessment. Three items captured the likelihood of communicating with a partner in the next 3 months about (1) sexual limits and boundaries, (2) STDs and pregnancy, and (3) condom use. Options ranged from 0% to 100% to indicate the likelihood of communicating with a partner. We averaged scores to create a composite (possible range 0-100); higher scores indicated greater likelihood of sexual communication (alpha = 0.84).
Immediate post-test at completion of intervention and 3-month follow-up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Laura Widman, PhD, North Carolina State University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. September 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

4. Mai 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

6. April 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Oktober 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. September 2018

Zuletzt verifiziert

1. September 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 57033
  • R00HD075654 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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