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Effectiveness and Cost-effectiveness of Doin (Conduction Exercise) for Chronic Neck Pain

6. November 2018 aktualisiert von: In-Hyuk Ha, KMD, Jaseng Medical Foundation

The Effectiveness and Cost-effectiveness of Doin (Conduction Exercise) for Chronic Neck Pain: a Pilot Multicenter Randomized Controlled Clinical Trial

A pilot multicenter randomized controlled trial will be conducted to evaluate the clinical effectiveness, cost-effectiveness, and safety of Doin (conduction exercise) with acupuncture for chronic neck pain patients compared to acupuncture alone.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

A pilot multicenter randomized controlled, parallel, assessor-blinded trial will be conducted to evaluate the comparative clinical effectiveness and cost-effectiveness of Doin (conduction exercise) with acupuncture for chronic neck pain patients with acupuncture alone as assessed by pain and functional disability scales, monitor its safety, and assess the feasibility of and serve as the basis for a full-scale, multicenter trial.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Onset of at least 6 months previous for neck area pain
  • Current neck area pain of Numeric Rating Scale (NRS) 5 or higher
  • Patients who have agreed to voluntarily participate in the clinical trial and given written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pathologies of non-spinal or soft tissue origin or high severity which may cause neck or radiating arm pain (e.g. malignant tumor, spinal infection, inflammatory spondylitis, fibromyalgia, rheumatic arthritis, gout)
  • Progressive neurologic deficit or severe neurologic symptoms (e.g. cauda equina syndrome, progressive muscle weakness)
  • Other chronic diseases which may interfere with treatment effect or interpretation of results (e.g. cardiovascular disorder, renal disease, diabetic neuropathy, dementia, epilepsy)
  • Current intake of steroids, immunosuppressant medicine, psychiatric medicine or other medication which may interfere with treatment results
  • Patients considered unsuitable or unsafe to receive acupuncture (e.g. patients with hemorrhagic diseases, blood clotting disorders, history of anti-coagulation medicine intake, severe diabetes with high risk of infection, severe cardiovascular diseases)
  • Patients who were treated with invasive interventions such as acupuncture or injections, or with medicine that may potentially influence pain such as NSAIDs (nonsteroidal antiinflammatory drugs) within the past week
  • History of cervical surgery within the past 3 months
  • Pregnancy or plans of pregnancy
  • Severe psychopathy
  • Participation in other clinical studies
  • Inability to give written informed consent
  • Other reasons rendering trial participation inappropriate as judged by the researchers

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Doin with Acupuncture
An acupuncture physician will administer acupuncture at 6-12 acupoints in the upper and middle trapezius area (mandatory points: both SI15, TE15, and LI16; and selective points: GB20, BL10, GV14, SI14, and Hyeopcheok (Huatuo Jiaji, EX B2) points at C3-5 levels). Cervical Doin (conduction exercise) will be performed with the needles in situ by increasing the cervical range of motion (rotation) with physician guidance and isometric resistance exercise (rotation) as needed.
Doin (conduction exercise) will be combined with acupuncture as active and passive movement to the aim of effective treatment of pain and functional disability. Doin (conduction exercise) sessions will be conducted 2 times a week for 5 weeks.
Andere Namen:
  • Machen Sie Übung
  • Do-in-Übung
  • Leitungsübung
Acupuncture will be performed with manual stimulation (needle twirling) to evoke de-qi sensation. Acupuncture sessions will be conducted 2 times a week for 5 weeks.
Aktiver Komparator: Acupuncture
An acupuncture physician will administer acupuncture at 6-12 acupoints in the upper and middle trapezius area (mandatory points: both SI15, TE15, and LI16; and selective points: GB20, BL10, GV14, SI14, and Hyeopcheok (Huatuo Jiaji, EX B2) points at C3-5 levels).
Acupuncture will be performed with manual stimulation (needle twirling) to evoke de-qi sensation. Acupuncture sessions will be conducted 2 times a week for 5 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Northwick Park Neck Pain Questionnaire (NPQ)
Zeitfenster: 6 weeks from baseline
Change in pain and functional disability questionnaire
6 weeks from baseline

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Northwick Park Neck Pain Questionnaire (NPQ)
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Pain and functional disability questionnaire
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Numeric rating scale (NRS) of neck and arm pain
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53
Pain scale
Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53
Visual analogue scale (VAS) of neck and arm pain
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6
Pain scale
Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6
Neck Disability Index (NDI)
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Functional disability questionnaire
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
EuroQol-5 Dimension (EQ-5D)
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Health-related quality of life questionnaire
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Patient Global Impression of Change (PGIC)
Zeitfenster: Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Global, patient-reported outcome
Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Short Form Health Survey 12 (SF-12)
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Health-related quality of life questionnaire
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Cost per QALY (quality-adjusted life year)
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Economic evaluation
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Cost per NRS
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Economic evaluation
Baseline (Week 1), Week 4, 6, 9, 17, 29, 53
Drug Consumption
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53 (every visit)
Drug type and dose of prescribe for medicine or rescue medicine, and type and frequency of other treatments (e.g. physical therapy, injection therapy)
Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53 (every visit)
Adverse events
Zeitfenster: Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53 (every visit)
Safety outcome
Baseline (Week 1), Week 2, 3, 4, 5, 6, 9, 17, 29, 53 (every visit)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

27. Februar 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

23. August 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

22. August 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Dezember 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Dezember 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. November 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. November 2018

Zuletzt verifiziert

1. November 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • JS-CT-2016-18

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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