- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03220919
Efficacy and Safety of Weight-Based Insulin Titration Regimen in Hospitalized Patients With Type 2 Diabetes (WEB-IT)
Efficacy and Safety of Weight-Based Insulin Titration (WEB-IT) Regimen Compared With Glucose Level-based Regimen in Hospitalized Patients With Type 2 Diabetes: A Randomized Controlled Study
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients with type 2 diabetes are randomly assigned by computer-generated block randomization to receive either weight-based or glucose level-based titration regimen. All antidiabetic drugs are discontinued on admission.
Starting dose:
Total daily insulin is 0.4U/kg. Half is given as glargine and the remainder as aspart which is divided into three equal parts used for three pre-meal boluses.
Titration:
Weight-based insulin titration regimen:
Glargine titration: 0.1U/kg per day when fasting blood glucose (FBG) is over 8.0 mmol/L.
Aspart titration: total dose 0.1U/kg per day when next pre-meal blood glucose (BG) is over 8.0 mmol/L, which is divided into three equal parts adding to three pre-meal boluses.
- Glucose level- based titration regimen:
Glargine titration: 4, 6, or 8 U when FBG is, respectively, within the following ranges: 8.0-8.9, 9.0-9.9, >10.0 mmol/L.
Aspart titration: 1, 3, 5, 7 or 8 U when next pre-meal BG is, respectively, within the following ranges: 8.0-10.9, 11.0-13.9, 14.0-16.9, 17.0-19.9, > 20 mmol/L.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Guangdong
-
Guangzhou, Guangdong, China
- Rekrutierung
- The second Affiliated Hospital of Guangzhou Medical University
-
Kontakt:
- Wangen Li
- Telefonnummer: 86-20-34152032
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients aged 18 to 80 years with type 2 diabetes admitted to Endocrinology wards.
Exclusion Criteria:
- Patients with hepatic or renal dysfunction, cancer, or diabetic ketoacidosis;
- Patients who are pregnant or lactating.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Weight-based
Weight-based insulin insulin titration regimen
|
Glargine titration: 0.1U/kg per day when FBG is over 8.0 mmol/L.
Aspart titration: total dose 0.1U/kg per day when next pre-meal BG is over 8.0 mmol/L, which is divided into three equal parts adding to three pre-meal boluses
|
|
Placebo-Komparator: Glucose level-based
Glucose level-based insulin titration regimen
|
Glargine titration: 4, 6, or 8 U when FBG is, respectively, within the following ranges: 8.0-8.9, 9.0-9.9, >10.0 mmol/L. Aspart titration: 1, 3, 5, 7 or 8 U when next pre-meal BG is, respectively, within the following ranges: 8.0-10.9, 11.0-13.9, 14.0-16.9, 17.0-19.9, > 20 mmol/L. |
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Duration
Zeitfenster: at discharge, an average of 9 days
|
Duration to achieve BG targets, including three pre-meal BG and bedtime BG
|
at discharge, an average of 9 days
|
|
Doses
Zeitfenster: at discharge, an average of 9 days
|
Doses of insulin glargine and insulin aspart when the BG targets are achieved
|
at discharge, an average of 9 days
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Hypoglycemia
Zeitfenster: at discharge, an average of 9 days
|
Incidence of hypoglycemia
|
at discharge, an average of 9 days
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Adverse effects
Zeitfenster: at discharge, an average of 9 days
|
Other adverse effects except hypoglycemia
|
at discharge, an average of 9 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Ermittler
- Hauptermittler: Wangen Li, MD, Second Affiliated Hospital of Guangzhou Medical University
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- weightbased
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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