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Comparative Effectiveness and Safety Between Warfarin and Dabigatran

4. Juli 2019 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim

Comparative Effectiveness and Safety Between Warfarin and Dabigatran Using Real World Claims Data of Japanese Non-valvular Atrial Fibrillation Patients

This is a comparative effectiveness and safety study of clinical events among patients taking either dabigatran or warfarin. There is no formal hypothesis to be tested, but rather to provide the estimates on the incidence of stroke and systemic embolism (effectiveness) and bleeding events (safety) using 95% confidence interval for comparison between those non0-valvular atrial fibrillation patients taking dabigatran vs. warfarin using a large, nation-wide claims data in Japan.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

This is a comparative effectiveness and safety study of clinical events among patients taking either dabigatran or warfarin. There is no formal hypothesis to be tested, but rather to provide the estimates on the incidence of stroke and systemic embolism (effectiveness) and bleeding events (safety) using 95% confidence interval for comparison between those non-valvular atrial fibrillation patients taking dabigatran vs. warfarin using a large, nation-wide claims data in Japan.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

22490

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Tokyo, Japan
        • Nippon Boehringer Ingelheim Co., Ltd.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Any patients with atrial fibrillation contained in the Medical Data Vision (MDVI) database which is a Japanese, nationwide claims data containing approximately 16 million patients cumulatively. The data cut is between March 2011 to June 2016, and the patients in the MDV database are those who have visited DPC hospitals (diagnostic procedure combination, a lump-sum payment system based on disease diagnosis to be treated similar to Medicare/Medicaid in the USA) hospitals which provide acute in-patient, as well as outpatient care.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients aged >18 year-old with confirmed diagnosis of Non-Valvular Atrial Fibrillation (NVAF) (ICD 10 code I48)
  • having a first prescription (index date) of either dabigatran or warfarin between 14 March 2011 to 30 June 2016
  • having no prescription of any Oral Anticoagulants (OACs) for 12 months prior to the index date (this period is defined as the baseline period)

Exclusion Criteria:

  • patients having less than 12 months of enrolment prior to the index date
  • being dialysis or kidney transplant recipients in baseline period
  • having either atrial flutter, valvular atrial fibrillation (AF)
  • mechanical valve placement, rheumatic AF
  • and/or mitral valve prolapse/regurge/stenosis in baseline period
  • having record of deep vein thrombosis or pulmonary embolism < 6 months before AF diagnosis in baseline period

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Atrial Fibrillation
patients with atrial fibrillation
patients treated with warfarin
patients treated with Dabigatran
Andere Namen:
  • PRADAXA

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence Rate of Stroke and Systemic Embolism (SE)
Zeitfenster: From the index date to end of treatment with > 14 day grace period, switch to another OAC, end of continuous enrolment, end of study period or death, outcome event of stroke and systemic embolism, ie., up to 6.5 years.
Incidence rate of stroke and systemic embolism (SE).
From the index date to end of treatment with > 14 day grace period, switch to another OAC, end of continuous enrolment, end of study period or death, outcome event of stroke and systemic embolism, ie., up to 6.5 years.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence Rate of Major Bleeding
Zeitfenster: From the index date to end of treatment with > 14 day grace period, switch to another OAC, end of continuous enrolment, end of study period or death, outcome event of major bleeding, ie., up to 6.5 years.
Incidence rate of major bleeding defined by any bleeding event associated with hospitalization claims and/or transfusion claims.
From the index date to end of treatment with > 14 day grace period, switch to another OAC, end of continuous enrolment, end of study period or death, outcome event of major bleeding, ie., up to 6.5 years.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

3. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juli 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. Juli 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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