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Assessment in Patients After Thoracic Surgery

27. September 2017 aktualisiert von: Marie Carmen Valenza, Universidad de Granada

Evaluation of Hospitalized Patients After Thoracic Pulmonary Resection Surgery

Lung cancer is the leading cause of death in men and the second in women with a 5 year survival in Europe of less than 15%. One of the methods most used for its treatment is pulmonary resection. The objective of this study is to analyze the clinical profile presented to patients after pulmonary resection.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

One of the most widely used methods for the treatment of lung cancer is pulmonary resection. The morbidity and mortality of pulmonary resection surgery is conditioned by both the type of intervention and the patient's condition. Functional deterioration is a risk associated with hospitalization in the elderly, with a high prevalence (35-70%) and serious consequences, since in the majority it can lead to the appearance of complications not related to the reason for admission or the specific treatment. It is very important to evaluate the clinical profile of patients after pulmonary resection in order to stablish a more specific repercussion.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Granada, Spanien, 18071
        • Rekrutierung
        • Department of Physical Therapy

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Men and / or women of legal age who are admitted for lung resection, with the approval of the physician responsible, and who sign the informed consent

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patient admitted for lung resection and who sign the informed consent

Exclusion Criteria:

  • Patients who did not agree to sign informed consent and those who presented other types of problems to be able to adequately carry out the assessment, such as not handling the language.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Strength in upper and lower limbs
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Changes from baseline to postintervention during hospital stay in lower and upper limbs strength. The quadriceps and the hand-grip strength is assessed using a portable dynamometer with a standard protocol allowing three attempts on each side.
Baseline, up to 1 month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Exercise capacity
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Five times sit to stand test (5STS) will be used to assess exercise capacity. 5STS is a simple assessment tool that is feasible in all healthcare settings and involves asking the patient to stand up 5 times for the shortest possible time without arm support.. Saturation and heart rate will be monitored as well as levels of dyspnea and fatigue of the patient.
Baseline, up to 1 month

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Komorbiditäten
Zeitfenster: Grundlinie
Der Charlson Comorbidity Index wird verwendet, um die Komorbiditäten der Patienten zu bewerten, es ist eine einfache und gültige Methode zur Abschätzung des Todesrisikos durch komorbide Erkrankungen. Er enthält 19 Komorbiditätskategorien und prognostiziert die 10-Jahres-Sterblichkeit für einen Patienten, der eine Reihe von Komorbiditäten haben kann. Jedem Zustand wird eine Punktzahl von 1, 2, 3 oder 6 zugeordnet, je nach dem mit diesem Zustand verbundenen Sterberisiko.
Grundlinie
Mood
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Mood in these patients will be measured by the Hospital Anxiety and Depression Scale.
Baseline, up to 1 month
Fatigue
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Fatigue will be assessed with the Fatigue Severity Scale (FSS). The FSS is a nine-item instrument designed to assess fatigue as a symptom of a variety of different chronic conditions and disorders. The scale addresses fatigue's effects on daily functioning, and its relation to motivation, physical activity, work, family, and social life, and the answers to the problem with which they are fatigued and the degree to which the problem poses a problem for them .
Baseline, up to 1 month
Changes in quality of sleep
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
changes in quality of sleep from baseline to postintervention. For this purpose, the participants are going to complete the Pittsburgh Quality of Sleep Index. This is a self-rating questionnaire with seven subscores that result in a global score between 0 and 21.
Baseline, up to 1 month
Nutritional status
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Nutritional status was evaluated with Mini nutritional assessment (MNA) test, that is validated to provide a single, rapid assessment of nutritional status in elderly patients in outpatient clinics, hospitals, and nursing homes. The MNA test is composed of simple measurements and brief questions that can be completed in about 10 min.
Baseline, up to 1 month
Dyspnoea
Zeitfenster: PBaseline, up to 1 month
Changes from baseline to postintervention in dyspnoea measured with Borg Scale
PBaseline, up to 1 month
Dependence
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
The Barthel Index determines the degree of dependence of the patient for performing the basic activities of daily living. It is a questionnaire that consists of 10 items, and at lower score, more dependency; and higher score, more independence.
Baseline, up to 1 month
Pain
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Pain will be assessed by using the Visual Analogue Scale
Baseline, up to 1 month
Cough
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
The cough will be assessed with the Leicester cough questionnaire that objectively assesses chronic cough and its effect on quality of life. It is structured in three domains: physical, psychological and social.
Baseline, up to 1 month
Pain
Zeitfenster: Baseline, up to 1 month
Pain will be assessed by using a brief pain-specific questionnaire, Brief Pain Inventory, too.
Baseline, up to 1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Marie Carmen Valenza, PT, PhD, Universidad de Granada

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2017

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. September 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. September 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. Oktober 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • DF0070UG

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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