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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03339778
The Benefit of 5% IVIG for Patients With Primary Immunodeficiency Disorders Who Experience Adverse Events on 10% IVIG Preparations
7. November 2017 aktualisiert von: IMMUNOe Research Centers
An Investigator Driven Observational Study to Determine the Benefit of Octagam 5% for Treatment of Patients Diagnosed With Primary Immunodeficiency Disorders (PID) on Intravenous Immunoglobulin (IVIG) Therapy That Experience Adverse Events (AEs) on Any 10% IVIG Preparation
Patients with primary immunodeficiency disorders (PID) on intravenous immunoglobulin (IVIG) treatment may experience adverse events (AEs).
Patients who experience AEs on any 10% IVIG solution will be changed to octagam 5% for six infusions to evaluate the potential benefit for reduction of AEs on a lower concentration IVIG product.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Patients with PID require life long immunoglobulin (Ig) replacement therapy with IVIG being the most common form.
As more 10% IVIG products are FDA approved, the older and well characterized 5% IVIG products are becoming less used.
Currently, the standard of care for patients who experience AEs on IVIG is to move to a subcutaneous (SCIG) delivery and product.
This study will evaluate the AEs on a 10% product and octagam 5%.
The study will enroll 15 patients after an AE on any 10% product who will then be infused with octagam 5% for six infusions.
AEs will be documented and compared to the 10% product along with changes in biomarkers.
The study data may document another therapeutic option for patients who experience AEs - SCIG and octagam 5%.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
15
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
10 Jahre bis 75 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Diagnosis of PID - specifically common variable immunodeficiency (CVID)
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Participants, or legal guardians with assent by underage children, will sign informed consent/assent and are willing to comply with all aspects of the study
- Diagnosis of CVID according IUIS Expert Committee
- Participants on a 10% product who experience AEs
- Ages between 10 and 75 years of age
- Participants on 10% IVIG therapy every 21±3 days or 28±3 days between 300 - 800 mg/Kg body weight
Exclusion Criteria:
- Acute infection requiring antibiotic therapy within 7 days prior to visit 1
- Presence of any condition that is likely to interfere with the evaluation of the study medication or satisfactory conduct of the trial
- History of anaphylactic or severe systemic reactions to human immunoglobulin
- IgA deficient patients with antibodies against IgA and a history of hypersensitivity
- Females who are pregnant or lactating
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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The change in the number of AEs post-infusion between any 10% IVIG product and octagam 5%
Zeitfenster: AEs will be documented at screening and up to 72 hours post-infusion for six infusions up to 24 weeks
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AEs will be documented at screening and up to 72 hours post-infusion for six infusions up to 24 weeks
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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The change in levels of inflammatory biomarkers associated with AEs between any 10% IVIG and octagam 5%
Zeitfenster: Levels will be documented at screening and up to 72 hours post-infusion for six infusions up to 24 weeks
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Levels will be documented at screening and up to 72 hours post-infusion for six infusions up to 24 weeks
|
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Safety Evaluations (complete blood count [CBC])
Zeitfenster: Screening and prior to each infusion (six infusions total) up to 24 weeks
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CBC
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Screening and prior to each infusion (six infusions total) up to 24 weeks
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Safety evaluations (Complete Metabolic profile[CMP])
Zeitfenster: Screening and prior to each infusion (six infusions total) up to 24 weeks
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CMP
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Screening and prior to each infusion (six infusions total) up to 24 weeks
|
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Safety evaluations (IgG trough level)
Zeitfenster: Screening and prior to last infusion up to 24 weeks
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IgG trough level
|
Screening and prior to last infusion up to 24 weeks
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kaveri SV, Maddur MS, Hegde P, Lacroix-Desmazes S, Bayry J. Intravenous immunoglobulins in immunodeficiencies: more than mere replacement therapy. Clin Exp Immunol. 2011 Jun;164 Suppl 2(Suppl 2):2-5. doi: 10.1111/j.1365-2249.2011.04387.x.
- Geha RS, Notarangelo LD, Casanova JL, Chapel H, Conley ME, Fischer A, Hammarstrom L, Nonoyama S, Ochs HD, Puck JM, Roifman C, Seger R, Wedgwood J; International Union of Immunological Societies Primary Immunodeficiency Diseases Classification Committee. Primary immunodeficiency diseases: an update from the International Union of Immunological Societies Primary Immunodeficiency Diseases Classification Committee. J Allergy Clin Immunol. 2007 Oct;120(4):776-94. doi: 10.1016/j.jaci.2007.08.053.
- Deane S, Selmi C, Naguwa SM, Teuber SS, Gershwin ME. Common variable immunodeficiency: etiological and treatment issues. Int Arch Allergy Immunol. 2009;150(4):311-24. doi: 10.1159/000226232. Epub 2009 Jul 1. Erratum In: Int Arch Allergy Immunol. 2010;151(4):284. Dosage error in article text.
- Maarschalk-Ellerbroek LJ, Hoepelman IM, Ellerbroek PM. Immunoglobulin treatment in primary antibody deficiency. Int J Antimicrob Agents. 2011 May;37(5):396-404. doi: 10.1016/j.ijantimicag.2010.11.027. Epub 2011 Jan 26.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Juni 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. September 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. März 2015
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. November 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
13. November 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. November 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
7. November 2017
Zuletzt verifiziert
1. November 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IIS201401-PID
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Janssen-Cilag International NVAbgeschlossenInfektionen mit dem Human Immunodeficiency Virus (HIV). | Erworbenes Immunschwächesyndrom (AIDS)-VirusFrankreich, Vereinigtes Königreich, Belgien, Deutschland, Spanien, Schweiz, Dänemark, Israel, Österreich, Polen, Ungarn, Schweden, Irland
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Merck Sharp & Dohme LLCZurückgezogenInfektionen mit dem Human Immunodeficiency Virus (HIV).
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Johns Hopkins UniversityNational Institutes of Health (NIH)AbgeschlossenHuman Immunodeficiency Virus Positiv oder NegativVereinigte Staaten
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Novartis PharmaceuticalsAbgeschlossenCommon Variable Immunodeficiency (CVID), APDS / PASLIDeutschland, Russische Föderation, Irland, Italien, Vereinigtes Königreich, Weißrussland, Niederlande, Tschechien, Vereinigte Staaten
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University of California, Los AngelesJeffrey Modell FoundationAbgeschlossenCVI – Common Variable ImmunodeficiencyVereinigte Staaten
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Immuno Cure Holding (HK) LimitedThe University of Hong Kong; Immuno Cure 1 LimitedRekrutierungMenschlicher Immunschwächevirus | Human Immunodeficiency Virus I-InfektionHongkong