- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03401697
Eliminating Hepatitis C Virus
23. März 2021 aktualisiert von: Andrea Branch, Icahn School of Medicine at Mount Sinai
Curing HCV at Mount Sinai in Patients at High Risk for Disease Progression: HIV/HCV Co-infection and Type 2 Diabetes, New Solutions to the Challenge of Eliminating HCV
Initially, HCV Informatics (C-IT) will be used to filter the EMR data of the one million people who receive care at Mount Sinai and identify candidates for HCV testing (baby boomers, patients with HIV infection) and candidates for HCV treatment (patients with positive test results for HCV RNA and no record of treatment).once
treatment candidates have been identified through this proactive approach, their providers will be directly notified.
HCV champions and patient navigators will be used to further lower barriers to the delivery of HCV care.
They will be co-located at non-hepatology care sites and will help deliver open-label HCV treatment as part of standard medical care to 500 HIV/HCV co-infected patients and 200 patients with type 2 diabetes.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
52
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
- Icahn School of Medicine at Mount Sinai
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
People who receive care at Mount Sinai and candidates for HCV testing or HCV treatment and co-located at non-hepatology care sites.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Inclusion criteria for HCV treatment in patients with HIV/HCV co-infection
- 18 years of age or older
- HCV RNA positive
- Any HCV genotype
- Documented infection with HIV, with the following additional criteria: - Patients on HAART should be on a stable regimen for 4 weeks, with a CD4 count > 100, and an HIV viral load < 50 prior to initiation of HCV therapy Patients not on HAART should have a CD4 count > 350
- Expected life expectancy sufficient to receive a benefit from HCV cure
- No conditions that are contraindications for the use of HCV medications
Inclusion criteria for HCV treatment in patients with type 2 diabetes
- 18 years of age or older
- HCV RNA positive
- Any HCV genotype
- Documented diagnosis of type 2 diabetes, confirmed by medical record review by the study endocrinologist, Dr. Sherley Abraham
- Expected life expectancy sufficient to receive a benefit from HCV cure
Exclusion Criteria:
- No conditions that are contraindications for the use of HCV medications
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
|---|
|
HIV/HCV Co-infected
Patients with HIV/HCV co-infection
|
|
Type 2 Diabetes
Patients with Type 2 Diabetes
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Change in the Number of Patients with sCD163 above the upper limit of normal
Zeitfenster: baseline and 3 years
|
Change in the Number of Patients with sCD163 above the upper limit of normal at 3 years from baseline
|
baseline and 3 years
|
|
Number of Type 2 Diabetes patients that initiate HCV treatment
Zeitfenster: 3 years
|
The number of patients that initiate HCV treatment per month per patient navigator.
|
3 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
sCD163
Zeitfenster: 3 years
|
blood sample for sC163, a marker of systemic inflammation.
|
3 years
|
|
Percentage of patients in need of repeated re-treatment
Zeitfenster: 3 years
|
The percentage of patients in need of repeated re-treatment whose quasispecies analysis indicates that re-infection is the likely cause of recurrent HCV viremia.
If such patients are identified, they will be referred for risk reduction counseling.
|
3 years
|
|
HOMA-IR
Zeitfenster: 3 years
|
Homeostatic Model Assessment of Insulin Resistance (HOMA-IR).
Healthy Range: 1.0 (0.5-1.4) Less than 1.0 means insulin-sensitive which is optimal.
Above 1.9 indicates early insulin resistance.
Above 2.9 indicates significant insulin resistance.
|
3 years
|
|
Number of resistance associated variant (RAV)
Zeitfenster: 3 years
|
Resistance associated variant (RAV) testing from up to 50 patients who fail treatment or become re-infected
|
3 years
|
|
FIB-4 score
Zeitfenster: 3 years
|
The FIB-4 score of HCV positive patients with type 2 diabetes.
The Fibrosis 4 score is a non-invasive scoring system based on several laboratory tests that help to estimate the amount of scarring in the liver.
This score has been studied in liver disease due to Hepatitis C and NASH.
Formula : ( Age x AST ) / ( Platelets x ( sqr ( ALT )
|
3 years
|
|
HCV cure rate
Zeitfenster: 3 years
|
The HCV cure rate among patients with type 2 diabetes
|
3 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Andrea D. Branch, PhD, Icahn School of Medicine at Mount Sinia
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
23. Januar 2018
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2021
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Januar 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Januar 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. Januar 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. März 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. März 2021
Zuletzt verifiziert
1. März 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Störungen des Glukosestoffwechsels
- Stoffwechselerkrankungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Diabetes Mellitus
- Leberkrankheiten
- Flaviviridae-Infektionen
- Hepatitis, viral, menschlich
- Enterovirus-Infektionen
- Picornaviridae-Infektionen
- Diabetes mellitus, Typ 2
- Hepatitis
- Hepatitis A
- Hepatitis C
Andere Studien-ID-Nummern
- GCO 17-1070
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Beschreibung des IPD-Plans
Direct outreach to providers (giving them the names of their patients who are candidates for treatment)
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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