- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03404635
Monotherapy Anticoagulation To Expedite Home Treatment of Venous Thromboembolism (MATHVTE)
Monotherapy Anticoagulation To Expedite Home Treatment of Venous
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Indiana
-
Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
- Indiana University Health Methodist Hospital
-
Indianapolis, Indiana, Vereinigte Staaten, 46202
- Eskenazi Health System
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients must be low risk, as defined by either A or B below:
A. The modified Hestia criteria:
- Systolic blood pressure > 100 mm Hg
- No thrombolysis needed
- No active bleeding
- SaO2 >94% while breathing room air
- Not already anticoagulated
- No more than two doses of IV narcotics in the emergency department
- Other medical or social reasons to admit
- Creatinine clearance >30mL/min
- Not pregnant, severe liver disease or heparin induced thrombocytopenia OR
B. The physician opinion that a patients' overall social and medical situation is favorable for home treatment and the patient has a zero score on the simplified pulmonary embolism severity index (sPESI).
All of the following must true:
- Age < 81 years
- No history of cancer
- No history of heart failure or chronic lung disease
- Pulse < 110 beats/min
- SBP > 99 mm Hg
- O2 sat >89%%
We have chosen either criteria because both have been found equal in terms of safety for outpatient treatment of PE.6,22 Hestia includes implicit questions that most emergency physicians would use as criteria for discharge (e.g., overall medical status and social situation), whereas sPESI does not. For that reason, we have added the additional gestalt assessment question about physician discretion.
- Patients must be discharged in <24 hours after triage in an ED visit with diagnosis of VTE using objective criteria in the emergency department.
Exclusion Criteria:
- VTE diagnosis while taking anticoagulants with evidence of compliance (e.g., physician opinion that patient is taking a Eliquis®, Xarelto® or Pradaxa®, low molecular weight heparin injections or warfarin as prescribed for any condition)
- Sensitivity or contraindication to use of apixaban
- Troponin assay value, drawn as part of usual care and found to be positive, using local standards
- High risk for hemorrhage defined by a score>1.5 using the method of Ruiz Gimenez.3 (Note that several criteria are already excluded by Hestia):
Recent major bleeding, 2 points Creatinine levels >1.2 mg/dl, 1.5 points Anemia, 1.5 points Cancer, 1 point Clinically overt PE, 1 point Age >75 years, 1 point
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Apixaban for VTE
|
Apixaban as standard of care for VTE
|
|
Rivaroxaban for VTE
|
Rivaroxaban as standard of care for VTE
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Number of re-hospitalization visits for VTE recurrence or bleeding
Zeitfenster: 30 days
|
Re-hospitalization for > 24 hours due to VTE recurrence or bleeding
|
30 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CV185-562
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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