- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03436329
Reduced Dissemination of Tumor Cells With Primary Ligation of the Vein in Patients With Lung Cancer
9. Oktober 2020 aktualisiert von: Lunxu Liu, West China Hospital
Reduced Dissemination of Tumor Cells With Primary Ligation of the Vein in Patients With Lung Cancer: A Multi-centre Randomized Controlled Trial
The purpose of this study is to assess the impact of the sequence of vessel interruption in lung cancer patients on tumor cell spread and patient survival by using peripheral blood circulating tumor cells.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Circulating tumor cells (CTCs) in the peripheral blood can be a biomarker to predict tumor recurrence and survival.
Handling the tumor during a surgery may promote the release of CTCs into the bloodstream.
Therefore, in a surgery of cancer, interruption of the vein before ligation of the artery may be justified.
This multi-center randomized controlled trial is to assess the impact of the sequence of vessel interruption in lung cancer patients on tumor cell spread and patient survival by using peripheral blood CTCs.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
60
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Sichuan
-
Chendu, Sichuan, China, 610041
- West China Hospital, Sichuan University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with stage I-IV lung cancer eligible for surgery
- Patients undergoing the completely thoracoscopic lobectomy
- The nodule size was more than 2.5 cm
- Patients consenting for intraoperative blood sampling
Exclusion Criteria:
- Patients who underwent primary wedge resection and open lobectomy
- Patients who received neoadjuvant therapy before surgery
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Vein ligation first
During this procedure, patients undergo lobectomy with the pulmonary vein ligated first.
|
During this procedure, patients undergo lobectomy with the pulmonary vein ligated first.
|
|
Aktiver Komparator: Artery ligation first
During this procedure, patients undergo lobectomy with the pulmonary artery ligated first.
|
During this procedure, patients undergo lobectomy with the pulmonary artery ligated first.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
The changes of the level of circulating tumor cells in the peripheral blood
Zeitfenster: Intraoperative
|
The changes of the level of circulating tumor cells in the peripheral blood before cutting the skin and after closing the chest
|
Intraoperative
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
3-year Progression-Free-Survival
Zeitfenster: From date of the recruitment, assessed up to 36 months
|
From the date of recruitment until the date of progression of lung cancer assessed up to 36 months
|
From date of the recruitment, assessed up to 36 months
|
|
Blutverlust
Zeitfenster: Während der Operation
|
Blutverlust während der Operation
|
Während der Operation
|
|
Operative time
Zeitfenster: During the surgery
|
Operative time during the surgery
|
During the surgery
|
|
Length of stay
Zeitfenster: From date of admission until the date of discharging or date of death from any cause in hospital, whichever came first, assessed up to 30 days
|
The length of patients staying in hospital from the date of checking in to the date of checking out
|
From date of admission until the date of discharging or date of death from any cause in hospital, whichever came first, assessed up to 30 days
|
|
Morbidity
Zeitfenster: Within 30 days after surgery
|
Complications resulting from surgery, such as pneumonia, air leak and arrhythmia.
|
Within 30 days after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Lunxu Liu, M.D.,Ph.D., West China Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
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- Hansen E, Wolff N, Knuechel R, Ruschoff J, Hofstaedter F, Taeger K. Tumor cells in blood shed from the surgical field. Arch Surg. 1995 Apr;130(4):387-93. doi: 10.1001/archsurg.1995.01430040049007.
- Kurusu Y, Yamashita J, Hayashi N, Mita S, Fujino N, Ogawa M. The sequence of vessel ligation affects tumor release into the circulation. J Thorac Cardiovasc Surg. 1998 Jul;116(1):107-13. doi: 10.1016/s0022-5223(98)70248-x.
- Li F, Jiang G, Chen Y, Wang J. Curative Effects of Different Sequences of Vessel Interruption During the Completely Thoracoscopic Lobectomy on Early Stage Non-Small Cell Lung Cancer. Ann Thorac Cardiovasc Surg. 2015;21(6):536-43. doi: 10.5761/atcs.oa.15-00044. Epub 2015 Aug 18.
- Kozak A, Alchimowicz J, Safranow K, Wojcik J, Kochanowski L, Kubisa B, Pierog J, Grodzki T. The impact of the sequence of pulmonary vessel ligation during anatomic resection for lung cancer on long-term survival--a prospective randomized trial. Adv Med Sci. 2013;58(1):156-63. doi: 10.2478/v10039-012-0061-3.
- Refaely Y, Sadetzki S, Chetrit A, Simansky DA, Paley M, Modan B, Yellin A. The sequence of vessel interruption during lobectomy for non-small cell lung cancer: is it indeed important? J Thorac Cardiovasc Surg. 2003 Jun;125(6):1313-20. doi: 10.1016/s0022-5223(03)00022-9.
- Ge MJ, Shi D, Wu QC, Wang M, Li LB. Observation of circulating tumour cells in patients with non-small cell lung cancer by real-time fluorescent quantitative reverse transcriptase-polymerase chain reaction in peroperative period. J Cancer Res Clin Oncol. 2006 Apr;132(4):248-56. doi: 10.1007/s00432-005-0059-3. Epub 2005 Dec 1.
- Yellin A, Sadetzki S, Simansky DA, Refaely Y, Chetrit A, Paley M. The sequence of vessel interruption during lobectomy: does it affect the amount of blood retained in the lobe? Eur J Cardiothorac Surg. 2007 Apr;31(4):711-3. doi: 10.1016/j.ejcts.2007.01.019. Epub 2007 Feb 15.
- Hashimoto M, Tanaka F, Yoneda K, Takuwa T, Matsumoto S, Okumura Y, Kondo N, Tsubota N, Tsujimura T, Tabata C, Nakano T, Hasegawa S. Significant increase in circulating tumour cells in pulmonary venous blood during surgical manipulation in patients with primary lung cancer. Interact Cardiovasc Thorac Surg. 2014 Jun;18(6):775-83. doi: 10.1093/icvts/ivu048. Epub 2014 Mar 11.
- Song PP, Zhang W, Zhang B, Liu Q, DU J. Effects of different sequences of pulmonary artery and vein ligations during pulmonary lobectomy on blood micrometastasis of non-small cell lung cancer. Oncol Lett. 2013 Feb;5(2):463-468. doi: 10.3892/ol.2012.1022. Epub 2012 Nov 9.
- Ackerman NB. Primary arterial ligation in resection of cancer of the colon. Rational and technic. Am J Surg. 1977 Jan;133(1):73-7. doi: 10.1016/0002-9610(77)90196-9.
- Wei S, Guo C, He J, Tan Q, Mei J, Yang Z, Liu C, Pu Q, Ma L, Yuan Y, Lin F, Zhu Y, Liao H, Wang W, Liu Z, Li Q, Jiang B, Li C, Xia L, Zhao K, Gan F, Cheng J, Wu Z, Wang Y, Lin Y, Kou Y, Che G, Chen L, Li J, Liu L. Effect of Vein-First vs Artery-First Surgical Technique on Circulating Tumor Cells and Survival in Patients With Non-Small Cell Lung Cancer: A Randomized Clinical Trial and Registry-Based Propensity Score Matching Analysis. JAMA Surg. 2019 Jul 1;154(7):e190972. doi: 10.1001/jamasurg.2019.0972. Epub 2019 Jul 17. Erratum In: JAMA Surg. 2019 Jun 12;:
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Dezember 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
31. Mai 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
31. Dezember 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Februar 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Februar 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
19. Februar 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
12. Oktober 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. Oktober 2020
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- TSCI005
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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