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Risc Optimisation- Acute cor5onary Syndrome (RiskOp-ACS)

4. September 2019 aktualisiert von: Sonia Ruiz Bustillo, Parc de Salut Mar

Strategies to Optimize the Control of Cardiovascular Risk Factors in Patients After an Acute Coronary Syndrome

This study evaluates the percentage of patients that reach the objective levels of LDL cholesterol, glycosylated hemoglobin and blood pressure recommended by clinical guidelines after an acute coronary syndrome, following strategies of pharmacological optimization based on algorithms. The investigators hypothesize that the use of algorithms designed and protocolized within a cardiac rehabilitation program after an ACS to optimize pharmacological treatment is effective and safe to improve the control of risk factors in patients with high cardiovascular risk.

Studienübersicht

Status

Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Despite the evidence, lipid-lowering pharmacological intervention in secondary prevention remains insufficient. These data are also confirmed in a study conducted in our environment where of a total of 423 high-risk patients only 29% had an optimal control of LDL-C levels and 36% of glycated hemoglobin levels. A possible explanation is the so-called therapeutic inertia defined as the failure of physicians to initiate or intensify an indicated therapy. The inadequate treatment of the risks factors in the high-risk population increases morbidity and mortality, so it is very relevant to find strategies that improve adherence to clinical practice guidelines.

Prospective observational study of a patient population after ACS that will be compared with a historical cohort. All participants will give informed consent before initiating procedures within the cardiac rehabilitation program.

Primary outcome: To analyze the percentage of patients that reach the objective levels of LDL cholesterol and glycosylated hemoglobin recommended by clinical guidelines following pharmacological optimization protocols based on algorithms developed for this study. These results will be compared with the historical cohort of our hospital (usual practice) Secondary outcome: to analyze if the results of the intensive intervention during the first year are maintained in the long term (5 years)

Baseline clinical, analytical, echocardiographic, coronary anatomy and pharmacological therapy data will be collected. After six weeks of lipid-lowering treatment, a first analytical control will be carried out and, following the specific algorithm designed for this study, oral pharmacological treatment will be adapted if the LDL-C target level is not met. After any change in therapy, a new analytical control will be performed after 8 weeks. Diabetic patients will also undergo a baseline analytical study, if the glycosylated hemoglobin values are not in the range recommended by the clinical practice guidelines, pharmacological treatment optimization will be initiated following the algorithm designed for the study. After three months of treatment, a new control and optimization of the treatment will be carried out according to the protocol designed.

A follow-up will be carried out after 6, 12 months and 5 years

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

150

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Patients with high cardiovascular risk

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients hospitalized with a diagnosis of acute coronary syndrome who have signed informed consent

Exclusion Criteria:

  • patients with disability or refusal to sign informed consent or who have comorbidities with a life expectancy of less than 1 year

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients that reach the objective levels of LDL cholesterol and glycosylated hemoglobin recommended in the clinical guidelines
Zeitfenster: 12 months
LDL cholesterol and glycosylated hemoglobin levels
12 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of patients that reach the objective levels of LDL cholesterol and glycosylated the long term.
Zeitfenster: 5 years
LDL cholesterol and glycosylated hemoglobin levels
5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juni 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. August 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

7. August 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. September 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

De-identified individual participant data for all primary and secondary outcome measures will be made available

IPD-Sharing-Zeitrahmen

Data will be available within 12 months of study completion

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Requestors will be required to sign a Data Access Agreement

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ICF
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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3
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