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The Opinion of Patients With Cancer on the Claeys-Leonetti Law, on Euthanasia and Determining Factors (EPAL)

7. September 2018 aktualisiert von: Assistance Publique Hopitaux De Marseille

The Opinion of Patients With Cancer on the Claeys-Leonetti Law, on Euthanasia and the Search for Determining Factors

The law of February 2nd 2016, known as Claeys-Leonetti, reformed the legislation of the end of life. It establishes in particular a right of the patient to deep and continuous sedation, makes advance directives binding but refuses access to euthanasia. It states that artificial hydration and nutrition are treatments and not cares, which means that they can be stopped once they are deemed unnecessary, disproportionate or have no other effect than artificial maintenance of life.

While a number of personalities from all walks of life were heard during the parliamentary debate, it was found that patients were not asked about main issues under discussion. Therefore, the investigators found it useful to collect their opinions in the context of individual interviews.

A feasibility study was carried out among 40 patients, which demonstrated the feasibility of such project. This study is the subject of an article which is currently submitted to the BMC Palliative Care Journal.

The main objective is to contribute to the elaboration of the legislation on the end of life, to its adaptation to the wishes of the patients. Patients with cancer and palliative care are directly affected by the legislation on end-of-life, and it seems legitimate that these legislative provisions correspond to their expectations. The aims also to help caregivers to act in accordance with their wishes.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The law of February 2nd 2016, known as Claeys-Leonetti, reformed the legislation of the end of life. It establishes in particular a right of the patient to deep and continuous sedation, makes advance directives binding but refuses access to euthanasia. It also states that artificial hydration and nutrition are treatments and not cares, which means that they can be stopped once they are deemed unnecessary, disproportionate or have no other effect than artificial maintenance of life.

While a number of personalities from all walks of life were heard during the parliamentary debate, it was found that patients were not asked about main issues under discussion. Therefore, the investigators found it useful to collect their opinions in the context of individual interviews.

A feasibility study was carried out among 40 patients, which demonstrated the feasibility of such project. This study is the subject of an article which is currently submitted to the BMC Palliative Care Journal.

The main objective is to contribute to the elaboration of the legislation on the end of life, to its adaptation to the wishes of the patients. Patients with cancer and palliative care are directly affected by the legislation on end-of-life, and it seems legitimate that these legislative provisions correspond to their expectations. The aims also to help caregivers to act in accordance with their wishes.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

1000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Paca
      • Marseille, Paca, Frankreich, 13354
        • Assistance Publique Des Hopitaux de Marseille

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Subject suffering from a locally advanced or metastatic cancer therefore falling under palliative care according to the definition stated by the according to the definition stated by the French Society of Support and Palliative Care
  • Subject inpatient palliative care unit or identified palliative care beds or followed by a mobile palliative care team or home-based subject followed by a palliative care network or a mobile palliative care team out-of-hospital
  • Subject not opposed to taking part in the study;

Exclusion Criteria:

  • Subject unable to understand the purpose and conditions of the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: experimental group
Subject suffering from a locally advanced or metastatic cancer therefore falling under palliative care as defined by the definition of the French Society of Support and Palliative Care An interview will be performed
The patient will be asked to answer the questions that the interviewer will ask him.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
EORTC QLQ-C15-PAL scale
Zeitfenster: 30 minutes

The European Organization for Research and Treatment of Cancer (EORTC) questionnaire of life quality (QLQ) is a questionnaire developed to assess the quality of life of palliative (PAL) cancer care patients.

It is a self-questionnaire, to determine the quality of life of the patient. It contains 14 items from 1 to 4. A 15th item, from 1 to 7, gives an overall score corresponding to the quality of life that the patient feels he has.

From a minimal score (15) representing the worst quality of life until the maximal score (63) representing the best quality of life.

30 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Dezember 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2019

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. September 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

7. September 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. September 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. September 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. September 2018

Zuletzt verifiziert

1. September 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2017-35

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur interview

3
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