- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04192305
Impact of LPV During OFA on Postoperative Oxygen Saturation.
Observational Study Evaluating the Impact of Lung Protective Ventilation (LPV) During Opioid Free Anesthesia (OFA) on Postoperative Oxygen Saturation.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The paper by C Young et al describes the essential steps in protecting the lungs and preventing post operative pulmonary complications (PPC) like alveolar collapse.
Alveolar collapse can be measured by oxygen saturation drop when no oxygen therapy is given, when full neuromuscular block (NMB) reversal and no opioid is given intra and postoperative.
LPV means:
tidal volume of 6 ml/kg, inspiratory-expiratory (I/E) ratio of 1/1, positive end expiratory pressure (PEEP) minimum 5 cmH20 and higher during laparoscopy in obese patients, Inspiratory oxygen concentration (FIO2) max 80% during induction and max 40 % during maintenance and extubation. Extubation in an awake, full NMB reversed patient getting no opioids while giving continuous positive airway pressure (CPAP) during withdrawal of the tube. Lung recruitment maneuver (LRM) when lung compliance decreases below 40 milliliter per centimeter water. (ml/cmH2O)
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Brugge, Belgien, 8000
- Azsintjan
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- bariatric surgery
- morbid obesity ( BMI > 35)
Exclusion Criteria:
- patients with pre existing severe cardio-pulmonary diseases having oxygen saturation without oxygen below 94%.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Kohorte
- Zeitperspektiven: Interessent
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
lung protective ventilation (LPV)
lung protective ventilation low tidal volume, minimum PEEP and higher PEEP and lung recruitment based on total lung compliance, low inspiratory oxygen concentration and CPAP during extubation without prior suctioning inside the endotracheal tube.
|
LPV means tidal volume of 6 ml/kg, inspiratory-expiratory (I/E) ratio of 1/1, positive end expiratory pressure (PEEP) minimum 5 cmH20 and higher during laparoscopy in obese patients, Inspiratory oxygen concentration (FIO2) 40 % during maintenance and extubation while also giving CPAP.
Lung recruitment maneuver (LRM) when lung compliance decreases below 40 ml/cmH2O.
|
|
routine lung ventilation (LV)
ventilation and adapting PEEP, LRM and oxygen only when saturation drops.
|
Give volume en frequency as required by end tidal carbon dioxide, PEEP and LRM only when saturation drops intra operative, no requirement to use low FIO2 and CPAP during extubation.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
postoperative oxygen saturation
Zeitfenster: up to maximum 4 hours
|
saturation is continuously measured in the post anesthetic area without giving oxygen until sat drops below 94%.
|
up to maximum 4 hours
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Jan Paul Mulier, AZSint Jan AV
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- OS impact LPV on SAT d OFA
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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