- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04217213
Effect of Intercostal Nerve Block With Ropivacaine Combined With Mecobalamine on Chronic Pain After Thoracic Surgery
1. Januar 2020 aktualisiert von: Han Yuan, Xuzhou Medical University
Effect of Intercostal Nerve Block With Ropivacaine Combined With Mecobalamine on Chronic Pain After Thoracic Surgery -- a Single-center Randomized, Double-blind Controlled Trial
This project intends to investigate the effects of intercostal nerve block with ropivacaine combined with mecobalamin on chronic post-surgical pain (CPSP) in thoracic postoperative patients.
Related clinical characteristics of postoperative chronic pain.
The results of the study provide clinicians with a simple and inexpensive new method of preventing CPSP, in order to prevent the occurrence of CPSP and reduce the incidence of CPSP, thereby reducing CPSP to patients and their families, hospitals.
And public resources.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
124
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Jiangsu
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Xuzhou, Jiangsu, China, 225000
- Department of Anesthesiology of the Affiliated Hospital of Xuzhou Medical University
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥18 years old, conscious;
- ASA class Ⅰ ~ Ⅲ;
- Thoracoscopic lobectomy was proposed;
- The han nationality;
- Native speaker of Chinese;
- Agree to participate in this study and sign the informed consent.
Exclusion Criteria:
- Patients allergic to meccobalamin or ropivacaine;
- Patients with previous history of chest surgery;
- Patients with tumor invasion of chest wall, abscess, tumor intercostal neuropathy or pathological rib fracture;
- Patients with a history of analgesic addiction or abuse, epilepsy, one or other neurological disease;
- Diabetic patients;
- Patients who need other drugs for pain relief but have not completed treatment or have completed treatment.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: ropivacaine combined with mecobalamine
Intercostal nerve block with 0.5% ropivacaine combined with mecobalamine (0.5mg).
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In the experimental group, the surgeons used 0.5% ropivacaine combined with mecobalamine (0.5mg) before the operation to perform intercostal nerve block in the operating incision, closed thoracic drainage incision and one intercostal nerve block in each upper and lower costal cavity, and injected 5ml in each intercostal nerve block.In the control group, surgeons used 0.5% ropivacaine alone before the operation to perform intercostal nerve block through the operating incision, closed thoracic drainage incision and one intercostal nerve block in each upper and lower costal cavity.
5ml was injected into each intercostal nerve block.
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Aktiver Komparator: ropivacaine
Intercostal nerve block with 0.5% ropivacaine alone.
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In the experimental group, the surgeons used 0.5% ropivacaine combined with mecobalamine (0.5mg) before the operation to perform intercostal nerve block in the operating incision, closed thoracic drainage incision and one intercostal nerve block in each upper and lower costal cavity, and injected 5ml in each intercostal nerve block.In the control group, surgeons used 0.5% ropivacaine alone before the operation to perform intercostal nerve block through the operating incision, closed thoracic drainage incision and one intercostal nerve block in each upper and lower costal cavity.
5ml was injected into each intercostal nerve block.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Incidence of chronic pain after chest surgery
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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The incidence of chronic pain after chest surgery was measured by NRS(numeric rating scales) at the 3rd month after surgery.For pain evaluation,we used the 11 point numeric rating scale(NRS),where an NRS scores of 0 represented "no pain" and a score of 10 represented "worst pain imaginable".
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At the 3rd month after surgery
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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The incidence of acute pain after chest surgery
Zeitfenster: 24 to 72 hours after surgery
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An NRS score was performed 24 to 72 hours after surgery to determine the incidence of acute pain after thoracic surgery.For pain evaluation,we used the 11 point numeric rating scale(NRS),where an NRS scores of 0 represented "no pain" and a score of 10 represented "worst pain imaginable".
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24 to 72 hours after surgery
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Incidence of postoperative neuropathic pain
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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The incidence of neuropathic pain was measured by DN4 scale at the 3rd month after surgery.Douleur Neuropathique 4 (DN4) is a screening questionnaire to help identify neuropathic pain (NP) in clinical practice and research,where a DN4 scores greater than or equal to 4 represented the patients had "postoperative neuropathic pain".
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At the 3rd month after surgery
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Incidence of other postoperative complications
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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Postoperative complications included that pulmonary complications, delirium, intestinal obstruction, pulmonary embolism, acute respiratory failure, acute renal failure, incision infection, cerebrovascular accident and other complications related to surgery.
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At the 3rd month after surgery
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Incidence of readmission within 30 days after surgery
Zeitfenster: At the 30 days after surgery
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The incidence and the reason of readmission within 30 days after surgery was obtained through postoperative follow-up.
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At the 30 days after surgery
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Incidence of death within 30 days after surgery
Zeitfenster: At the 30 days after surgery
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The incidence and the reason of death within 30 days after surgery was obtained through postoperative follow-up
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At the 30 days after surgery
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Length of stay
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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The total length of hospital stay.
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At the 3rd month after surgery
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Cost of stay
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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The total cost of hospital stay.
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At the 3rd month after surgery
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icu length of stay
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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The number of hours of postoperative stay in ICU.
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At the 3rd month after surgery
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Incidence of secondary operation
Zeitfenster: At the 3rd month after surgery
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Whether the patient has a second operation and the reason and the incidence of this operation.
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At the 3rd month after surgery
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. Januar 2020
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
30. Juni 2020
Studienabschluss (Voraussichtlich)
30. November 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. November 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Januar 2020
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
3. Januar 2020
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
3. Januar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
1. Januar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- XYFY2019-KL169-01
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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