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Impact of Osteoporotic Fractures on Work: Data From a Fracture Liaisons Service (OPTIWORK)

5. März 2021 aktualisiert von: Groupe Hospitalier Paris Saint Joseph

Osteoporosis is a bone disease characterized by a decrease in bone density with deterioration of the micro-architecture and the appearance of bone fragility, responsible for an increased risk of fractures. The most common osteoporotic fractures are spinal, wrist and femoral neck fractures. Osteoporosis affects 22.7% of women and 6.9% of men in France. Each year, around 8.9 million fragility fractures are identified worldwide, with an incidence in France in 2017 of 382,000 patients in France in 2017.

The economic impact, the functional consequences and the quality of life of patients with osteoporosis, fracture or not, have been widely described in the literature in recent years. There is indeed a great alteration in the mobility, functional capacities and overall quality of life of these patients, measured by composite scores such as Short Form-36 (SF-36), EuroQol 5 Dimensions (EQ-5D) , the Health-related quality of life (HRQoL), or more specifically for osteoporosis, osteoporososis quality of life questionnaire (OQLQ) or its shortened version OLQ, the osteoporosis assessment questionnaire (OPAQ), the Quality of life questionnaire of the European Foundation for Osteoporosis (QUALEFFO) (specific for vertebral fractures), etc.

However, few studies have focused on the repercussions of osteoporotic fractures at work, because this pathology affects more elderly subjects (> 65 years old) and therefore retirees.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

New osteoporosis management programs have emerged in recent years, in order to improve the management of this pathology by linking the specialties concerned. Among them, La Filière Fracture (in Anglo-Saxon: Fractures Liaisons Services: FLS) of the Paris Saint-Joseph Hospital Group (GHPSJ), created in 2015, aims to follow up patients consulting the GHPSJ for an osteoporotic fracture of spinal location. , the upper end of the femur or the lower end of the radius.

Since the creation of the sector, 2,486 patients have been recruited; it was found that in 529 of these patients (or 21.3%), the osteoporotic fracture occurred at an age of less than 65 years.

The impact on the work of an osteoporotic fracture has been little studied in the literature: a study focused specifically on fractures of the upper extremity of the femur, and found, in 291 patients under 65 years recruited between 2009 and 2013, a 65% return to work rate at 12 months, or around a third of patients who have not returned to professional activity at one year. A study published in 2016 assessed return to work delay and factors associated with return to work in 275 patients with fragility fractures in Canada; 88% had returned to work with an average absenteeism period of 20.5 days. The average duration of presenteeism (presence at work but with reduced productivity due to the fracture) was 2.9 hours in 4 weeks. Another Japanese study found a risk ratio of 4 (p <0.001) to greater absenteeism in patients with several osteoporotic fractures, with no difference found in terms of productivity at work compared to patients with a history of a single fracture or without history of osteoporotic fracture. The female sex, the need for surgical management, the existence of work with the need to carry heavy loads were associated with a prolonged return to work time.

The objective here is to assess the occupational impact of osteoporotic fractures occurring in active patients under 65 years of age, and to look for factors predicting a return to work within 3 months after the fracture.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

121

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ile De France
      • Paris, Ile De France, Frankreich, 75014
        • Groupe Hospitalier Paris Saint-Joseph

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients treated between 01/01/2017 and 31/12/2018 in the Fracture sector will be screened through the computerized medical file

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients aged 18 to 65 at the time of the fracture
  • French-speaking patient
  • Patients treated in the Fracture Line between January 1, 2017 and December 31, 2018 for osteoporotic fracture
  • Professionally active patients at the time of the fracture

Exclusion Criteria:

  • Refusal to participate in the study
  • Patient under guardianship or curatorship
  • Patient deprived of liberty
  • Patient under legal protection

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To assess the consequences of osteoporotic fractures on the rate of return to work at 3 months of active patients under 65 years of age
Zeitfenster: Month 3
Rate of patients returning to work 3 months after fracture
Month 3

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To assess the consequences of osteoporotic fractures on the average return to work time of active patients under 65 years of age.
Zeitfenster: Day 1
Average time to return to work
Day 1
Evaluate the consequences of osteoporotic fractures on quality of life in active patients under 65
Zeitfenster: Month 3
Quality of life Short Form - 36 (SF36 scale)
Month 3
Define the predictive factors for not returning to work.
Zeitfenster: Day 1
Correlation (uni and multivariate regression) between returning to work or not and certain parameters such as personal and professional characteristics
Day 1

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Agnès PORTIER, Groupe Hospitalier Paris Saint Joseph

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

26. April 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Juli 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

21. September 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. März 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. März 2021

Zuletzt verifiziert

1. März 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • OPTIWORK

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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