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The Diagnostic Value of Staging Laparoscopy and Computed Tomography Response Assessment in Patients With Gastric Adenocarcinoma

14. August 2021 aktualisiert von: Sander van Hootegem

SUMMARY

Rationale: Diagnostic laparoscopy (DL) and response assessment after neoadjuvant chemotherapy with computed tomography (CT) are two diagnostic modalities used to assess metastatic spread in gastric cancer patients. It is still unclear in what proportion of patients clinically relevant metastases or other significant findings (e.g. contra-indications of surgery) are detected that impact on the treatment.

Objective: To determine the clinical value of diagnostic laparoscopy and computed tomography response assessment after neoadjuvant chemotherapy in patients with gastric and esophagogastric junction adenocarcinoma.

Study design: Multicentre retrospective cohort study.

Study population: All Patients with gastric and gastro-oesophageal adenocarcinoma who underwent clinical staging and were discussed at multidisciplinary team meetings (MDT) between January 2016 and December 2018.

Intervention (if applicable): Not applicable.

Main study parameters/endpoints: The main study parameter is the proportion (%) of patients who do not proceed with treatment as planned after a DL and CT response assessment (i.e. the proportion of patients in which metastasized disease or other contra-indications for surgery is found).

Nature and extent of the burden and risks associated with participation, benefit and group relatedness: Since this is an observational study, no burden or risks are associated with participation.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

697

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All patients with gastric and gastro-oesophageal adenocarcinoma who presented or were referred to one of the participating centres and have been discussed at multidisciplinary team meetings (MDT) for curative management from January 2016 through December 2018. The University Medical Center of the Johannes Gutenberg University Mainz will only contribute with data on DL and not on patients who underwent CT response assessment.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with histologically proven gastric and esophagogastric junction adenocarcinoma.
  • Patients who have had (either) DLS and/or CT response assessment (after chemotherapy).
  • Discussed at MDT from January 2016 - December 2018
  • ≥18 years

Exclusion Criteria:

  • Patients with esophagogastric junction adenocarcinoma with the tumour bulk located in the oesophagus that receive neoadjuvant chemoradiation;
  • Patients with recurrent/residual disease after earlier treatment of gastric cancer.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in treatment
Zeitfenster: 1 month (on average)
Proportion of patients in which the diagnostic test led to change in treatment/management
1 month (on average)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Januar 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

22. August 2020

Studienabschluss (Tatsächlich)

12. Mai 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

19. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

19. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • MEC-2019-0284

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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