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Apatinib Combined With Chemotherapy Versus Chemotherapy in Second-line Gastric Cancer Receiving Prior Anti-PD-1 Therapy

26. August 2021 aktualisiert von: Tao Zhang, Wuhan Union Hospital, China

A Prospective, Multicenter, Randomized Controlled Study of Apatinib Combined With Chemotherapy Versus Chemotherapy in Second-line Gastric Cancer Receiving Prior Anti-PD-1 Therapy

The study is a multicenter, open-label, randomized controlled clinical study. The purpose of the study is to evaluate the efficacy and safety of apatinib combined with chemotherapy versus chemotherapy in second-line gastric cancer receiving prior anti-PD-1 therapy.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

60 patients who meet the inclusion criteria will receive apatinib combine with chemotherapy or chemotherapy until the disease progresses or intolerable.

Apatinib: initial dose: 500mg,oral,once a day, after meal (try to take the medicine at the same time each day)

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Tao Zhang, Doctor
  • Telefonnummer: (+86)18971656660
  • E-Mail: 1277577866@qq.com

Studienorte

    • Hubei
      • Wuhan, Hubei, China, 430022
        • Cancer Center, Union Hospital, Tongji Medical College, Huazhong University of Science and Technology

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age: ≥18 years old, Female or Male;
  2. Pathologically diagnosed gastric or gastroesophageal junction adenocarcinoma (GEJ).
  3. Failure or intolerance of first-line chemotherapy which requires that the first-line chemotherapy regimen include the scheme based on anti-PD-1 drugs for no less than 2 months (Definition of treatment failure: intolerence of toxic side effects; disease progression during treatment; Or recurrence after the end of treatment.) Note: (1)The treatment of each line advanced disease includes one or more drugs with a medication time ≥ 1 cycle. (2) Early adjuvant/neo-adjuvant therapy is allowed. If recurrence occurs during adjuvant/neoadjuvant therapy or within ≤24 weeks after completion, adjuvant/neoadjuvant therapy is considered to be a first-line pre-systemic chemotherapy for advanced disease. (3) Early-stage immunotherapy, combined chemotherapy or combined targeted drugs are allowed (except for VEGFR inhibitors).
  4. Patients must have at least 1 lesion that is measurable using RECIST v1.1 criteria
  5. ECOG performance status 0-1.
  6. An expected survival of > 12 weeks.
  7. Has adequate sufficient organ and bone marrow functions.
  8. Patients whose adverse events caused by previous treatment have recovered to <= CTCAE 1 degree; And the interval between receiving nitroso or mitomycin ≥6 weeks; Receiving other cytotoxic drugs, radiotherapy or surgery ≥ 4 weeks, and the wound has healed completely.
  9. Fertile female subjects must undergo a serum-negative pregnancy test within 72 hours before starting the study drug
  10. Patients have agreed and signed the informed consent. Willingness and able to follow the planned visit, research treatment, laboratory examination and other test procedures.

Exclusion Criteria:

  1. It is known that it's allergic to any test drug and its excipients.
  2. Previously received anti-angiogenic therapy, such as Ramucirumab and apatinib.
  3. patients with uncontrolled large amount of exudate [chest, pericardium, abdominal cavity]
  4. Patients with partial or complete gastrointestinal obstruction.
  5. Hypertension, which cannot be well controlled by antihypertensive drugs (systolic blood pressure ≥ 140 mmHg or diastolic blood pressure ≥ 90 mmHg).
  6. Patients with uncontrolled clinical symptoms or diseases of the heart.
  7. In the first 3 months of the study, patients who had significant clinical bleeding symptoms or had definite bleeding tendency; History of gastrointestinal perforation and/or fistulae within 6 months prior to medications.
  8. Long term use of aspirin, clopidogrel and other antiplatelet drugs, or warfarin and other anticoagulants;
  9. Received other therapy within 4 weeks.
  10. The patients who received systemic treatment with Chinese herbal medicine or immunomodulatory drugs
  11. According to the research's judgement, there are patients who seriously endanger the safety of patients or affect the patients who complete.(such as uncontrolled hypertension、diabetes、thyroid disease, etc)
  12. The patient has a serious or non healing wound or peptic ulcer or bone fracture;
  13. A patient with other malignancies within 3 years.
  14. patients whose adverse events (except hair loss) caused by previous treatment have not recovered to <= CTCAE 1 degree;
  15. The researchers considered unsuitable for inclusion.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental Group
apatinib combine with chemotherapy. Apatinib: initial dose: 500mg,oral,once a day, after meal ( try to take the medicine at the same time each day) Recommended chemotherapy: docetaxel(60/75 mg/m2, d1, q3w)、albuminbound paclitaxel(125mg/m2, d1, d8, q3w) or (260mg/m2, d1, q3w)。
In experimental group, the drug used with apatinib and chemotherapy.
Kein Eingriff: Control Gtoup
chemotherapy Recommended chemotherapy: docetaxel(60/75 mg/m2, d1, q3w)、albuminbound paclitaxel(125mg/m2, d1, d8, q3w) or (260mg/m2, d1, q3w)。

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression Free Survival [PFS]
Zeitfenster: 36 months
From date of randomization until the date of first documented progression or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 36 months
36 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective tumor response rate [ORR]
Zeitfenster: 1year
ORR is defined as the percentage of subjects having achieved confirmed Complete Response + Partial Response as best overall response according to radiological assessments.
1year
disease control rate [DCR]
Zeitfenster: 1year
Investigators will assess treatment response according to Response Evaluation Criteria in Solid Tumors 1.1(RECIST1.1)
1year
Duration of response [DoR]
Zeitfenster: 1year
Duration of response
1year
overall survival [OS]
Zeitfenster: 3year
OS is defined as the length of time from random assignment to death or to last contact.
3year
Adverse Events [AEs]
Zeitfenster: 1year
AEs are evaluated according to National Cancer Institute Common Terminology Criteria for Adverse Events v5.0
1year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tao Zhang, Doctor, Union Hospital affiliated to Tongji Medical College of Huazhong University of Science and Technology

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

26. August 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

3. März 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. August 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. August 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

31. August 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

31. August 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. August 2021

Zuletzt verifiziert

1. August 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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