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Can Subclavian / Infraclavicular Axillary Vein Collapsibility Index Predict Post-Spinal Hypotension in Caesarean Section Operations? (Cesarean)

12. November 2021 aktualisiert von: EMİNE ASLANLAR, Selcuk University

Subclavian / Infraclavicular Axillary Vein Collapsibility Index in Pregnant Patients

Postspinal hypotension (PSH) is a common side effect with an incidence of 15.3% to 33%, which may result in organ hypoperfusion and ischemic events (1,2). In pregnant patients, this incidence may increase to 70% and severe PSH may increase the risk of maternal and fetal complications (3). Therefore, it is important for anesthesiologists to estimate the incidence of PSH in cesarean sections and to identify possible mechanisms (4).

One of the important factors affecting the susceptibility of patients to intraoperative hypotension is the preoperative intravascular volume status. Recently, ultrasonography of the central veins has been used frequently by anesthesiologists in the preoperative period in order to evaluate the intravascular volume status (5). Salama and Elkashlan stated that the collapsibility index of the inferior vena cava is a new predictive value for PSH (6). Choi et al. showed that the subclavian vein or infraclavicular axillary vein collapsibility index is an important predictive value for hypotension after induction of general anesthesia (7).

In this study, we wanted to investigate whether the subclavian vein or infraclavicular axillary vein collapsibility index can be used as a predictive value for PSH in cesarean section.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 40 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

ASA I-II physical status patients scheduled for cesarean section under spinal anesthesia

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Spinal anesthesia
  • ceserean operation
  • American Society of Anesthesiologists' (ASA) physical status I-II

Exclusion Criteria:

  • Patients who underwent cesarean section in emergency conditions
  • Patients who underwent cesarean section under general anesthesia
  • American Society of Anesthesiologists' (ASA) physical status III-IV

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Predictive value of Subclavian / Infraclavicular Axillary Vein Collapsibility Index for detecting Postspinal hypotension
Zeitfenster: 45 min
Postspinal hypotension (PSH) is a common side effect with an incidence of 15.3 to 33% that may result in organ hypoperfusion and ischaemic events. This incidence is higher in pregnant women with a rate of 70%. Measurement of the IVC diameter and its collapsibility index before spinal anaesthesia has been shown to be a good predictive value of the occurrence of PSH. A previous study showed an acceptable correlation between the collapsibility of SCV (SCV-CI) and collapsibility of IVC (IVC-CI) in surgical and intensive care patients. In this study, we measured the preoperative collapsibility index of the SCV or the infraclavicular axillary vein during respiratory variation, and then examined whether these parameters could predict hypotension after spinal anaesthesia in patients undergoing ceserean
45 min

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Emine ASLANLAR, assis. prof., selcuk univercity medical faculty

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

8. November 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

24. Januar 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

2. März 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. November 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. November 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. November 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. November 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. November 2021

Zuletzt verifiziert

1. November 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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