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Supra-Iliac Anterior Quadratus Lumborum Block and Pericapsular Nerve Group (PENG) Block for Analgesia After Total Hip Arthroplasty

23. Mai 2026 aktualisiert von: Mohammed Said ElSharkawy, Tanta University

A Randomized Clinical Non-Inferiority Trial Comparing Supra-Iliac Anterior Quadratus Lumborum Block and Pericapsular Nerve Group (PENG) Block for Analgesia After Total Hip Arthroplasty

This study aims to compare the analgesic efficacy of supra-iliac anterior quadratus lumborum block (SA-QLB) and pericapsular nerve group (PENG) block in patients undergoing total hip arthroplasty (THA).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Total hip arthroplasty (THA) is one of the most common elective orthopedic procedures, performed to restore mobility, alleviate pain and improve quality of life in patients with degenerative hip joint disease. Its rate is projected to further increase with aging of the population worldwide.

Pericapsular nerve group (PENG) block is a fascial block targets periarticular sensory branches derived from the femoral, obturator and accessory obturator nerves innervating the anterior hip capsule.

The ultrasound-guided quadratus lumborum block (QLB) is a regional anesthetic technique with many described approaches: the lateral QL (QL1) block, the posterior QL (QL2) block, and the anterior QL (transmuscular) block.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • El-Gharbia
      • Tanta, El-Gharbia, Ägypten, 31527

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age from 18 to 75 years.
  • Both sexes.
  • American Society of Anesthesiologists (ASA) classification I-III.
  • Scheduled for primary elective unilateral total hip arthroplasty (THA) under spinal anesthesia.

Exclusion Criteria:

  • Known allergies to the drugs used.
  • Infection at the injection site.
  • Bleeding disorders.
  • Recognized neuromuscular disorders.
  • Opioid addiction or dependence.
  • Contraindications to regional anesthesia or peripheral nerve blockade.
  • Body mass index (BMI) > 40 kg/m².
  • Associated decompensated cardiac, hepatic, respiratory, or renal diseases.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Group SA- QLB
Patients will receive a supra-iliac anterior quadratus lumborum block (SA-QLB) using 20mL of bupivacaine 0.25%.
Patients will receive a supra-iliac anterior quadratus lumborum block (SA-QLB) using 20mL of bupivacaine 0.25%.
Experimental: Group PENG
Patients will receive an ultrasound-guided pericapsular nerve group (PENG) block using 20mL of bupivacaine 0.25%.
Patients will receive an ultrasound-guided pericapsular nerve group (PENG) block using 20mL of bupivacaine 0.25%.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Degree of pain
Zeitfenster: 12 hours postoperatively
Each patient will be instructed about postoperative pain assessment with visual analog scale (VAS). VAS (0 represents "no pain" while 10 represents "the worst pain imaginable")
12 hours postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Inzidenz unerwünschter Ereignisse
Zeitfenster: 24 Stunden postoperativ
Inzidenz unerwünschter Ereignisse wie Bradykardie, Hypotonie, Übelkeit, Erbrechen, Atemdepression oder anderer Komplikationen werden aufgezeichnet.
24 Stunden postoperativ
Total morphine consumption
Zeitfenster: 48 hours postoperatively
Rescue analgesia of morphine will be given as 3 mg bolus if the VAS > 3 to be repeated after 30 min if pain persists until the visual analog scale (VAS) < 4. VAS will be assessed at post-anesthesia care unit (PACU), 2, 4, 6, 12, 24, and 48 h postoperatively.
48 hours postoperatively
Time to the first rescue analgesia
Zeitfenster: 48 hours postoperatively
Time to the first request for the rescue analgesia will be recorded from the end of block to first dose of morphine administrated.
48 hours postoperatively
Time to ambulation
Zeitfenster: Till the first successful mobilization (Up to 4 hours)
Time to ambulation will be recorded from the end of surgery to the first successful mobilization of the patient, defined as the ability to stand and walk at least 3-5 steps with or without assistance.
Till the first successful mobilization (Up to 4 hours)
Length of hospital stay
Zeitfenster: Till discharge from the hospital (Up to 2 weeks)
Length of hospital stay will be recorded from admission till the discharge from hospital.
Till discharge from the hospital (Up to 2 weeks)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

23. Mai 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Oktober 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

19. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

26. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The data will be available upon a reasonable request from the corresponding author after the end of study for one year.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

After the end of study for one year.

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

The data will be available upon a reasonable request from the corresponding author.

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Supra-iliac anterior quadratus lumborum block

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