Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Intrarenal Pressure in Suctioning vs. Non-suctioning Sheaths

26. Mai 2026 aktualisiert von: Mantu Gupta, Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Comparing the Intrarenal Pressure Between Suctioning and Non-Suctioning Access Sheaths Using the LithoVue Elite Ureteroscope System

Interest in monitoring intrarenal pressure (IRP) during flexible ureteroscopy (fURS) has grown, especially due to its potential association with improved postoperative efficiency and safety. A prominent technique for managing IRP during fURS is the use of ureteral access sheaths (UAS), which are known to reduce IRP. Suction-equipped access sheaths provide additional benefits by continuously evacuating dust and stone fragments during the procedure, potentially enhancing stone-free rates. However, IRP during suctioning procedures has yet to be thoroughly investigated. The aim of this study is to compare the IRP during fURS using UAS with and without suctioning technique.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Interest in monitoring intrarenal pressure (IRP) during flexible ureteroscopy (fURS) has grown, especially due to its potential association with improved postoperative efficiency and safety. With advances in technology, precise tools like the LithoVue™ Elite now enables continuous IRP measurement, facilitating accurate data collection throughout the procedure. A prominent technique for managing IRP during fURS is the use of ureteral access sheaths (UAS), which are known to reduce IRP. Suction-equipped access sheaths provide additional benefits by continuously evacuating dust and stone fragments during the procedure, potentially enhancing stone-free rates (SFR). However, IRP during suctioning procedures has yet to be thoroughly investigated. This study is a randomized controlled trial comparing continuous intrarenal pressure (IRP) measurements during flexible ureteroscopy (fURS) using a suctioning ureteral access sheath (UAS) versus a non-suctioning UAS. The study will be conducted over an 18-month period and will include all patients over 18 years of age who are scheduled to undergo fURS for a stone burden greater than 1 cm and/or multiple stones. Patients who are pregnant, have an untreated urinary tract infection (UTI), urinary tract anomalies such as urinary diversion, ureteral reconstruction, or horseshoe kidney, or who have a single stone smaller than 1 cm will be excluded from participation. All procedures will take place at Mount Sinai West, with patients enrolled from the practices of two endourology-trained specialists, Dr. William Atallah and Dr. Mantu Gupta. Participants will be randomized to either the suctioning-UAS arm using the ClearPETRA Flexible and Navigable Suction UAS or the non-suctioning-UAS arm using the BSC Navigator device.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

21

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10019
        • Mount Sinai West

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

INCLUSION CRITERIA

  • Adults aged 18 years and older.
  • Diagnosed with kidney stones and scheduled for fURS.
  • Stone burden > 1 cm and/or multiple stones will be eligible.
  • Able and willing to provide informed consent.

EXCLUSION CRITERIA

  • Pregnant persons as determined by pre-operative urine pregnancy test (standard of care at our institution)
  • Untreated UTI
  • Patients with urinary anomalies (e.g., urinary diversion, ureteral reconstruction, horseshoe kidney)
  • Single stone < 1 cm

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Suctioning-UAS
Placement of the ClearPETRA Flexible and Navigable Suction UAS during flexible ureteroscopy with continuous suction applied during stone treatment.
Participants undergoing flexible ureteroscopy (fURS) will receive a suctioning ureteral access sheath using the ClearPETRA Flexible and Navigable Suction UAS. Continuous intrarenal pressure (IRP) measurements will be recorded throughout the procedure using the LithoVue Elite ureteroscope system.
Aktiver Komparator: Non-suctioning-UAS
Placement of the BSC Navigator during flexible ureteroscopy without suction during stone treatment.
Participants undergoing flexible ureteroscopy (fURS) will receive a standard non-suctioning ureteral access sheath using the BSC Navigator device. Continuous intrarenal pressure (IRP) measurements will be recorded throughout the procedure using the LithoVue Elite ureteroscope system.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Intrarenal Pressure (IRP) During Flexible Ureteroscopy
Zeitfenster: Intraoperative (during procedure)
Continuous measurement of intrarenal pressure using the LithoVue Elite ureteroscope system.
Intraoperative (during procedure)
Time spent above Intrarenal Pressure (IRP) threshold during Flexible Ureteroscopy
Zeitfenster: Intraoperative (during procedure)
Time spent above Intrarenal Pressure (IRP) thresholds of 20, 40, 60, 80, and 100 mmHg using the LithoVue Elite ureteroscope system.
Intraoperative (during procedure)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Stone-Free Rate (SFR) on Postoperative CT Imaging
Zeitfenster: 4-8 weeks postoperatively
Rate of stone-free status assessed by non-contrast CT scan using a 4-grade scale (Grade A: completely stone-free; Grade B: residual fragments <2 mm; Grade C: residual fragments 2-4 mm; Grade D: residual fragments >4 mm).
4-8 weeks postoperatively
Postoperative Pain Score (VAS)
Zeitfenster: In the Post-Anesthesia Care Unit (PACU), prior to discharge on the day of surgery (on average 1.5 hours post operatively)
Visual Analog Scale (VAS) pain score. Scale ranges from 0 (no pain) to 10 (worst pain imaginable); higher scores indicate greater pain intensity.
In the Post-Anesthesia Care Unit (PACU), prior to discharge on the day of surgery (on average 1.5 hours post operatively)
Number of Postoperative Complications
Zeitfenster: 30 days postoperatively
Number of any postoperative complications occurring within 30 days of the procedure (as defined by the study protocol and standard Clavien-Dindo classification or similar).
30 days postoperatively

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Mantu Gupta, MD, Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

3. April 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Oktober 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

5. Dezember 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

To to protect participant privacy

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nephrolithiasis

Klinische Studien zur Suctioning-UAS

Abonnieren