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Bone Management in Pregnancy Outcomes in Epilepsy

Bone Health Management on Pregnancy Outcomes in Women With Epilepsy: Randomized Study

This study is aimed to evaluate the efficacy of bone health management in improving pregnancy outcomes among WWE, and establish evidence-based vitamin D supplementation strategies for childbearing-age WWE.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Epilepsy, a common neurological disorder, affects approximately over 70 million individuals worldwide and 0.5-1% of women of childbearing age. Management of women with epilepsy (WWE) during their pregnancy period presents significant challenges. Optimal bone metabolism management is an essential component of obstetric care. To evaluate the efficacy of bone health management in improving pregnancy outcomes among WWE, and establish evidence-based vitamin D supplementation strategies for childbearing-age WWE. Based on the vitamin D levels of pregnant women with epilepsy during the early stage of pregnancy, intervention measures were taken to supplement vitamin D. The bone metabolism indicators of the offspring were tested.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

80

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Zhejiang, China
        • Rekrutierung
        • The Fourth Affiliated Hospital of Zhejiang University School of Medicine
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosis of focal or generalized epilepsy as defined by the International League Against Epilepsy.
  • Women of childbearing age, aged ≥18 years, planning pregnancy or in early pregnancy (≤16 weeks gestation, confirmed by last menstrual period or ultrasound) - single pregnancy.
  • Willing and able to provide written informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Pre-existing conditions affecting bone metabolism: primary hyperparathyroidism, Paget's disease, multiple myeloma, chronic kidney disease (eGFR <60 mL/min), cirrhosis (Child-Pugh B/C), or untreated hyper/hypothyroidism.
  • History of metabolic complications: hypercalcemia (serum Ca²⁺ >10.5 mg/dL), nephrolithiasis, or granulomatous diseases.
  • Recent/current use of bone-modifying drugs: bisphosphonates, glucocorticoids (≥5 mg/day prednisone equivalent for >1 month), or loop diuretics within the past year.
  • Ultrasound shows fetal malformation.
  • Presence of other severe systemic diseases deemed unsuitable for study participation by the investigator.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: calcium + vitamin D group
Intervention for epilepsy patients

Test bone metabolism indicators at 10-14 weeks of pregnancy and intervene based on vitamin D levels.

  • For vitamin D levels > 20 ng/ml: Supplementation with 725 mg of calcium + 500 IU of vitamin D daily.
  • For 10 ng/ml < vitamin D levels ≤20 ng/ml: Supplementation with 725 mg of calcium + 900 IU of vitamin D daily.
  • For vitamin D levels ≤10 ng/ml: Supplementation with 725 mg of calcium + 1300 IU of vitamin D daily.
Kein Eingriff: standard of care group
Epilepsy patients receive normal follow-up without any intervention.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
25-hydroxy Vitamin D (ng/ml),procollagen type 1 N-terminal propeptide (P1NP, ng/ml),osteocalcin (OC, ng/ml)
Childbirth
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
Parathyroid hormone (PTH, ng/L)
Childbirth
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
β-crosslaps (β-CTX, pg/ml)
Childbirth
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
Body length(cm)
Childbirth
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
Weight(g)
Childbirth
Bone metabolisms indicators in offspring
Zeitfenster: Childbirth
Head circumference(cm)
Childbirth

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Live birth rate without major congenital malformations (MCMs)
Zeitfenster: The outcome will be assessed at two critical time points:At Birth (Day 0-7 Post-Delivery),Within 30 Days Postnatal

Live Birth Definition: Delivery of a fetus showing any sign of life at ≥20 weeks of gestation (WHO criteria).

Major Congenital Malformations (MCMs) definition: Structural or functional abnormalities present at birth (modified from EUROCAT criteria).

The outcome will be assessed at two critical time points:At Birth (Day 0-7 Post-Delivery),Within 30 Days Postnatal
Maternal Bone metabolisms indicators
Zeitfenster: 12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery
25-hydroxy Vitamin D (ng/ml),procollagen type 1 N-terminal propeptide (P1NP, ng/ml),osteocalcin (OC, ng/ml)
12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery
Maternal Bone metabolisms indicators
Zeitfenster: 12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery
β-crosslaps (β-CTX, pg/ml)
12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery
Maternal Bone metabolisms indicators
Zeitfenster: 12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery
Parathyroid hormone (PTH,ng/L)
12, 24, and 36 weeks of pregnancy, the time during delivery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Januar 2035

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Januar 2035

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. April 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Supplementation with calcium + vitamin D daily.

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