- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07674615
IMMU-132 in TROP-2 Overexpressed Advanced and Relapsed Ovarian Cancer
28. Juni 2026 aktualisiert von: Shanghai Gynecologic Oncology Group
IMMU-132 in TROP-2 Overexpressed Advanced and Relapsed Ovarian Cancer: A Phases Ib, Single Arm Study
To observe the efficacy and safety of IMMU-132 in patients with advanced or recurrent ovarian cancer with high TROP-2 expression in tumor tissue, who have failed standard therapy or are unable to receive standard treatment.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Trophoblast cell surface antigen-2 (TROP-2) is overexpressed in a variety of epithelial-derived tumor tissues and represents a promising antitumor therapeutic target.
Novel antibody-drug conjugates (ADCs) targeting TROP-2, such as IMMU-132 (SG), Datopotamab Deruxtecan (Dato-DXd), and Sacituzumab Tirumotecan (MK-2870), are under active development.
In ovarian cancer, efficacy data for TROP-2 ADCs mainly derive from pan-solid tumor clinical studies.
TROP-2 expression exhibits intratumoral heterogeneity.
Currently, there is no standardized or internationally accepted guideline for evaluating TROP-2 expression.
TROP-2 expression status can be assessed using the H-score scoring system: 0-100 as low expression, 100-200 as moderate expression, and >200 as high expression.
An exploratory analysis of the ASCENT study in triple-negative breast cancer, which categorized TROP-2 expression as high, moderate, or low based on H-score, found that patients with high expression had double the efficacy compared to those with moderate expression (44% vs 22%).
Therefore, subsequent studies are warranted to explore effective screening criteria for TROP-2 ADC drugs to achieve more precise diagnosis and treatment.
Our center has observed that among 3 patients with heavily pretreated recurrent ovarian cancer and high TROP-2 expression in tumor tissue, 1 achieved a complete response (CR) and 2 achieved partial responses (PR) following SG monotherapy.
Safety was favorable, with main side effects being grade 1-2 gastrointestinal reactions and no grade 3-5 adverse reactions.
Accordingly, this study will prospectively observe the efficacy of IMMU-132 monotherapy in patients with advanced or recurrent ovarian cancer characterized by high TROP-2 expression in tumor tissue.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
19
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Yulian Chen
- Telefonnummer: 86-21-64041990
- E-Mail: emma_serendipity@163.com
Studienorte
-
-
Shanghai Municipality
-
Shanghai, Shanghai Municipality, China, 200032
- Zhongshan Hospital Fudan University
-
Kontakt:
- Yulian Chen
- Telefonnummer: 86-21-64041990
- E-Mail: emma_serendipity@163.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥ 18 years and ≤ 80 years;
- Histologically confirmed advanced or recurrent high-grade epithelial ovarian, fallopian tube, or primary peritoneal cancer;
- Recurrent patients meeting one of the following two conditions:
Disease recurrence or progression after at least one prior platinum-based chemotherapy regimen, with disease progression occurring less than 6 months from the last dose of platinum-based chemotherapy;
- Disease recurrence or progression after at least three prior platinum-based chemotherapy regimens, with disease progression occurring ≥ 6 months from the last dose of platinum-based chemotherapy, and who are unable to receive standard platinum-based chemotherapy;
- Patients with advanced epithelial ovarian cancer presenting with hematogenous metastasis, who are unable to receive standard treatment, with an estimated life expectancy of more than 3 months but approximately not exceeding 12 months with current therapy;
- Have measurable disease per RECIST 1.1 criteria (Appendix A) or diagnosis of recurrence/disease progression per GCIG criteria;
- Known BRCA (Breast Cancer Gene) and HRD (Homologous Recombination Deficiency) status;
- Have available paraffin-embedded or fresh tumor tissue for TROP-2 testing;
- Tumor tissue TROP-2 H-score > 200;
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status score of 0-2;
- Adequate bone marrow hematopoietic function and organ function, allowing the patient to receive treatment;
- Patients must have had at least a 2-week interval from prior therapy (chemotherapy, investigational agents including small molecule inhibitors, endocrine therapy, immunotherapy, and/or radiotherapy) or major surgery;
- Patients must have had at least a 2-week interval from high-dose systemic corticosteroids (however, low-dose corticosteroids < 20 mg prednisone or its equivalent are permitted);
- Patients must have recovered from acute toxicity due to prior therapy to Grade 1 or below;
- Signed informed consent.
Exclusion Criteria:
- Patients who have previously received topoisomerase I inhibitor therapy;
- Patients with known hypersensitivity to the study drug, its metabolites, or formulation excipients;
- Patients requiring ongoing treatment or prior use of any prohibited medications (e.g., UGT1A1 inhibitors);
- Patients with Gilbert's syndrome;
- Patients with other uncontrolled malignancies concurrently or within 5 years, whose treatment would interfere with the current therapy for recurrent ovarian cancer or affect the prognosis of this treatment. Carcinoma in situ and breast cancer (without active disease or signs of recurrence) are excluded;
- Patients with a history of clinically significant hemorrhage, bowel obstruction, or gastrointestinal perforation within 6 months prior to the start of study treatment, with an estimated life expectancy of less than 3 months;
- Patients with a history of significant cardiac disease within 6 months, such as uncontrolled hypertension, unstable angina, uncontrolled congestive heart failure (NYHA Class III-IV), or clinically significant arrhythmias requiring antiarrhythmic therapy (except stable atrial fibrillation);
- Patients with known clinically significant active chronic obstructive pulmonary disease (COPD) or other moderate-to-severe chronic respiratory disease within 6 months;
- Patients with known active central nervous system (CNS) metastases and/or carcinomatous meningitis. Patients with treated brain metastases may participate provided they have stable CNS disease for at least 4 weeks prior to the first dose, have all neurological symptoms returned to baseline, have no evidence of new or enlarging brain metastases, and are on a daily dose of ≤ 20 mg prednisone or its equivalent. All patients with carcinomatous meningitis are excluded regardless of clinical stability;
- Patients with uncontrolled seizure history or active neurologic disorders; Patients with known HIV-1 or HIV-2 (or HIV-1/2 antibody positive) with detectable viral load, or those taking medications that may interfere with SN-38 metabolism;
- Patients with active HBV or HCV. For patients with a history of HBV or HCV, those with detectable viral load will be excluded;
- Patients with known bleeding diathesis or active bleeding disorders;
- Patients with active ≥ Grade 2 anorexia, nausea, or vomiting, and/or signs of bowel obstruction;
- Patients with other concurrent medical or psychiatric conditions that, in the investigator's opinion, may confound study interpretation or prevent completion of study procedures and follow-up examinations;
- Patients with any unstable medical problems (including the cardiac issues mentioned above, active treatment for symptomatic pulmonary embolism, stroke, renal or hepatic insufficiency, active infection/sepsis requiring intravenous antibiotics);
- Any medical condition that, in the investigator's opinion, poses an undue risk to the patient's participation in the study.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: TROP2-ADC group
IMMU-132 monotherapy at a dose of 10 mg/kg administered intravenously on Days 1 and 8 of each 21-day cycle.
|
Sacituzumab govitecan monotherapy at a dose of 10 mg/kg administered intravenously on Days 1 and 8 of each 21-day cycle.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Objektive Rücklaufquote
Zeitfenster: 12 Monate
|
Der Anteil der Patienten mit vollständiger Reaktion (CR) und Teilreaktion (PR), die vom Forscher gemäß den Kriterien Recist 1.1 bewertet wurden
|
12 Monate
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. Juni 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
30. Juni 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
24. Juni 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
24. Juni 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
29. Juni 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
30. Juni 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Juni 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Genitalerkrankungen
- Erkrankungen des endokrinen Systems
- Urogenitale Neoplasmen
- Neubildungen nach Standort
- Neubildungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Genitalerkrankungen, weiblich
- Neoplasmen der endokrinen Drüse
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Eierstockerkrankungen
- Adnexerkrankungen
- Genitale Neubildungen, weiblich
- Gonadenstörungen
- Karzinom
- Eileitererkrankungen
- Karzinom, Eierstockepithel
- Eierstocktumoren
- Eileiterneoplasmen
Andere Studien-ID-Nummern
- OC-SG-ADC
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Epithelialer Eierstockkrebs
-
Universitair Ziekenhuis BrusselAktiv, nicht rekrutierend
-
Zhejiang Cancer HospitalAbgeschlossen
-
Taipei Veterans General Hospital, TaiwanNational Yang Ming UniversityUnbekanntEpithelial Growth Factor Receptor Negativer nicht-kleinzelliger Lungenkrebs
-
Royal Surrey County Hospital NHS Foundation TrustUnbekanntEierstockkrebs | Eileiterkrebs | Bauchfellkrebs | Eierstock-Neoplasma | Eierstock-Neoplasma EpithelialVereinigtes Königreich
-
Zhejiang Cancer HospitalRekrutierung
-
Leiden University Medical CenterUniversity Medical Center Groningen; Erasmus Medical CenterBeendetBRCA1-Mutation | BRCA2-Mutation | Homologer Rekombinationsmangel | Eierstock-Neoplasma EpithelialNiederlande
-
Swiss GO Trial GroupTumor Profiler Center SwitzerlandRekrutierungEileiterneoplasmen | Eierstock-Neoplasma Epithelial | Hochgradiges seröses Ovarialkarzinom (HGSOC) | Ovariales endometrioides KarzinomSchweiz
-
Seoul National University HospitalUnbekanntHochgradiges seröses Karzinom | Eierstock-Neoplasma EpithelialKorea, Republik von
-
CanariaBio Inc.Raptim ResearchAktiv, nicht rekrutierendEileiterneoplasmen | Eierstockkrebs | Peritonealkarzinom | Seröses Adenokarzinom der Eierstöcke | Eierstock-Neoplasma EpithelialIndien
-
Royal Surrey County Hospital NHS Foundation TrustRekrutierungEileiterneoplasmen | Eierstockkrebs | Eileiterkrebs | Bauchfellkrebs | Eierstock-Neoplasma | Eierstock-Neoplasma EpithelialVereinigtes Königreich
Klinische Studien zur Sacituzumab govitecan monotherapy
-
Peking University Cancer Hospital & InstituteRekrutierungBrustkrebs | Hirnmetastasen bei Brustkrebs | Trop2China
-
Tianjin Medical University Cancer Institute and...Noch keine Rekrutierung
-
Nathalie LevasseurBritish Columbia Cancer AgencyNoch keine RekrutierungBrustkrebs | Brustkrebs metastasiert | Fortgeschrittener dreifach negativer BrustkrebsKanada
-
Bindu R PotugariGilead SciencesRekrutierungKleinzelliger Lungenkrebs (SCLC) | Kleinzelliger Lungenkrebs im Extensivstadium (ES-SCLC)Vereinigte Staaten
-
West China HospitalRekrutierungResektables Kopf-Hals-PlattenepithelkarzinomChina
-
National Cancer Institute (NCI)ZurückgezogenKleinzelliges Karzinom | Kleinzelliger Lungenkrebs im ausgedehnten Stadium | Extrapulmonales neuroendokrines KarzinomVereinigte Staaten
-
UNICANCERNoch keine RekrutierungNeoplasma Metastasierung | Dreifach negative Brustneoplasmen | IHR 2 Brustkrebs mit geringer ExpressionFrankreich
-
Fundación Pública Andaluza para la Investigación...RekrutierungBrustkrebs | Metastasierter Brustkrebs | Arzneimittelbedingte Nebenwirkungen und Nebenwirkungen | Pharmacogenetic VariantSpanien
-
Gilead SciencesFür die Vermarktung zugelassenMetastasiertes dreifach negatives Mammakarzinom
-
Peking University Cancer Hospital & InstituteRekrutierung