Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Dynamic Neuromuscular Stabilization Versus Corrective Exercises in Upper Cross Syndrome (DNS/NASM)

8. Juli 2026 aktualisiert von: Passant Moustafa Kamal Mahmoud Mohamed Zaid, Cairo University

Effect of Dynamic Neuromuscular Stabilization Versus Corrective Exercises on Pain, Functional Disability, and Postural Alignment in Upper Crossed Syndrome.

The purpose of the study will be to investigate dynamic neuromuscular stabilization versus National American Academy of Sports Medicine (NASM) corrective exercises on pain, functional disability, cranio-vertebral angle, forward shoulder angle, and thoracic kyphosis in upper cross syndrome.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Upper Cross Syndrome (UCS) is a frequent condition that is most commonly encountered in musculoskeletal disorders, showing a typical pattern of imbalance in muscles and neck and shoulder region joint dysfunction. It causes pain in shoulders, upper back, thoracic and cervical spine. It is frequently associated with inadequate posture or forward head position, muscular weakness, and alterations in movement patterns, leading to pain, restricted mobility, and dysfunction in the affected areas of patients suffering from UCS.

Dynamic Neuromuscular Stabilization (DNS) is a developing rehabilitation approach based on reflex locomotion. The idea of reflex locomotion describes particular involuntary motor reactions/movement patterns that occur when firm pressure is applied to specific muscle zones. These movement patterns are standard and referred to as "global patterns". The global pattern generated from the prone position is known as "reflex creeping," whereas the one from the supine or side lying posture is known as "reflex rolling". Furthermore, some motor motions such as gripping, turning, crawling, and eventually walking occur automatically without the need for specific training in normal babies.

The National American Academy of Sports Medicine (NASM) provided a corrective exercise protocol for postural malalignment. It includes 4 steps: inhibition (self-mobilization release technique targeting trigger points), lengthening (stretching techniques for tight muscles), third: activation (strengthening techniques for weak muscles), and integration (retraining all muscles through functionally progressive movements). It was successful in treating UCS.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

45

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Cairo Governorate
      • Cairo, Cairo Governorate, Ägypten, 11432
        • Outpatient clinic at faculty of physical therapy - Cairo University
        • Kontakt:
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Having non-specfic neck Pain.
  2. Patients having a CVA of < 52 .
  3. Forward shoulder angle > 52 degrees.

Exclusion Criteria:

  • Participants having conditions such as osteoporosis, blood disease, congestive heart disease, cancer, severe skin sensitization, major mental disease, and frozen shoulder, will be excluded from the study. Neck pain has a specific underlying pathology such as fractures, rheumatoid arthritis, osteoporosis, or whiplash injuries as well as neck pain associated with radiculopathy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Dynamic neuromuscular stabilization

Dynamic neuromuscular stabilization involves precise co-activation of the intrinsic muscles of the spine which forms the Integrated spinal stabilization system (ISSS) and includes cervical flexors and extensors, diaphragm, transversus abdominis, multifidus and pelvic floor.

Participants will receive DNS for 6 weeks.

Dynamic neuromuscular stabilization involves precise co-activation of the intrinsic muscles of the spine which forms the Integrated spinal stabilization system (ISSS) and includes cervical flexors and extensors, diaphragm, transverses abdominis, multifidus and pelvic floor.
Experimental: Corrective exercises

National Academy of sports medicine corrective exercises that involve 4 steps : First: Inhibition for tight muscles Second: Lengthening for tight muscles Third: Activation for weak muscles fourth: Intergration to retrain all muscles through functionally progressive movements using integrated dynamic movements.

Participants will receive NASM corrective exercises for 6 weeks.

It is corrective exercise protocol, which includes four phases, i.e. inhibit, lengthen, activate, and integrate stage
Experimental: Combined Dynamic neuromuscular stabilization and corrective exercises group
Participants will receive both DNS and NASM for 6 weeks.
Dynamic neuromuscular stabilization involves precise co-activation of the intrinsic muscles of the spine which forms the Integrated spinal stabilization system (ISSS) and includes cervical flexors and extensors, diaphragm, transverses abdominis, multifidus and pelvic floor.
It is corrective exercise protocol, which includes four phases, i.e. inhibit, lengthen, activate, and integrate stage

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Neck pain intensity
Zeitfenster: At baseline at the first session and reassessed at the end of six weeks of intervention.
Neck pain intensity will be measured through Numerical pain rating scale. A scale from 0 to 10, with 0 indicating no pain and 10 signifying excruciating pain.
At baseline at the first session and reassessed at the end of six weeks of intervention.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Neck disability
Zeitfenster: At baseline at the first session and after 6 weeks of intervention.
The patient will be asked to fill the 10- section of the questionnaire. Higher score indicate higher disability.
At baseline at the first session and after 6 weeks of intervention.
Craniovertebral angle
Zeitfenster: At baseline and after 6 weeks of intervention
craniovertebral angle will be measured using Kinovea software to assess forward head posture
At baseline and after 6 weeks of intervention
Forward shoulder angle
Zeitfenster: At baseline and after 6 weeks of intervention
Forward shoulder angle will be measured using Kinovea software to assess rounded shoulder posture
At baseline and after 6 weeks of intervention
Thoracic kyphosis angle
Zeitfenster: At baseline and after 6 weeks of intervention
Thoracic kyphosis angle will be measured using a bubble inclinometer
At baseline and after 6 weeks of intervention

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Karima A Hassan, PhD, Cairo University

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. November 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Februar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. September 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juli 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juli 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juli 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • P.T.REC/012/006422

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Upper-Crossed-Syndrom

Klinische Studien zur Dynamic neuromuscular stabilization

3
Abonnieren