- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00002832
Decitabine and Peripheral Stem Cell Transplantation in Treating Patients Who Have Relapsed Following Bone Marrow Transplantation for Leukemia, Myelodysplastic Syndrome, or Chronic Myelogenous Leukemia
Phase I/II Trial of Decitabine and Allogeneic Peripheral Blood Stem Cells Transplantation for Treatment of Relapse Post Allogeneic Bone Marrow Transplantation
RATIONALE: Peripheral stem cell transplantation may be an effective treatment for leukemia, myelodysplastic syndrome, or chronic myelogenous leukemia that has relapsed following bone marrow transplantation.
PURPOSE: Phase I/II trial to study the effectiveness of decitabine and peripheral stem cell transplantation in treating patients who have leukemia, myelodysplastic syndrome, or chronic myelogenous leukemia that has relapsed after bone marrow transplantation.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
OBJECTIVES: I. Determine the maximum tolerated dose of decitabine in patients with relapse post allogenic bone marrow transplant. II. Determine the toxicity of decitabine combined with filgrastim (G-CSF) primed allogeneic peripheral blood stem cells in patients who relapsed within 1 year after allogeneic bone marrow transplantation. III. Determine the effectiveness in reinducing remission in these patients.
OUTLINE: Patients receive decitabine IV for 6 hours every 12 hr for 5 days. Peripheral blood stem cells (PBSC) are administered 5 days after last dose of decitabine. Donors receive filgrastim subcutaneously (SQ) daily every 12 hours starting 2-4 days prior to first PBSC collection. If insufficient number of cells are collected, bone marrow can be harvested for supplementation. Donor cells should be collected prior to decitabine infusion. Patients receive filgrastim SQ administered daily starting 1 day after PBSC infusion until blood counts recover. For GVHD prophylaxis, patients receive cyclosporine IV daily on day -2, then orally once dose is tolerable. Dose of decitabine is escalated in cohorts of 3-6 patients. If dose limiting toxicity occurs in 2 of 6 patients at a given dose level, then that dose is declared the maximum tolerated dose. Patients are followed weekly. If none of the first 5 patients survive in remission for more than 100 days, the study will be terminated.
PROJECTED ACCRUAL: At least 15 patients will be accrued for this study over 2 years.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 2
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Texas
-
Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
- University of Texas - MD Anderson Cancer Center
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
DISEASE CHARACTERISTICS: Acute leukemia, myelodysplastic syndromes or chronic myelogenous leukemia (CML) in accelerated phase or blast crisis and relapsed within 1 year after allogeneic bone marrow transplantation Must not be candidates for second course of high dose chemoradiotherapy
PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 60 and under Performance status: Zubrod 0-2 Life expectancy: Not specified Hematopoietic: Not specified Hepatic: Bilirubin less than 3 mg/dL Renal: Creatinine less than 2 mg/dL Cardiovascular: Greater than 40% ejection fraction per MUGA scan or ECHO Other: Not pregnant No serious intercurrent illness No active CNS disease Must be ineligible for protocols of higher priority No active acute graft vs host disease (GVHD) greater than grade 2 or extensive chronic GVHD No active uncontrolled infection Original marrow donor must undergo filgrastim primed peripheral blood stem cell collection
PRIOR CONCURRENT THERAPY: See Disease Characteristics
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Decitabine + Stem Cell Transplantation
|
Subcutaneously (SQ) daily every 12 hours starting 2-4 days prior to first PBSC collection then daily starting 1 day after PBSC infusion until blood counts recover.
Andere Namen:
IV daily on day -2, then orally once dose is tolerable, dose may be escalated.
Andere Namen:
IV for 6 hours every 12 hr for 5 days.
Andere Namen:
Stem cell infusion on Day 0.
Andere Namen:
Peripheral blood stem cells (PBSC) are administered 5 days after last dose of decitabine.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Maximum Tolerated Dose (MTD) Decitabine
Zeitfenster: Weekly for 1 year
|
Weekly for 1 year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Sergio Giralt, MD, M.D. Anderson Cancer Center
Publikationen und hilfreiche Links
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
- Decitabin
- Dacogen
- zuvor behandelte myelodysplastische Syndrome
- Myelodysplastische Syndrome im Kindesalter
- rezidivierende akute myeloische Leukämie bei Erwachsenen
- chronische myeloische Leukämie in der Blastenphase
- Filgrastim
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie bei Erwachsenen
- rezidivierende akute lymphoblastische Leukämie im Kindesalter
- Cyclosporin
- G-CSF
- Chronische myeloische Leukämie in beschleunigter Phase
- rezidivierende akute myeloische Leukämie im Kindesalter
- Neupogen
- PBSC
- Allogene Knochenmarktransplantation
- Cyclosporin A
- Sandimmun
- CYA
- Peripheral blood stem cells
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Erkrankung
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Myeloproliferative Erkrankungen
- Krebsvorstufen
- Leukämie, Myeloid
- Syndrom
- Myelodysplastische Syndrome
- Leukämie
- Präleukämie
- Leukämie, myeloische, chronische, BCR-ABL-positiv
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Dermatologische Wirkstoffe
- Antimykotika
- Calcineurin-Inhibitoren
- Decitabin
- Cyclosporin
- Cyclosporine
Andere Studien-ID-Nummern
- DM94-077
- P30CA016672 (US NIH Stipendium/Vertrag)
- MDA-DM-94077 (Andere Kennung: UT MD Anderson Cancer Center)
- NCI-G96-1000
- CDR0000065034 (Registrierungskennung: NCI PDQ)
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