Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Decitabine and Peripheral Stem Cell Transplantation in Treating Patients Who Have Relapsed Following Bone Marrow Transplantation for Leukemia, Myelodysplastic Syndrome, or Chronic Myelogenous Leukemia

27. Juli 2012 aktualisiert von: M.D. Anderson Cancer Center

Phase I/II Trial of Decitabine and Allogeneic Peripheral Blood Stem Cells Transplantation for Treatment of Relapse Post Allogeneic Bone Marrow Transplantation

RATIONALE: Peripheral stem cell transplantation may be an effective treatment for leukemia, myelodysplastic syndrome, or chronic myelogenous leukemia that has relapsed following bone marrow transplantation.

PURPOSE: Phase I/II trial to study the effectiveness of decitabine and peripheral stem cell transplantation in treating patients who have leukemia, myelodysplastic syndrome, or chronic myelogenous leukemia that has relapsed after bone marrow transplantation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES: I. Determine the maximum tolerated dose of decitabine in patients with relapse post allogenic bone marrow transplant. II. Determine the toxicity of decitabine combined with filgrastim (G-CSF) primed allogeneic peripheral blood stem cells in patients who relapsed within 1 year after allogeneic bone marrow transplantation. III. Determine the effectiveness in reinducing remission in these patients.

OUTLINE: Patients receive decitabine IV for 6 hours every 12 hr for 5 days. Peripheral blood stem cells (PBSC) are administered 5 days after last dose of decitabine. Donors receive filgrastim subcutaneously (SQ) daily every 12 hours starting 2-4 days prior to first PBSC collection. If insufficient number of cells are collected, bone marrow can be harvested for supplementation. Donor cells should be collected prior to decitabine infusion. Patients receive filgrastim SQ administered daily starting 1 day after PBSC infusion until blood counts recover. For GVHD prophylaxis, patients receive cyclosporine IV daily on day -2, then orally once dose is tolerable. Dose of decitabine is escalated in cohorts of 3-6 patients. If dose limiting toxicity occurs in 2 of 6 patients at a given dose level, then that dose is declared the maximum tolerated dose. Patients are followed weekly. If none of the first 5 patients survive in remission for more than 100 days, the study will be terminated.

PROJECTED ACCRUAL: At least 15 patients will be accrued for this study over 2 years.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

14

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • University of Texas - MD Anderson Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 60 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS: Acute leukemia, myelodysplastic syndromes or chronic myelogenous leukemia (CML) in accelerated phase or blast crisis and relapsed within 1 year after allogeneic bone marrow transplantation Must not be candidates for second course of high dose chemoradiotherapy

PATIENT CHARACTERISTICS: Age: 60 and under Performance status: Zubrod 0-2 Life expectancy: Not specified Hematopoietic: Not specified Hepatic: Bilirubin less than 3 mg/dL Renal: Creatinine less than 2 mg/dL Cardiovascular: Greater than 40% ejection fraction per MUGA scan or ECHO Other: Not pregnant No serious intercurrent illness No active CNS disease Must be ineligible for protocols of higher priority No active acute graft vs host disease (GVHD) greater than grade 2 or extensive chronic GVHD No active uncontrolled infection Original marrow donor must undergo filgrastim primed peripheral blood stem cell collection

PRIOR CONCURRENT THERAPY: See Disease Characteristics

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Decitabine + Stem Cell Transplantation
Subcutaneously (SQ) daily every 12 hours starting 2-4 days prior to first PBSC collection then daily starting 1 day after PBSC infusion until blood counts recover.
Andere Namen:
  • Neupogen
  • C-CSF
IV daily on day -2, then orally once dose is tolerable, dose may be escalated.
Andere Namen:
  • Sandimmun
  • Cyclosporin A
  • CYA
IV for 6 hours every 12 hr for 5 days.
Andere Namen:
  • Dacogen
Stem cell infusion on Day 0.
Andere Namen:
  • ASCT
  • Stammzelltransplantation
Peripheral blood stem cells (PBSC) are administered 5 days after last dose of decitabine.
Andere Namen:
  • PBSC

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Maximum Tolerated Dose (MTD) Decitabine
Zeitfenster: Weekly for 1 year
Weekly for 1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Sergio Giralt, MD, M.D. Anderson Cancer Center

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 1995

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2002

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2002

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Juli 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

29. Juli 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

30. Juli 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juli 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • DM94-077
  • P30CA016672 (US NIH Stipendium/Vertrag)
  • MDA-DM-94077 (Andere Kennung: UT MD Anderson Cancer Center)
  • NCI-G96-1000
  • CDR0000065034 (Registrierungskennung: NCI PDQ)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Myelodysplastische Syndrome

Klinische Studien zur Filgrastim

3
Abonnieren