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6-Hydroxymethylacylfulvene in Treating Patients With Refractory Myelodysplastic Syndrome, Acute Myeloid Leukemia, Acute Lymphocytic Leukemia, or Blastic Phase Chronic Myelogenous Leukemia

7. Februar 2013 aktualisiert von: National Cancer Institute (NCI)

Phase I Study of MGI-114 (NSC#683863) in Patients With Refractory Myelodysplastic Syndromes, Acute Leukemia and Chronic Myelogenous Leukemia in Blastic Phase (CML-BP)

Phase I trial to study the effectiveness of 6-hydroxymethylacylfulvene in treating patients who have refractory myelodysplastic syndrome, acute myeloid leukemia, acute lymphocytic leukemia, or blastic phase chronic myelogenous leukemia. Drugs used in chemotherapy use different ways to stop cancer cells from dividing so they stop growing or die.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

OBJECTIVES:

I. Determine the maximum tolerated dose for 6-hydroxymethylacylfulvene in patients with refractory myelodysplastic syndrome, acute myeloid leukemia, acute lymphocytic leukemia, or blastic phase chronic myelogenous leukemia.

II. Determine the qualitative and quantitative toxicities of this treatment in these patients.

III. Determine the duration and reversibility of the qualitative and quantitative toxicities of this treatment in these patients.

IV. Evaluate, in a preliminary manner, the antileukemic activity of this treatment in these patients.

V. Assess relative mRNA levels of selected NER genes (ERCC1, ERCC2, and ERCC3) in tumor tissues of patients treated with this regimen and correlate with clinical outcome.

OUTLINE: This is a dose escalation study.

Patients receive 6-hydroxymethylacylfulvene (HMAF) IV over 5 minutes on days 1-5. Treatment repeats every 3-4 weeks for at least 2 courses in the absence of disease progression or unacceptable toxicity. Cohorts of 3 patients receive escalating doses of HMAF. The maximum tolerated dose is defined as the dose at which dose limiting toxicity occurs in at least 40% of patients.

Patients are followed every 3 months for 1 year and then every 6 months thereafter.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

25

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Houston, Texas, Vereinigte Staaten, 77030
        • University of Texas - MD Anderson Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

DISEASE CHARACTERISTICS:

  • Diagnosis of refractory myelodysplastic syndrome (MDS), acute myeloid leukemia (AML), acute lymphocytic leukemia, or blastic phase chronic myelogenous leukemia MDS and AML include:

    • First salvage with primary refractory disease or first complete remission of no more than 12 months
    • Second or greater salvage
  • After the maximum tolerated dose is determined, AML patients with an intermediate prognosis (i.e., complete remission of more than 12 months, but less than 24 months) are eligible
  • No candidates for curative therapies such as allogeneic bone marrow transplantation

PATIENT CHARACTERISTICS:

  • Age: 18 and over
  • Performance status: Zubrod 0-2
  • Bilirubin no greater than 1.5 mg/dL
  • Creatinine no greater than 1.5 mg/dL OR creatinine clearance at least 60 mL/min
  • No active congestive heart failure
  • No uncontrolled angina
  • No myocardial infarction within past 6 months
  • No concurrent grade 4 infection
  • Not pregnant or nursing
  • Negative pregnancy test
  • Fertile patients must use effective contraception
  • No overt psychosis, mental disability, or other incompetency that would preclude obtaining informed consent
  • No life threatening nonmalignant illness

PRIOR CONCURRENT THERAPY:

  • At least 2 weeks since prior biologic therapy and recovered
  • No concurrent systemic anticancer biologic therapy
  • At least 2 weeks since other prior chemotherapy and recovered
  • Concurrent hydroxyurea allowed if needed to control blast counts
  • No concurrent systemic anticancer chemotherapy
  • At least 2 weeks since prior endocrine therapy and recovered
  • Concurrent corticosteroids allowed if needed to control blast counts
  • At least 2 weeks since prior radiotherapy and recovered
  • No concurrent systemic radiotherapy
  • No concurrent surgery
  • At least 3 weeks since other prior investigational drugs (including analgesics or antiemetics) and recovered
  • No other concurrent investigational drugs

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm I
Patients receive 6-hydroxymethylacylfulvene (HMAF) IV over 5 minutes on days 1-5. Treatment repeats every 3-4 weeks for at least 2 courses in the absence of disease progression or unacceptable toxicity. Cohorts of 3 patients receive escalating doses of HMAF. The maximum tolerated dose is defined as the dose at which dose limiting toxicity occurs in at least 40% of patients.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Francis J. Giles, MD, M.D. Anderson Cancer Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 1999

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2000

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. November 1999

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Juni 2004

Zuerst gepostet (Schätzen)

3. Juni 2004

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. Februar 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Februar 2013

Zuletzt verifiziert

1. Januar 2001

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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