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Clinical Trial Assessing Toxicity and Efficacy of MF101 for Hot Flashes

16. Mai 2007 aktualisiert von: Bionovo

A Phase II, Double-Blind, Placebo-Controlled, Randomized Clinical Trial Assessing Toxicity and Efficacy of MF101 for Hot Flashes and Menopausal Symptoms

The researchers propose a Phase II randomized, double-blind, placebo-controlled trial of 180 healthy postmenopausal women experiencing at least 5 hot flashes per day or 35 hot flashes per week. Women will be randomized to one of three arms: 4.5 grams/day (dry weight of extract) of MF101, 9.0 grams/day (dry weight of extract) of MF101 or placebo for 12 weeks.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

180

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alabama
      • Birmingham, Alabama, Vereinigte Staaten, 35233
        • University of Alabama at Birmingham
    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94118
        • University of California, San Francisco
    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55415
        • University of Minnesota
    • Tennessee
      • Memphis, Tennessee, Vereinigte Staaten, 38163
        • University of Tennessee Health Science Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Women between the ages of 40 to 60.
  • Currently receiving medical care from a health care provider.
  • Self-report 5 hot flashes per day or 35 hot flashes per week.
  • Postmenopausal as defined by 12 months of spontaneous amenorrhea or 6 months of spontaneous amenorrhea with serum FSH levels > 30mlU/ml or 6 weeks post-surgical bilateral oophorectomy with or without hysterectomy or hysterectomy with FSH levels > 30 mlU/ml.
  • Agree not to start new herbal or dietary supplements and not to change the dose of any currently used herbal or dietary supplements for the duration of the trial.
  • Successful completion of a Hot Flash Diary, a Daily Study Medication Diary and a Bleeding Diary, tolerates placebo, and 80% compliant at run-in.
  • Must have had a mammogram within the last 9 months.
  • Have access to a phone.
  • Provide informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Inability to sign an informed consent or fill out questionnaires.
  • History of breast, uterine or ovarian cancer or melanoma.
  • Abnormal mammogram or breast examination within the last 9 months suggestive of cancer.
  • Abnormal Pap smear or pelvic examination within the last 9 months suggestive of cancer.
  • Double-wall endometrial thickness that exceeds 5 mm measured on transvaginal ultrasound.
  • Unexplained abnormal uterine bleeding within six months of enrollment.
  • Pregnancy or lactating.
  • Clinical evidence of active ischemic cardiovascular disease or a history of cardiovascular disease.
  • History of deep vein thrombosis or pulmonary embolism requiring anticoagulation.
  • Active liver or gallbladder disease.
  • Use of medications, herbal or dietary supplements known to possibly be effective for the treatment of hot flashes within three months of enrollment for oral or transdermal drugs, or within 6 months of enrollment for implanted or injected drugs.
  • Use of raloxifene or tamoxifen within three months of enrollment.
  • Use of another investigational agent within 3 months of enrollment.
  • History of multiple or severe food or medicine allergies.
  • Any medical or psychiatric condition that, in the investigator's opinion, would preclude the participant from adhering to the protocol or completing the trial, including severe illness, plans to move, substance abuse, significant problems, or dementia.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Frequency and severity of hot flashes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2006

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. Juli 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Juli 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Juli 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Mai 2007

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Mai 2007

Zuletzt verifiziert

1. März 2007

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • MF-101-002

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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