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Cetuximab, Radiotherapy and Twice Weekly Gemcitabine to Treat Pancreatic Cancer

10. Juli 2014 aktualisiert von: Dartmouth-Hitchcock Medical Center

A Phase II Trial of Cetuximab, Radiotherapy and Twice Weekly Gemcitabine in Patients With Adenocarcinoma of the Pancreas

This study is designed to establish the safety and efficacy of a combination of Erbitux (cetuximab)/Gemzar (gemcitabine)/radiation in patients with pancreatic cancer.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The study treatment for this protocol is

  • Loading dose of Cetuximab 400 mg/m2
  • Weekly Cetuximab 250 mg/m2
  • Bi-weekly Gemcitabine 50 mg/m2
  • Daily Radiation for 28 fractions
  • CT scan four weeks after completion of treatment
  • Evaluation by surgeon for resectability

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

37

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologic proof of pancreatic adenocarcinoma
  • Clinical stage I, II, or III disease
  • Radiographically measurable disease
  • Tumor tissue for epidermal growth factor receptor (EGFR) status by immunohistochemistry
  • Signed protocol consent
  • Karnofsky performance status of at least 70%
  • Age > or = to 18 years
  • Patients must either not be of child bearing potential or have a negative pregnancy test within 72 hours of treatment.
  • Absolute neutrophil count (ANC) > 1500; platelets > 100,000/ul.
  • Creatinine < 1.5 x upper limit of normal (ULN)
  • Bilirubin < 1.5 x ULN; AST < 2.5 x ULN.

Exclusion Criteria:

  • Acute hepatitis or known HIV
  • Active or uncontrolled infection
  • Significant history of cardiac disease
  • Prior therapy which affects or targets the EGF pathway
  • Prior severe infusion reaction to a monoclonal antibody
  • Any concurrent chemotherapy not indicated in the study protocol or any other investigational agents
  • Any previous chemotherapy or abdominal or pelvic radiotherapy
  • No prior malignancy is allowed except for adequately treated basal cell or squamous cell skin cancer, in situ cervical cancer, or malignancy for which the patient has been disease free for five years.
  • Any severe pre-existing medical or psychiatric condition, which, in the opinion of the attending physician, will interfere with safe and appropriate treatment and follow-up on study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cetuximab, Gemcitabine, RT
weekly cetuximab, twice-weekly gemcitabine and intensity modulated radiotherapy
Once weekly Cetuximab, twice weekly Gemcitabine for six weeks
Andere Namen:
  • Erbitux
Daily radiotherapy for 28 days

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objective Response of Tumor by RECIST 1.0 Criteria
Zeitfenster: one month post-therapy
Per RECIST Criteria (v. 1.0) and assessed by CT scan: Complete Response (CR), disappearance of all target lesions; Partial Response (PR), >=30% decrease in sum of the longest diameter (SLD)of target lesions at baseline; Progressive Disease (PD), >=20% increase in the SLD of target lesions at baseline; Stable Disease (SD), Neither sufficient decrease in SLD to qualify for PR nor sufficient increase in SLD to qualify for PD.
one month post-therapy

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of Participants Assessed for Adverse Events
Zeitfenster: Participants were followed during treatment and for 30 days after completion of treatment
Adverse events assessed using Common Terminology Criteria for Adverse Events version 3.0
Participants were followed during treatment and for 30 days after completion of treatment
Number of Participants Determined to be Resectable (Eligible for Surgery)After Completion of Therapy
Zeitfenster: 1 month after completion of treatment
Tumor resectability is based on CT scan and as defined by the American Hepato-Pancreato-Biliary Association Convened Consensus Conference on Resectable and Borderline Resectable Pancreatic Cancer (Callery MP, et al. Ann Surg Oncol 2009; 16:1727-1733): no evidence of superior mesenteric vein (SMV) or portal vein (PV)abutment, distortion, tumor thrombus, or venous encasement, and clear fat planes around celiac axis (CA), hepatic artery (HA), and superior mesenteric artery (SMA).
1 month after completion of treatment
Role of Epidermal Growth Factor Receptor (EGFR) Status in Response to Treatment.
Zeitfenster: One month post-therapy
Tumor was assessed for EGFR status by immunohistochemistry. EGFR positive and EGRF negative tumor types were evaluated and compared for response to treatment.
One month post-therapy
Disease-Free Survival After Therapy
Zeitfenster: Five years post treatment
Time to disease progression after therapy.
Five years post treatment
Overall Length of Survival After Therapy
Zeitfenster: Five years post treatment
Length of survival after therapy in all participants enrolled.
Five years post treatment
Pattern of Failure After Therapy
Zeitfenster: Five years post treatment
Local recurrence, distant recurrence, or both.
Five years post treatment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: J Marc Pipas, MD, Dartmouth-Hitchcock Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Juli 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Juli 2014

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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