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A Phase II Study of Gemcitabine and Erlotinib As Adjuvant Therapy In Patients With Resected Pancreatic Cancer

27. Juli 2016 aktualisiert von: Herbert J. Zeh, III MD, FACS
Study Hypothesis: To estimate time to recurrence in pancreatic cancer patients treated with adjuvant erlotinib and gemcitabine. Combination therapy will be given for 4 months followed by single agent erlotinib for a total of 12 months.

Studienübersicht

Status

Beendet

Detaillierte Beschreibung

PATIENT POPULATION Resected pancreatic cancer patients (R0 resection) within 10 weeks of surgery will be eligible, provided that they meet standard eligibility criteria.

STUDY DESIGN Phase II, open-label trial of erlotinib and gemcitabine. SAFETY PLAN Safety as assessed by CTCAE 3.0 STUDY TREATMENT Erlotinib 150 mg/day x 12 months. (oral) Gemcitabine 1500 mg/m2 IV over 150 minutes q 2 weeks x 4 months Patients will be monitored with serial CT scans for the first 2 years after completion of therapy.

Clinical Practice: Therapy will be administered as an outpatient. Primary Evaluations: Time to recurrence CONCOMITANT THERAPY AND CLINICAL PRACTICE No other anti-cancer therapy will be allowed while on study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

25

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Pennsylvania
      • Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15232
        • UPMC Cancer Centers Network

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients with potentially resectable pancreatic cancer (including ampullary cancer), prior to or after surgery will be accrued to this study.
  • Patients who sign consent prior to surgery must have appropriate diagnostic imaging and be evaluated by one of the surgical co-investigators as having resectable disease, and probable pancreatic adenocarcinoma.
  • Patients, who sign consent after surgery, must have adenocarcinoma of the pancreas with negative surgical margins.
  • Adjuvant therapy should start within 10 weeks of surgery
  • Age 18 years or older
  • ECOG performance status of 0 - 1 (see Appendix A)
  • Ability to take oral medications without difficulty
  • Adequate bone marrow function as evidenced by an absolute neutrophil content (ANC) > 1500/mL and platelet count > 100,000/mL
  • Adequate renal function as evidenced by serum creatinine within institutional limits or creatinine clearance > 50 ml/minute if above upper institutional limits (ULN)
  • Adequate hepatic function as evidenced by ALT and total bilirubin within 2 times ULN.
  • Provision of written informed consent.
  • Men and women of childbearing potential must be willing to practice acceptable methods of birth control to prevent pregnancy.

Exclusion Criteria:

  • Positive margins on post operative surgical specimen or evidence of metastatic disease (positive retroperitoneal margin is allowed)
  • Biliary tree cancers are not allowed (Note: Ampullary cancer allowed).
  • Known severe hypersensitivity to erlotinib or any of the excipients of these products
  • Any prior treatment with radiation therapy or chemotherapy or vaccines for pancreatic cancer.
  • Other coexisting malignancies or malignancies diagnosed within the last 3 years, with the exception of basal cell carcinoma or squamous cell carcinoma of the skin or cervical cancer in situ.
  • Concomitant use of phenytoin, carbamazepine, barbiturates, rifampicin, phenobarbital, or St. John's Wort. Other agents which inhibit CYP3A4 may be used with caution (Appendix B)
  • Treatment with a non-approved or investigational drug prior to treatment.
  • Incomplete healing from previous oncologic or other major surgery.
  • Pregnancy or breast feeding (women of childbearing potential).
  • As judged by the investigator, any evidence of severe or uncontrolled systemic disease (e.g., unstable or uncompensated respiratory, cardiac, hepatic, or renal disease).
  • Evidence of any other significant clinical disorder or laboratory finding that makes it undesirable for the subject to participate in the trial.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Gemcitabine and Erlotinib
Erlotinib (oral) 150 mg/day x 12 months Gemcitabine 1500 mg/m2 IV over 150 minutes q 2 weeks x 4 months
1500mg/m2 IV over 150 min IV q 2 weeks 4 months
Andere Namen:
  • Gemzar
150 mg/d Daily, oral 12 months
Andere Namen:
  • Tarceva

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Recurrence Free Survival (RFS)
Zeitfenster: Up to 60 months
The time interval between day 1, cycle 1, of adjuvant treatment to the first date of radiologic recurrence or death.
Up to 60 months
1-year Recurrence Free Survival (RFS)
Zeitfenster: Up to 60 months
Up to 60 months
2-year Recurrence Free Survival (RFS)
Zeitfenster: Up to 60 months
Up to 60 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Estimated 1&2 Year Overall Survival (OS)
Zeitfenster: Up to 60 months
Time from from date of first study therapy to to death from any cause.
Up to 60 months
Percentage of Participants With Expression of Epidermal Growth Factor Receptor (EGFR)
Zeitfenster: Up to 60 months
Percentage of participants with expression of epidermal growth factor receptor (EGFR) expression in the resected tumors was assessed by fluorescence in situ hybridization (FISH) and immunohistochemistry (IHC).
Up to 60 months
KRAS Mutational Status
Zeitfenster: Up to 60 months
KRAS mutation status in resected tumor specimens.
Up to 60 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Herb Zeh, M.D., University of Pittsburgh

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

12. Juni 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Juni 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. Juni 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juli 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2016

Mehr Informationen

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