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Intradermal Versus Intramuscular Trivalent Influenza Vaccine in Adult Lung Transplant Recipients

26. Mai 2015 aktualisiert von: University of Alberta

A Randomized, Controlled Trial Comparing Intradermal Versus Intramuscular Trivalent Influenza Vaccine in Adult Lung Transplant Recipients

The influenza virus, commonly called the flu, is a common source of infection in lung transplant patients and can often lead to pneumonia and possibly rejection. The annual influenza vaccine is the most important strategy used to prevent infection but it is not effective in all lung transplant patients. It has been thought that the response to the vaccine may be improved if it is given into the skin (intradermal) rather than the muscle (intramuscular). We hypothesize that a significantly greater proportion of patients will respond to vaccination using the intradermal influenza vaccine compared to the intramuscular vaccine.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The annual influenza vaccine is suggested for immunocompromised patients. However, the immunogenic response to this vaccine is suboptimal and ranges from 15-70%. In lung transplant recipients, responses to the influenza vaccine are poorest of all organ transplant groups. For example, a study with 43 stable lung transplant recipients showed that protective antibody developed in 19%, 30%, and 40% for the three antigens in the vaccine (only 8.6% of subjects developed protective antibody levels against all three). Similarly, 43% responded after a single dose of vaccine was given to 68 lung transplant recipients; response was significantly lower in those on mycophenolate mofetil (MMF). We have recently published a study in 60 lung transplant recipients where the standard influenza vaccine was immunogenic to at least one vaccine antigen in approximately 60% of the patients.

The study we propose is a prospective randomized control trial designed to assess the immunogenicity of the influenza vaccine given intradermally compared to the standard intramuscular vaccine in lung transplant recipients. Lung transplant recipients are unique in that their vaccine responses are the lowest of all organ groups and they stand to benefit most from an alternate vaccine strategy.

CLINICAL SIGNIFICANCE OF THE STUDY Lung transplant recipients appear to have one of the poorest humoral responses to influenza vaccination of all the organ transplant groups. However, influenza remains an important cause of morbidity in this population in whom protection is imperative. The current vaccine is suboptimal and newer strategies need to be studied to increase response rates. This subject area is of critical importance to study and especially in light of the threat of pandemic influenza.

OBJECTIVE AND HYPOTHESIS

  • To test the specific humoral and cellular response after the intradermal influenza vaccine.
  • To test the safety of the intradermal influenza vaccine in the lung transplant population.
  • We hypothesize that a significantly greater proportion of patients will respond to vaccination using the intradermal influenza vaccine compared to the intramuscular vaccine.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

85

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alberta
      • Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2E1
        • University of Alberta Hospital
      • Lausanne, Schweiz
        • University Hospital of Lausanne

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age ≥ 18
  • Greater than 3 months post-transplant
  • Outpatient status

Exclusion Criteria:

  • Has already received influenza vaccination for 2008-2009 season
  • Egg allergy
  • Previous life-threatening reaction to influenza vaccine (i.e. Guillain Barre Syndrome)
  • On anticoagulants such as warfarin that precludes intramuscular injection
  • Ongoing therapy for rejection
  • Febrile illness in the past two weeks
  • Unable to provide informed consent
  • Unable to comply with study protocol

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: intradermal
The intramuscular dose (0.5 mL contains 15 micrograms antigen from each strain and the intradermal doses (2 x 0.1 mL)contain 6 micrograms antigen from each strain.
Andere Namen:
  • Influenza-Impfstoff
Aktiver Komparator: intramuscular
The intramuscular dose (0.5 mL contains 15 micrograms antigen from each strain and the intradermal doses (2 x 0.1 mL)contain 6 micrograms antigen from each strain.
Andere Namen:
  • Influenza-Impfstoff

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Seroconversion rate: serological response with a four-fold or greater increase in HI antibody titers Seroprotection rate: HIA titers of >/= 1:40
Zeitfenster: 4 weeks
4 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Lokale und systemische Nebenwirkungen der Impfung
Zeitfenster: 24 Stunden, 48 Stunden und 7 Tage nach jeder Impfung
24 Stunden, 48 Stunden und 7 Tage nach jeder Impfung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Deepali Kumar, Msc, FRCPC, University of Alberta

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. September 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

25. September 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. September 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Mai 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Mai 2015

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2015

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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