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Trial of the Effects of Remote Preconditioning on the Tissue Metabolism During Exercise and Ischemia

13. Dezember 2013 aktualisiert von: Andrew Redington, The Hospital for Sick Children

Single Blind Randomized Controlled Crossover Trial of the Effects of Remote Preconditioning on the Tissue Metabolism During Exercise and Ischemia

Previously, the preconditioning signaling pathways have been studied on molecular level or in animal model. By using MR spectroscopy and imaging in a dynamic human model of preconditioning, we will have a better understanding how mitochondrial and endothelial function are affected by preconditioning in-vivo.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Ischemic preconditioning is a mechanism that protects tissue against ischemia-reperfusion injury. The protective effect of preconditioning is induced by short periods (1-5 minutes) of non-lethal ischemia to the target tissue, which becomes resistant to a prolonged, otherwise lethal, period of ischemia. Despite its proven potency in experimental models, ischemic preconditioning has not reached widespread clinical application because of the difficulties in applying the stimulus to the target organ (eg Heart, Brain), and even brief ischemia to the target organ can cause dysfunction.

Remote ischemic preconditioning (RIPC) is a more clinically relevant stimulus. It has been shown that preconditioning of one coronary territory induces ischemia protection in other parts of the heart. Subsequently, other studies have shown, in rodent models, that preconditioning of one organ (eg kidney) could induce protection in other organs (eg heart). We recently have confirmed, in a series of animal and human preclinical studies, that this concept can be widened; ultimately showing that four 5-minute episodes of ischemia to the skeletal limb muscles (induced by inflating a standard blood pressure cuff to a level higher than the blood pressure) protects the heart and lungs against ischemia-reperfusion injury in children undergoing cardiac surgery using cardiopulmonary bypass.

The current research is designed to investigate with MRI spectroscopy techonology, the potential physiological mechanisms involved in the protective effects of preconditioning, and the effects of ischemia and exercise.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre bis 40 Jahre (Kind, Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Healthy male and female volunteers
  • Post-pubescent non-athletes between the ages of >16 and <40 years of age.

Exclusion Criteria:

  • Older than 40 year old.
  • Younger than 16 year old.
  • Major medical condition
  • Illness, surgery or medical intervention in the last 48 hours.
  • Diabetes Mellitus
  • Caffeine intake in the last 48 hours
  • Athlete (more than 5 training sessions per week)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
Preconditioning will consist of four 5 minutes cycles of upper limb ischemia interspaced with 5 minutes of reperfusion, using a blood-pressure cuff inflated to a pressure 15 mmHg greater than systolic arterial pressure.
Sonstiges: 2
Preconditioning will consist of four 5 minutes cycles of upper limb ischemia interspaced with 5 minutes of reperfusion, using a blood-pressure cuff inflated to a pressure 10mmHg with the same cycling protocol as the real preconditioning.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Improvement in mitochondrial function following the preconditioning as evidenced by a faster rate of recovery of phosphocreatinine after exercise.
Zeitfenster: 2 hours
2 hours
Improvement of endothelial and microvascular dysfunction induced by 20 minutes of forearm ischemia.
Zeitfenster: 1 hour
1 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Andrew Redington, MD, The Hospital for Sick Children

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2013

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juni 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. November 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. November 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

14. November 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. Dezember 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Dezember 2013

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1000012859

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