Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Nutrition and Exercise for Sarcopenia

8. Dezember 2016 aktualisiert von: The University of Texas Medical Branch, Galveston

Nutrition and Exercise to Improve Protein Metabolism and Prevent Sarcopenia in Aging

The investigators' general hypothesis is that nutritional factors, including protein/energy malnutrition and/or an impaired response of muscle to nutrition, and inactivity play significant roles in developing sarcopenia, the involuntary loss of muscle mass and function with age. Therefore, age-specific prolonged interventions including nutritional manipulations and/or exercise may help to reduce, stabilize, or even reverse sarcopenia.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Our preliminary studies indicate that, in older adults, muscle protein anabolism is normally stimulated by amino acids alone, but impaired when nutritional stimuli contain carbohydrate due to a relative insulin resistance of muscle protein synthesis. We have also found that amino acids are the most efficient nutrients for the acute stimulation of muscle protein anabolism and our pilot data suggest that they can also increase muscle mass in healthy older adults.

Inactivity is another likely contributor to sarcopenia. Exercise increases not only muscle protein synthesis,mass and strength, but also energy expenditure. Hence, exercise may improve the response of muscle to nutritional interventions in older subjects via increased energy requirements and food consumption, thereby allowing for achievement of true supplementation.

We will test the following specific hypotheses in older, community indwelling, sedentary subjects:

Using a factorial design we will address in older, community-indwelling, sedentary subjects the following hypotheses:

  1. Nutritional supplementation with amino acids will improve muscle mass, strength, function, quality, and protein synthesis.
  2. Progressive exercise training for 24 weeks will improve muscle mass strength,function, quality, perfusion, and protein metabolism.
  3. Combined treatment with nutritional supplementation and progressive exercise training for 24 weeks will improve muscle mass, strength, function, quality, perfusion, and protein metabolism more than either intervention alone.

Our goal is to establish if specific interventions that can acutely increase muscle protein synthesis can also effectively translate into increased muscle mass and/or performance in older sedentary people, thus preventing frailty and promoting physical independence. To this end we will use stable isotope methodologies to measure muscle protein metabolism and contrast enhanced ultrasound to measure muscle perfusion, in order to determine if the treatments' acute effects can predict their chronic impact on muscle mass and function. We will also determine if chronic treatment leads to metabolic and/or vascular adaptations that may explain the measured changes in muscle mass and function.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

108

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • Galveston, Texas, Vereinigte Staaten, 77550
        • Sealy Center on Aging, University of Texas Medical Branch

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre bis 85 Jahre (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. age 65-85 yrs
  2. ability to sign consent form (score >25 on the 30 item Mini Mental State Examination, MMSE)
  3. stable body weight for at least 1 year (verified via medical records).

Exclusion Criteria:

  1. physical dependence or frailty (impairment in any of the Activities of Daily Living (ADL), history of falls (≥2/year) or significant weight loss in the past year)
  2. exercise training (≥2 weekly sessions of moderate-to-high intensity aerobic or resistance exercise)
  3. significant heart, liver, kidney, blood or respiratory disease
  4. peripheral vascular disease
  5. diabetes or other untreated endocrine disease
  6. active cancer
  7. recent (within 6 months) treatment with anabolic steroids, or corticosteroids
  8. alcohol or drug abuse
  9. tobacco use (smoking or chewing, verified via medical records)
  10. depression (>5 on the 15-item Geriatric Depression Scale (GDS))
  11. malnutrition (BMI <20 kg/m2; hypoalbuminemia or hypotransferrenemia; protein intake<0.66 g/kg/day at run-in)
  12. obesity (BMI>30 kg/m2).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Placebo
Experimental: Nutritional supplement
mixed pure crystalline amino acids for human use (Ajinomoto), 15 g/d
Experimental: Placebo + Exercise
progressive exercise training
Experimental: Nutritional Supplement + Exercise
mixed pure crystalline amino acids for human use (Ajinomoto), 15 g/d
progressive exercise training

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Muscle mass
Zeitfenster: 6 months
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Muscle function
Zeitfenster: 6 months
6 months
muscle protein turnover
Zeitfenster: 6 months
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Elena Volpi, MD,PhD, The University of Texas Medical Branch, Galveston

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. März 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. März 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. März 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

12. Dezember 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Dezember 2016

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 08-085
  • 5R01AG030070 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Amino acids

3
Abonnieren