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Influence of Muscular Atrophy on Biological and Functional Benefit of Respiratory Rehabilitation in Patients With Chronic Respiratory Failure (INSPIRE)

The prevalence of chronic respiratory failure (CRF) is increasing worldwide and will become the 3rd cause of death by 2020. At the stage of the disease requiring ventilatory assistance, this relates to 50,000 patients in France, life expectancy is very limited, and quality of life is poor.

CRF led to a reduction in muscle mass, which is found in 35 and 55% of patients, in some to a profound cachexia. A reduced fat free mass (FFM) is a factor associated with a poor tolerance to exercise and an halved survival. The exact causes and mechanisms leading to cachexia are not yet established. Recently, a chronic inflammatory condition has been quoted as a putative cause. This chronic inflammation would involve the molecular mechanisms leading to poor regulation of the balance of synthesis / protein degradation in muscle. A decrease in plasma and muscle amino acids was found among patients with a low FFM.. In addition, a decrease of plasma levels of some anabolic hormones, GH and androgens or IGF-1 has been found that could explain a lack of protein synthesis.

It is now well established that respiratory rehabilitation, including a program of exercise reconditioning, increases tolerance to exercise and improve the quality of life. Besides the classical type of endurance exercises stimulating the cardio-respiratory system, it is suggested to add resistance exercises. Several studies have reported the benefit of this strategy but the link with intracellular molecular pathways has not been described; moreover, it is unknown whether the existence of an initial muscular atrophy influences the gain in muscle strength/mass.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

We therefore propose to explore the effect of a rehabilitation program including endurance and resistance exercises on muscle biopsies.

The present study should help to know the molecular pathways implicated in muscle atrophy in CRF patients and to assess their evolution with rehabilitation. This could lead to individualized recommendation for exercise program according to the muscle mass of the patients.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Saint-etienne, Frankreich, 42055
        • CHU de Saint-Etienne

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Prescription of an exercise training program as part of a respiratory rehabilitation
  • Existence of an obstructive ventilatory deficit
  • Signature of written consent

Exclusion Criteria:

  • Exacerbation of COPD
  • Patient with a long-term oxygen therapy
  • Active smoker
  • Lower limb locomotor limitation preventing to achieve the full respiratory rehabilitation program
  • Lower limbs arteritis
  • Myocardial infarction or pulmonary embolism of less than 3 months
  • Long term anticoagulant
  • Type 1 diabetes

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Grundlegende Wissenschaft
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Respiratory rehabilitation
The training begins 5 days after the initial assessment. It consists of 3 weekly sessions for 8 consecutive weeks, including the following activities interspersed with periods of rest, according to the needs of patients

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Gain in exercise tolerance (relative variation of the 6 min walking distance and maximal exercise capacity on bicycle (peak VO2) combined with activation of the pathway for muscle protein synthesis
Zeitfenster: before and at the outcome of the reconditioning program in the effort
before and at the outcome of the reconditioning program in the effort

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Quality of life assessed by questionnaire
Zeitfenster: before and at the outcome of the reconditioning program in the effort
before and at the outcome of the reconditioning program in the effort

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Frédéric COSTES, MD PhD, CHU de Saint-Etienne

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2005

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Juni 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Juni 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

24. Juli 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Juli 2014

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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