- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00943800
Combined Haploidentical-Cord Blood Transplantation for Adults and Children
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Illinois
-
Chicago, Illinois, Vereinigte Staaten, 60637
- The University of Chicago
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
Patients will be eligible for this study if they have any one of the diseases that are known to be cured after allogeneic stem cell transplantation.
- Relapsed or refractory acute leukemia (myeloid or lymphoid)
- Acute leukemia in first remission at high-risk for recurrence
- Chronic myelogenous leukemia in accelerated phase or blast-crisis
- Chronic myelogenous leukemia in chronic phase
- Recurrent or refractory malignant lymphoma or Hodgkin lymphoma
- Chronic lymphocytic leukemia, relapsed or with poor prognostic features
- Multiple myeloma
- Myelodysplastic syndrome
- Chronic myeloproliferative disease
- Hemoglobinopathies
- Aplastic anemia
Exclusion Criteria:
- Zubrod performance status > 2
- Life expectancy is severely limited by concomitant illness
- Patients with severely decreased LVEF or impaired pulmonary function tests(PFT's)
- Estimated Creatinine Clearance <50 ml/min
- Serum bilirubin> 2.0 mg/dl or SGPT >3 x upper limit of normal
- Evidence of chronic active hepatitis or cirrhosis
- HIV-positive
- Patient is pregnant
- Patient or guardian not able to sign informed consent
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Good Risks patients
For patients transplanted in remission.
|
Fludarabine is given through the vein daily for 5 days.
Melphalan is given through the vein daily for 2 days.
ATG is given every day in the vein for four days.
Infusion of haploidentical donor, umbilical cord blood
Haploidentical cells will be T-cell depleted using the Miltenyi Clinimax device.
|
Experimental: High Risk Patients eligible for radiation
|
Infusion of haploidentical donor, umbilical cord blood
Haploidentical cells will be T-cell depleted using the Miltenyi Clinimax device.
Fludarabine is given through the vein daily for 5 days.
Thiotepa is given through the vein daily for 2 days.
ATG is given through the vein every other day for 4 days.
TBI is given twice a day for 3 days.
|
Experimental: High Risk Patients not eligible for radiation
|
Infusion of haploidentical donor, umbilical cord blood
Haploidentical cells will be T-cell depleted using the Miltenyi Clinimax device.
Fludarabine is given through the vein daily for 5 days.
Busulfan is given through the vein daily for 4 days.
ATG is given through the vein every other day for 4 days.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With Neutrophil Engraftment
Zeitfenster: Transplant (Day 0) through Day +28
|
Cumulative incidence of graft failure (neutrophil) by day 28 was reported.
Patients who did not have neutrophil engraftment before death was considered as a competing risk.
Failure to engraft was defined as lack of evidence of hematopoietic recovery (ANC <500/mm3 and platelet count < 20,000/mm3) by day +35, confirmed by a biopsy revealing a marrow cellularity < 5%.
Graft failure was also defined as initial myeloid engraftment by day +35, documented to be of donor origin, followed by a drop in the ANC to < 500/mm3 for more than three days, independent of any myelosuppressive drugs, severe GVHD, CMV, or other infection.
|
Transplant (Day 0) through Day +28
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants With Incidence of Acute (Grade II-IV) and Chronic Graft-vs-host Disease(GVHD)
Zeitfenster: Up to 2 years
|
Acute GVHD is defined by the Przepiorka criteria, which stages the degree of organ involvement in the skin, liver, and gastrointestinal (GI) tract, based on severity, with Stage 1+ being least severe and stage 4+ being the most severe. Grading of acute GVHD is as follows: Grade II (skin involvement stages 1+ to 3+, liver 1+, GI tract 1+), Grade III (skin involvement stages 2+ to 3+, liver 1+, GI tract 2+ to 4+), Grade IV (skin involvement stages 4+, Liver 4+). Chronic GVHD is assessed by NIH consensus development project on criteria for clinical trials in chronic graft-versus-host disease: I. Diagnosis and staging working group report. Biol Blood Marrow Transplant. 2005; 11:945-56., for grading criteria. (See Citation: Filipovich AH et al) The incidence of patients with acute GVHD (Grade II-IV) was determined at 180 days. The incidence of Chronic GVHD by 2 years was reported |
Up to 2 years
|
Overall Survival- Percentage of Participants Who Survived at 2 Years and 5 Years
Zeitfenster: up to 5 years
|
We reported overall survival at 2 years and 5 years after transplant
|
up to 5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Hongtao Liu, M.D., University of Chicago
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Liu H, Rich ES, Godley L, Odenike O, Joseph L, Marino S, Kline J, Nguyen V, Cunningham J, Larson RA, del Cerro P, Schroeder L, Pape L, Stock W, Wickrema A, Artz AS, van Besien K. Reduced-intensity conditioning with combined haploidentical and cord blood transplantation results in rapid engraftment, low GVHD, and durable remissions. Blood. 2011 Dec 8;118(24):6438-45. doi: 10.1182/blood-2011-08-372508. Epub 2011 Oct 5.
- van Besien K, Hari P, Zhang MJ, Liu HT, Stock W, Godley L, Odenike O, Larson R, Bishop M, Wickrema A, Gergis U, Mayer S, Shore T, Tsai S, Rhodes J, Cushing MM, Korman S, Artz A. Reduced intensity haplo plus single cord transplant compared to double cord transplant: improved engraftment and graft-versus-host disease-free, relapse-free survival. Haematologica. 2016 May;101(5):634-43. doi: 10.3324/haematol.2015.138594. Epub 2016 Feb 11.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Gefäßerkrankungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Hämorrhagische Störungen
- Hämostasestörungen
- Paraproteinämien
- Bluteiweißstörungen
- Neubildungen, Plasmazelle
- Myelodysplastische Syndrome
- Multiples Myelom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Melphalan
- Fludarabin
- Fludarabinphosphat
- Thiotepa
- Busulfan
- Thymoglobulin
- Antilymphozyten-Serum
- Vidarabin
Andere Studien-ID-Nummern
- 14736B
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Lymphom
-
SWOG Cancer Research NetworkNational Cancer Institute (NCI); Genentech, Inc.RekrutierungDiffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Wiederkehrendes diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Refraktäres diffuses großzelliges B-Zell-Lymphom | Primäres mediastinales (thymisches) großes B-Zell-Lymphom | Follikuläres Lymphom Grad 3b | Transformierte follikuläre Lymphe zu Diff Large B-Zell-Lymphom und andere BedingungenVereinigte Staaten
Klinische Studien zur Fludarabine-Melphalan & Rabbit antithymocyte globulin (r-ATG)
-
Shanghai General Hospital, Shanghai Jiao Tong University...The First Affiliated Hospital with Nanjing Medical University; The First Affiliated... und andere MitarbeiterUnbekanntAkute lymphatische Leukämie | Lymphoblastisches LymphomChina
-
John MascarenhasNational Cancer Institute (NCI); National Institutes of Health (NIH); Myeloproliferative...AbgeschlossenMyelofibroseVereinigte Staaten, Kanada, Italien, Schweden
-
University Hospital Carl Gustav CarusAbgeschlossenAkute myeloische LeukämieDeutschland
-
University of Illinois at ChicagoAbgeschlossenAkute myeloische Leukämie | Polycythaemia Vera | Multiples Myelom | Myelofibrose | Akute Leukämie | Chronische myeloische Leukämie | Aplastische Anämie | Myeloproliferative Störung | Morbus Hodgkin | Malignes Lymphom | Lymphatische LeukämieVereinigte Staaten
-
Targazyme, Inc.UnbekanntLymphom | Leukämie | Hodgkin-Lymphom | Transplantationsinfektion | Myelodysplastisches Syndrom (MDS) | Non-Hodgkin-Lymphom (NHL) | Blut- und KnochenmarktransplantationVereinigte Staaten
-
University of LiegeKU Leuven; Maastricht University Medical CenterAbgeschlossenHämatologische MalignomeBelgien, Niederlande
-
M.D. Anderson Cancer CenterAbgeschlossenChronischer lymphatischer Leukämie | Myelodysplastisches Syndrom | Akute myeloische LeukämieVereinigte Staaten
-
M.D. Anderson Cancer CenterAbgeschlossenLymphom | LeukämieVereinigte Staaten
-
Memorial Sloan Kettering Cancer CenterAktiv, nicht rekrutierend
-
Ann & Robert H Lurie Children's Hospital of ChicagoUnbekanntSchwere ImmunschwächekrankheitenVereinigte Staaten