- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01233167
Effect of Different Anti-platelet Strategies on the Long-term Outcome After Sirolimus Drug-eluting Stent Implantation (EASTS)
19. Juli 2011 aktualisiert von: Sir Run Run Shaw Hospital
Benefits and Risks Evaluation of Different Anti-platelet Strategies Beyond a 12-month Period Inpatients Receiving Sirolimus Drug-eluting Stent Implantation
The study aims to assess the effectiveness of dual antiplatelet therapy, aspirin alone versus steeply discontinued clopidogrel plus aspirin in preventing clinical MACE events.Our subject is beyond a 12-month period patients receiving sirolimus drug-eluting stent implantation.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
It is not clear that dual antiplatelet therapy is better than aspirin beyond 12-months period patients receiving sirolimus drug-eluting stent implantation.
If aspirin plus clopidogrel reduced MACE rates without increasing blood events, the investigators will evaluate risk-benefit ratio.
The investigators will observe all cause mortality, nonfatal myocardial infarction, or clinical-driven target vessel revascularization TVR in a 1-year trial duration.
In addition, strokes, stent thrombosis, cardiac re-hospitalizations, dialysis/hemofiltration, duration of hospitalization and bleeding events will be observed.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
5232
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18 years of older.
- The latest PCI with DES implantation before 12 months (stents must be one or more sirolimus-eluting stents).
- Angiographically confirmed major epicardial vessels (>=2.5mm in diameter) without significant stenosis or restenosis (>=50%).
- Geographically accessible and willing to come in for required study visits.
- Signed informed consent.
Exclusion Criteria:
- The patient has a known hypersensitivity or contraindication to aspirin and clopidogrel.
- Severe congestive heart failure (class III or IV according to NYHA, or pulmonary edema) at the time of enrollment and within 12 months.
- EF<35% within 12 months.
- Severe cardiac valves disease, or idiopathic cardiomyopathy such as dilated cardiomyopathy, hypotrophic cardiomyopathy. Other severe system diseases.
- Previous ACS within 12 months.
- Previous stroke or transient ischemia attack within 12 months.
- Previous myocardial infarction and clinical-driven target vessel revascularization within 12 months.
- Current enrollment in another clinical trial.
- Suspected pregnancy.
- Big bleeding events within 12 months.
- Planned surgical procedure.
- Previous other type DES implantation or BMS implantation history.
- Extra-cardiac stent implantation history.
- Current or planned dialysis.
- The patient has a known hypersensitivity or contraindication to statins.
- Current or planned high dose and long-term glucocorticoid treatment.
- that is expected to limit survival to less than 1 years.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Verdreifachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Placebo-Komparator: Placebo
|
placebo 75mg po per day for 12 months
|
|
Experimental: Clopidogrel
|
clopidogrel 75 mg po per day for 12 months
|
|
Experimental: steply discontinued clopidogrel
|
clopidogrel 50mg per day for 3 months,clopidogrel 25mg per day for 3 months,then placebo 75mg per day for 6 months
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
alle verursachen Todesfälle
Zeitfenster: ein Jahr
|
ein Jahr
|
|
nonfatal myocardial infarction
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
clinical-driven target vessel revascularization
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
cardiac death
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
stent thrombosis
Zeitfenster: one year
|
one year
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Tod
Zeitfenster: ein Jahr
|
ein Jahr
|
|
myocardial infarction
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
any repeat revascularization
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
strokes
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
dialysis/hemofiltration
Zeitfenster: one year
|
one year
|
|
bleeding events
Zeitfenster: one year
|
one year
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. August 2011
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2012
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
1. November 2010
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. November 2010
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. November 2010
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
20. Juli 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
19. Juli 2011
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2010
Mehr Informationen
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Schlüsselwörter
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Andere Studien-ID-Nummern
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