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Comparison of Noninvasive Blood Glucose Concentrations Relative to Finger Capillary Blood Glucose References

23. Februar 2012 aktualisiert von: InLight Solutions

An Evaluation and Comparison of Noninvasive Blood Glucose Concentrations Relative to Finger Capillary Blood Glucose References

The purpose of the study is to prospectively evaluate a noninvasive, near-infrared based method for measuring glucose concentration relative to invasive blood reference measurements. The initial phase of the study will be focused on procurement of the data needed to develop a robust, accurate calibration. The second phase will be focused on performance evaluation of the system.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Currently, individuals with diabetes must use an invasive finger stick methodology for the determination of their blood glucose levels. Although current technology glucose meters use a smaller amount of blood than older generation meters, the pain and inconvenience associated with this invasive measurement is the number one reason cited for inadequate or infrequent blood glucose monitoring. In fact up to 67% of patients with diabetes fail to routinely monitor their blood glucose levels. A survey of 1895 patients showed that finger soreness was the most common reason given for self-reported noncompliance with testing recommendations, followed by pain, inconvenience, fear of needles, and "other" (including cost), (Diabetes Care August 2001 vol. 24 no. 8 1502-1503). The ability to make a painless blood glucose measurement using only light would address the pain and inconvenience issues associated with current technology glucose meters.

The initial application of the technology is associated with the monitoring of Gestational Diabetes. The International Association of Diabetes and Pregnancy Study Groups (IADPSG) recently released recommendations for diagnosing gestational diabetes, as well as clarifying the benefits of treatment (Diabetes Care, 2010;33:676-682). The IADPSG cited research that found significant graded relationships between increasing maternal glucose levels and the frequency of four primary and five secondary outcomes. For example, with a 1-standard deviation increase in maternal fasting, 1-hour, and 2-hour plasma glucose levels, there was a corresponding 38%, 46%, and 38% increased risk, respectively, in the primary outcome of birth weight >90th percentile, and a 5%, 18%, and 16% increased risk, respectively, of the secondary outcome of premature delivery before 37 weeks gestation (N Engl J Med 2008;358:1991-2002).

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New Mexico
      • Albuquerque, New Mexico, Vereinigte Staaten, 87106
        • Lovelace Scientific Resources

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 50 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

The Human Subject population consists of female subjects between the ages of 20 and 50. Subjects must have been diagnosed with either Type I, Type II, or Gestational diabetes and may utilize healthy individuals for the validation phase. Up to 100 subjects may be recruited to participate in this study. Subjects will be recruited from the community and will be selected to ensure a representative sample of the projected intended use population. Efforts will also be made to ensure a broad and even distribution of ages (between 20 and 50 years old) and ethnicities.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Female at least 20 years of age but not older than 50 years of age
  • Female with Type I or Gestational diabetes based on ADA criteria
  • Female with Type II diabetes and A1c of greater than 7.0 as measured on a Bayer A1C Now meter
  • May include female healthy volunteers.

Exclusion Criteria:

  • Subject requires hemo-dialysis
  • Severe heart disease as evidenced by peripheral edema
  • Liver disease as evidenced by jaundice
  • Active alcohol or drug abuse
  • Body Mass Index (BMI) > 35 kg/m2
  • Hand size too large to fit in the optical measurement instrumentation
  • Middle finger width of less than 5 mm
  • Skin damage at optical sampling site on hand
  • Currently taking prednisone or other systemic steroids
  • Tattoo at the optical sampling site

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Type 2 Diabetes
Those previously diagnosed with type 2 diabetes
Type 1 Diabetes
Those previously diagnosed with type 1 diabetes
Gestational Diabetes
Those that are currently diagnosed with gestational diabetes
Healthy Human Volunteers
Those that have not been diagnosed with any type of diabetes

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Calibrate near-infrared spectroscopy-based glucose meter
Zeitfenster: 1 year
The collection of capillary blood glucose and noninvasive data will allow the calibration of the noninvasive systems and subsequently evaluate performance via a validation study. The paired NIR spectrum and blood reference data acquired during calibration will be processed using multivariate regression techniques to create a calibration model. Results will be compared using a Clark error grid.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Compare Noninvasive to invasive techniques
Zeitfenster: 1 year
Comparison of noninvasive glucose measurement performance versus standard invasive reference. Invasive measurements are made by obtaining capillary blood glucose measurements and then measuring blood on a Yellow Springs Instrument (YSI). Due to the fact that instrumentation drift and subject physiological changes can adversely influence measurement performance, the study is specifically designed to examine performance over an appropriate period of time with a reasonable distribution of subject variance. Results will be compared using a Clark error grid.
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Walter Forman, MD, Lovelace Scientific Resources

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2011

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2012

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. August 2011

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. August 2011

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. August 2011

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Februar 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. Februar 2012

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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