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Discharge Educational Strategies for Reduction of Vascular Events (DESERVE)

12. Februar 2020 aktualisiert von: NYU Langone Health
DESERVE is a discharge education study using health workers to enroll and randomly assign 800 subjects diagnosed with TIA, or mild stroke to either risk factor education or usual care. Those patients assigned to education will receive stroke preparedness education plus risk factor reduction education, and help accessing follow up care with health workers. Those patients assigned to usual care will receive written stroke preparedness education. This protocol will evaluate the effectiveness of this intervention to reduce blood pressure, and individual stroke risk factors and future stroke risk.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Stroke and its risk factors disproportionately affect minority populations, and secondary stroke prevention programs have had relatively little success. TIA and mild stroke patients with few after-affects also stay in the hospital for a shorter period of time, and leave without enough information about their risk for another stroke. Additionally, mild stroke and TIA patients often do not follow-up with neurologists after they leave the hospital. DESERVE is a discharge education study using health workers to enroll and randomly assign 800 subjects from MSSM, MSSM Queens and CUMC diagnosed with Transient Ischemic attack (TIA ), mild Ischemic stroke (IS) or mild Intracerebral Hemorrhage (ICH) to either risk factor education or usual care. Those patients assigned to education will receive education on stroke preparedness education plus risk factor reduction education, and help accessing follow up care with health workers. This education includes a power point presentation and a patient-paced workbook and video on Risk perception, Medication Adherence, and Patient-Physician Communication. To target the most appropriate mild IS/ICH and TIA survivors for participation in this proposal, we will focus on survivors with mild stroke and TIA, excluding those whose stroke deficits are severe enough to warrant discharge to a nursing home or to require 24-hour care.

Those patients assigned to usual care will receive written stroke preparedness education. This protocol will evaluate the effectiveness of this intervention to reduce blood pressure, and individual stroke risk factors and future stroke risk. Additionally, we will evaluate the ability of the these strategies to conduct education to affect positive change in taking medications as directed, stroke knowledge 6 months and 12 months after hospital admission, attendance at follow-up health care appointments, and cost-effectiveness. After 1 year participants will be followed quarterly for up to 3 years to track events.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

552

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • New York
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10032
        • Columbia University
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029
        • Icahn School of Medicine at Mount Sinai
      • New York, New York, Vereinigte Staaten, 10016
        • NYU Langone Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Diagnosed with mild ischemic cerebral infarction or mild intracerebral hemorrhage (NIHSS < 5) or TIA based on a clinical definition of focal neurologic deficits consistent with a single vascular territory of the brain
  • Aged greater than 18 years at onset of event
  • Resident of NY Metropolitan community in home with land or cell phone.
  • Vascular risk factors including HTN history or elevated blood pressure (>130/85 mmHg) at the time of discharge, smoking, diabetes or metabolic syndrome
  • Discharge to home
  • English or Spanish Speaker

Exclusion Criteria:

  • Patients unable to give informed consent
  • Discharged to long-term nursing home or requiring 24 hour care.
  • A Modified Rankin score > 2 at baseline
  • Pre-stroke dementia history.
  • Patients with end stage cancer, or other medical conditions resulting in mortality less than 1 year.
  • Patient does not speak English or Spanish.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: DESERVE education
Intervention group will receive education on stroke preparedness plus risk factor reduction education, and help accessing follow up care with health workers.
Those patients assigned to education will receive stroke comprehensive intervention which focuses on three main areas, Risk perception, Medication Adherence, and Patient-Physician Communication. We will test whether phone calls and visits with a health worker after discharge, videos and a workbook are linked to better control of blood pressure and other risk factors
Kein Eingriff: Usual Care
The usual care group will only receive written preparedness education, which is the standard care for the hospital.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Blood Pressure
Zeitfenster: 6 months and 1 year
change in overall blood pressure
6 months and 1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Secondary Incident
Zeitfenster: up to 3 years
A secondary outcome is when the patient has a new visit to the ED or another hospital; admission that it is not a stroke/TIA nor ICH. Instead, it might be a seizure, headache, migraine, anything else neurological.
up to 3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Bernadette Boden-Albala, DrPH, Icahn School of Medicine at Mount Sinai

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. August 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

17. April 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

17. April 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

19. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. Februar 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Februar 2020

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur DESERVE education

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