Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Effect of Dietary Sodium Restriction in the Management of Patients With Heart Failure and Diastolic Dysfunction

1. August 2017 aktualisiert von: Hospital de Clinicas de Porto Alegre

Effect of Dietary Sodium Restriction in the Management of Patients With Heart Failure and Preserved Ejection Fraction: a Randomized Clinical Trial

Although half of the patients with HF has normal ejection fraction or slightly altered (HF-PEF) and the prognosis differs little from those with reduced ejection fraction, the pathophysiology of HF-PEF is still poorly understood.

Sodium restriction is the most common measure of self-care oriented to HF patients for management of congestive episodes. The role of this orientation in the treatment of patients with preserved ejection fraction, however, is still unclear. The evaluation of the effects of sodium restriction on neurohormonal activation and episodes of decompensation in HF-PEF can promote a better understanding of the pathophysiological progression of this complex syndrome.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This is a randomized, parallel trial with blinded outcome assessment. The sample will include adult patients (aged ≥18 years) with a diagnosis of HF-PEF admitted for HF decompensation. The patients will be randomized to receive a diet with sodium and fluid intake restricted to 0.8 g/day and 800 mL/day respectively (intervention group) or an unrestricted diet, with 4 g/day sodium and unlimited fluid intake (control group), and followed for 7 days or until hospital discharge. The primary outcome shall consist of weight loss at 7 days or discharge. The secondary outcome includes assessment of clinical stability, neurohormonal activation, daily perception of thirst and readmission rate at 30 days.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

74

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • RS
      • Porto Alegre, RS, Brasilien, 90035003
        • Hospital De Clinicas De Porto Alegre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients of both sexes
  • Age equal to or above 18 years
  • Diagnosis of heart failure whit preserved ejection fraction (LVEF> 50%)
  • Patients hospitalized for heart failure decompensation whit hospital admission within 36 hours, who agree to participate in the study by signing the informed consent.

Exclusion Criteria:

  • Patients who present values of endogenous creatinine clearance less than or equal to 30 ml / min;
  • Cardiogenic shock,
  • Those with survival compromised by another disease in evolution and / or difficulty adhering to treatment (dementia, cognitive impairment)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
Sodium restriction (1.6g sodium daily - 4g salt) combined with 800 ml of fluid intake

Patients that are eligible and fulfill the inclusion criteria will be invited to participate while hospitalized, and then sign the informed consent form. Then, the dietitian on call will be notified in order to change the dietary map of the patients. The prescription diet for both the intervention and control group will be the same: DIET AS RESEARCH PROTOCOL. PATIENT WILL RECEIVE THE DIET UNTIL DAY __ / __ OR DISCHARGE. PLEASE DO NOT CHANGE IT. This will be combined with the medical staff and with the Nutrition and Dietetics service.

The evaluation of outcomes after hospital discharge will be held in the institution of reference when will be performed clinical evaluation and blood samples collection for neurohormonal activation analysis.

Kein Eingriff: Control
Normal sodium diet (4g sodium daily - 10g salt) and free fluid intake

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Weight loss
Zeitfenster: seven days or hospital discharge
seven days or hospital discharge

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assessment of clinical stability
Zeitfenster: Seven days or hospital discharge

Symptomatic improvement without evidence of congestion (congestion score)

Weight stable for two days, without changing more than 1kg, (daily weight)

Without IV drug for HF for 48 hours (daily record of medication: diuretics, vasodilators)

No increase in diuretic dose for 48 hours (daily records of medications)

Seven days or hospital discharge
Neurohormonal activation
Zeitfenster: On admission and at discharge
Assessment of neurohormonal activation shall include measurement of serum renin, aldosterone, and BNP levels.
On admission and at discharge
Daily perception of thirst
Zeitfenster: Seven days or hospital discharge
A visual scale (with values ranging from 0 to 10) will be used daily to verify the degree of thirst.
Seven days or hospital discharge
Readmission rate at 30 days
Zeitfenster: Patients shall be followed for 30 days after discharge.
Patients shall be followed for 30 days after discharge.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Eneida Rabelo da Silva, ScD, HCPA

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. März 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Juli 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Juli 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. August 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. August 2017

Zuletzt verifiziert

1. August 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • HCPA - 120437

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Diastolische Dysfunktion

Klinische Studien zur Sodium restriction

Abonnieren