- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01999829
Prevention of Atrial Fibrillation Following Valvular Replacement With Cardiopulmonary Bypass: a Prospective, Randomized Clinical Study Comparing Oral Caffeine With Placebo
Atrial fibrillation remains a major cause of morbidity following cardiac surgery with cardiopulmonary bypass. Many mechanisms have been implicated. Among then, adenosine, a strong endogenous vasodilating agent has been involved in cardiac surgery-induced atrial fibrillation, via A2A receptors modulation.
The effects of caffeine on the inducibility of atrial fibrillation are actually well-known, leading then to a significant reduction of atrial fibrillation. Moreover, a recent clinical study has demonstrated that coffee drinking was inversely associated with total and cause-specific mortality.
The investigators therefore examined the preventive effects of oral caffeine on valvular surgery with cardiopulmonary bypass-induced atrial fibrillation. The investigators also evaluated prospectively the influence of caffeine on adenosine plasma levels and A2A adenosine receptors modulation.
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Marseille, Frankreich, 13354
- Assistance Publique Hopitaux de Marseille
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age = 18 years
- Surgery valvular settled(adjusted) (plasties or aortic replacement, mitral, tricuspid or mixed), under CEC
- Period of weaning in caffeine: limitation of the consumption of coffee(café), tea, chocolate, in a cup the day before the intervention
- Consent of the patients after information
Exclusion Criteria:
- Pregnant or breast-feeding women
- Women taking an oral contraception (half-life of the caffeine increased until 3 times)
- Minors(miners) or adults under guardianship
- Persons staying in a sanitary or social establishment
- Not profitable persons of a national insurance scheme
- Private persons of freedom
- Persons requiring a surgery of replacement valvular as a matter of urgency
- Patients having been treated(handled) by papaverine, dipyridamole, corticoids, immunosuppressors or antibiotics during six weeks preceding the date of inclusion
- Weighty patient lower than 50 kg or upper to 100 kg or having a body mass index upper to 29 Kg / m2
- Presence of an active infection, a chronic inflammatory pathology, a lung arterial high blood pressure
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Placebo-Komparator: Placebo
|
|
Experimental: citrate of caffeine
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Decrease of 50 % of the incidence of atrial fibrillation
Zeitfenster: 24 MONTHS
|
24 MONTHS
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
decrease in the use of anti-arrhythmic resuscitation
Zeitfenster: 24 MONTHS
|
24 MONTHS
|
Mitarbeiter und Ermittler
Publikationen und hilfreiche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Herzkrankheiten
- Herz-Kreislauf-Erkrankungen
- Arrhythmien, Herz
- Vorhofflimmern
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Purinerge Antagonisten
- Purinerge Wirkstoffe
- Phosphodiesterase-Inhibitoren
- Purinerge P1-Rezeptorantagonisten
- Stimulanzien des zentralen Nervensystems
- Koffein
Andere Studien-ID-Nummern
- 2013-23 (Andere Kennung: AP HM)
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