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Ultra Low Dose CT for CACS and AC of SPECT

25. September 2019 aktualisiert von: University of Zurich

Usefulness of Ultra Low Dose Cardiac CT for Coronary Calcium Scoring and for Attenuation Correction of SPECT

The aim of the study is to compare the CACS obtained from standard dose CT to the CACS obtained from ultra-low-dose scans. Additionally, the usefulness of ultra-low-dose CT for AC of myocardial perfusion SPECT will be assessed.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

105

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Zurich, Schweiz, 8091
        • Department of Nuclear Medicine, University Hospital Zurich

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients referred for myocardial perfusion SPECT
  • Male and Female subjects ≥18 years of age,
  • Written informed consent

Exclusion Criteria:

  • Pregnancy or breast-feeding
  • CACS of 0 after inclusion of 10 patients with CACS 0
  • Stents or implanted cardiac devices (valves, pace makers, ICD)
  • Coronary artery bypass grafts

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Standard dose CT, Ultra-low dose CT
Standard dose non-contrast enhanced CT (clinically indicated) and Ultra low dose non-contrast enhanced CT (as part of the trial)
Non-contrast enhanced CT for CACS and AC using a novel protocol for ultra low dose radiation dose exposure
Clinically indicated non-contrast enhanced CT for CACS and AC according to routine protocol

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Agreement and Correlation of Coronary Artery Calcium Score Obtained From Ultra-low-dose and Standard CT
Zeitfenster: 1 days

CAC and BA limits of agreement between coronary artery calcium score obtained from ultra-low-dose and standard CT.

Coronary artery calcium (CAC) is a measure for quantification of coronary artery calcification based on non-contrast enhanced CT, ranging from 0 (no calcifications) to infinite. It is an arbitrary unit. Increasing CAC means higher amounts of coronary artery calcifications and is associated with worse prognosis.

Bland-Altman (BA) analysis is a statistical method to compare two modalities or techniques assessing the same measure. Limits of agreement is defined as +/- twice the standard deviation of the differences between the reference method and the new modality/technique. Broader limits of agreement mean less accurate results obtained by the new modality/techniqe, while a 0 BA limit of agreement would theoretically reflect perfect agreement.

1 days
Intra-class Correlation Coefficient Between Segmental Relative Tracer Uptake From SPECT Datasets Reconstructed With AC Maps Based on Ultra-Low-Dose and Standard Dose CT
Zeitfenster: 1 day
For every patient, the CT images from 120 and 70 kVp-CT scans were used to create CTAC maps which were then used to reconstruct SPECT images, displayed as a 17-segment model polar plot with normalized percent tracer uptake given for every segment. Intra-class correlation was then applied to compare segmental relative tracer uptake. Analysis and the resulting correlation coefficient of 0.987 basically demonstrates interchangeability between the two datasets.
1 day

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Valerie Treyer, PhD, University of Zurich

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Mai 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Mai 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

1. Juni 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Oktober 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. September 2019

Zuletzt verifiziert

1. September 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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