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Neuroinflammation and Postoperative Delirium in Cardiac Surgery

13. September 2018 aktualisiert von: Vanderbilt University
Up to 50% of patients over 60 years old develop postoperative delirium following cardiac surgery. Delirium increases morbidity and mortality, and may lead to long-term cognitive impairment similar to patients with a diagnosis of Alzheimer's disease. The underlying mechanisms behind delirium are not understood, and therefore the current prevention and treatment strategies are inadequate. Several hypotheses exist for the pathophysiology of delirium, one of which is the role of neuroinflammation. The stress associated with high-risk procedures such as cardiac surgery may lead to systemic inflammation causing endothelial dysfunction and disruption of the blood brain barrier (BBB). When this occurs, the brain is susceptible to neuronal injury via neuroinflammation after which a state of delirium may ensue. To characterize the mechanisms of neuroinflammation in delirium, the investigators will explore the biomarkers most closely linked to each step of the proposed pathway.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Aim 1a. Test the hypothesis that endothelial injury is associated with delirium. The investigators hypothesize that endothelial dysfunction is associated with an increased incidence of delirium after cardiac surgery. To test this hypothesis, the investigators will measure biomarkers from subjects undergoing cardiac surgery. Blood samples from three time points [baseline, upon arrival to the intensive care unit (ICU), and postoperative day 1 (POD1)] will be analyzed and compared between patients that did and did not develop postoperative delirium.

Aim 1b. Test the hypothesis that BBB disruption is associated with delirium. The investigators hypothesize that disruption in the BBB is associated with an increased incidence of delirium after cardiac surgery. To test this hypothesis, the investigators will measure levels of biomarkers at baseline, upon arrival to the ICU, and on POD1.

Aim 1c. Test the hypothesis that neuronal injury is associated with delirium. The investigators hypothesize that neuronal injury is associated with an increased incidence of delirium after cardiac surgery. To test this hypothesis, the investigators will measure levels of biomarkers at baseline, upon arrival to the ICU, and on POD1.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

630

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Tennessee
      • Nashville, Tennessee, Vereinigte Staaten, 37232
        • Vanderbilt University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Patients over the age of 18 undergoing open heart surgery

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • open heart surgery

Exclusion Criteria:

  • acute coronary syndrome with troponin leak or unrelenting angina
  • liver dysfunction (transaminases 2x normal)
  • history of myopathy or liver dysfunction on prior statin therapy
  • use of potent CYP3A4 inhibitors such as antifungal azoles, macrolide antibiotics, HIV protease inhibitors, and nefazodone.
  • pregnancy or breast feeding
  • cyclosporine use
  • dialysis
  • history of kidney transplant
  • fibrate users who cannot stop fibrate use

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Interessent

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Patienten mit Herzchirurgie

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
change in endothelial dysfunction
Zeitfenster: baseline, postoperative day 0, postoperative day 1
biomarker of endothelial dysfunction to be measured at 3 time points
baseline, postoperative day 0, postoperative day 1
change in blood brain barrier disruption
Zeitfenster: baseline, postoperative day 0, postoperative day 1
biomarker of blood brain barrier disruption to be measured at 3 time points
baseline, postoperative day 0, postoperative day 1
change in neuronal injury
Zeitfenster: baseline, postoperative day 0, postoperative day 1
biomarker of neuronal injury to be measured at 3 time points
baseline, postoperative day 0, postoperative day 1

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
delirium as screened with CAM-ICU
Zeitfenster: twice daily after surgery until discharge from ICU (12 hours, 24 hours, 36 hours, 48 hours, 60 hours, 72 hours, 84 hours, 96 hours, continuing every 12 hours up to 24 weeks)
CAM-ICU measured twice daily by research assistant to screen for delirium
twice daily after surgery until discharge from ICU (12 hours, 24 hours, 36 hours, 48 hours, 60 hours, 72 hours, 84 hours, 96 hours, continuing every 12 hours up to 24 weeks)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Januar 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. März 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Februar 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Februar 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

23. Februar 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

17. September 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. September 2018

Zuletzt verifiziert

1. September 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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