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Hypotensive Effect of Anaesthesia With TCI (HEAT)

25. Oktober 2017 aktualisiert von: Joakim Johansson, Umeå University

The Effect of Target Controlled Infusion as Opposed to Velocity Controlled Infusion on Hypotension at Induction of Total Intravenous Anaesthesia

Hypotension will often complicate induction of anaesthesia. The investigators want to test the hypothesis that Target Controlled Infusion, as opposed to Velocity Controlled Infusion, leads to less degree of hypotension.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Severe hypotension may be a serious complication to induction of anaesthesia. The patients preoperative clinical circulatory status will help define the risks of such a side-effect. A patient with a preexisting heart condition will be at increased risk for morbidity/mortality in relation to anaesthesia induction.

Total intravenous anaesthesia may be delivered by two different approaches. The old way where the drug (Propofol and/or Remifentanil) is delivered in a velocity (mg/kg x hour or microg/ kg x min) specified by the anaesthetist. Hereafter called Velocity Controlled Infusion (VCI). At induction, to get effect of the drug, a high infusion rate is desired. A high infusion rate is associated with increased risks of hypotension if it is not adjusted in accordance with the current circulatory status of the patient. A failure to adjust may be futile for the patient. Therefore, induction takes some time because infusion rate is set within a relatively safe range. After a few minutes, once airway control is achieved, the infusion rate must be adjusted down to avoid hypotension.

There is a more modern way of adjusting the infusion rate, the so called Target Controlled Infusion. With this approach, the pump delivering the drug will help the anaesthetist to select the appropriate infusion rate for any given situation. The anaesthetist selects a preferred concentration of the drug at the target, that is in the circulation. The pump then administrates the drug, first at high rate and then at lower rate, taking into account the patients age, weight and sex and the preferred target concentration.

It is possible that this help from the machine is associated with less risk for hypotension at anaesthesia induction. If this is so it would have an impact on which of TCI and VCI that would be the best choice of anaesthesia. This would have special impact when giving anaesthesia to patients with a heart condition.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

76

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alberta
      • Östersund, Alberta, Schweden, 83183
        • Östersund Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

* All patients scheduled for anaesthesia at Östersunds Hospital

  • ASA class I-II

Exclusion Criteria:

  • On beforehand decision to start continous delivery of blood pressure increasing drug at induction.
  • Any contraindication to Total Intravenous Anaesthesia

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Target Controlled Infusion
This group of patients will have their anaesthesia induced with Target Controlled Infusion (TCI)
Sonstiges: Velocity Controlled Infusion
This group of patients will have their anaesthesia induced with Velocity Controlled Infusion (VCI)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Hypotension
Zeitfenster: 20 minutes
Relative maximal decrease of blood pressure (in mmHg) by anaesthesia induction (%)
20 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Pharmacological measures to increase blood pressure
Zeitfenster: 20 minutes
Number of doses of drug to increase blood pressure
20 minutes
Drug consumption
Zeitfenster: From the start of anaesthesia induction to the time of airway control (Laryngeal airway working in place of tracheal tube working in place).
Amount (milligram) of Propofol delivered and amount (mikrogram) of Remifentanil delivered.
From the start of anaesthesia induction to the time of airway control (Laryngeal airway working in place of tracheal tube working in place).
PONV (Postoperative Nausea and Vomiting)
Zeitfenster: From end of anaesthesia to 2 hours or when leaving the PostAnaesthesia Care Unit
Dose and name of any drug given to reduce PONV at any time defined above (in addition to profylaxis with the same aim)
From end of anaesthesia to 2 hours or when leaving the PostAnaesthesia Care Unit

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. März 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

26. Oktober 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

25. Oktober 2017

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • TCI hypotension TIVA

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Nein

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