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Renal Function Improvement in HBsAg Positive Kidney Transplantation Patients Under Telbivudine Treatment.

5. September 2016 aktualisiert von: National Taiwan University Hospital

A Single-Center, Open-Label Study to Evaluate the Renal Function Improvement in Lamivudine Long Term Used HBsAg Positive Kidney Transplantation Patients After Switch to Telbivudine Treatment.

The hepatitis B virus (HBV) infection rate among renal transplant recipients was reported from 3% to 20.9%. And patient survival and graft survival rates following renal transplantation may be worsen in HBsAg-positive carriers than in HBsAg-negative recipients. Due to viral replication in asymptomatic HBV carriers induced by post-transplant immunosuppression, liver-related complications, such as liver failure and bleeding, account for 37% to 57% of the mortality cases in HBsAg-positive renal allograft recipients.

Since the late 1990s, Lamivudine has been recognized as an effective and well-tolerated antiviral drug for chronic HBV infection. Lamivudine treatment among HBsAg-positive renal allograft recipients has significantly improved patient survival rates during short-term follow-up. Telbivudine is another approved nucleoside antiviral agent for patients with chronic hepatitis B (CHB). Recently, it was shown that eGFR was improved in HBV-related decompensated cirrhosis patients after 52 weeks Telbivudine treatments. Additional eGFR increase was also observed in Lamivudine experienced CHB patients after switch to Telbivudine treatment.

However, limited results were known about the renal function affected by oral anti-HBV drugs when patients received kidney transplantation. Therefore, we would like to conduct this study to evaluate the renal function of Lamivudine long term used HBsAg positive patients received kidney transplantation after switch to Telbivudine treatment. The clinical and virological outcomes will provide valuable insights of clinical practice.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

19

Phase

  • Phase 4

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Kidney transplant patients who are treated with Lamivudine over 6 months (Considering include post kidney transplantation > 6 months with stable calcineurin inhibitors level
  2. Seropositive of HBsAg for 6 months
  3. Willing and able to provide written informed consent

Exclusion Criteria:

  1. Hepatitis cirrhosis patients
  2. Co-infection with hepatitis C virus or HIV
  3. Pregnant or nursing
  4. YMDD resistant at baseline
  5. ABO incompatible renal transplantation
  6. Cross match positive
  7. Poor renal function at baseline (eGFR<20)
  8. Known hypersensitivity or intolerance to any of the ingredients in Telbivudine
  9. Known history of Telbivudine resistance

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Placebo-Komparator: lamivudine
HBsAg (+) patients received renal transplant and under lamivudine therapy.
Andere Namen:
  • Zeffix
Aktiver Komparator: telbivudine
HBsAg (+) patients received renal transplant and under lamivudine therapy and then switch to telbivudine 6 months later.
Andere Namen:
  • Sebivo

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
To evaluate the renal function in HBsAg positive kidney transplant patients in Telbivudine and Lamivudine treatment groups by eGFR at 48 Weeks after treatment using MDRD formula.
Zeitfenster: 48 weeks
48 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Juli 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. September 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. September 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. September 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. September 2016

Zuletzt verifiziert

1. September 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

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