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Pragmatic Factorial Cluster Trial of Framing and Comparators for Audit and Feedback

3. Oktober 2018 aktualisiert von: Noah Ivers, Women's College Hospital

Pragmatic Factorial Cluster Trial of Framing and Comparators for Audit and Feedback Aiming to Address High Risk Prescribing in Nursing Homes in Ontario

Health Quality Ontario (HQO) is the provincial advisor on quality in health care. HQO currently conducts audit and feedback as a key quality improvement strategy. For example, it offers physicians working in long-term care homes with access to practice reports detailing rates of high-risk prescribing in comparison with others in Ontario and suggested change ideas. Research shows that providing this kind of feedback can lead to improvements in care. However, the size of these improvements depends how the feedback is presented. For instance, prior research suggests that how the results are 'framed' and what sort of benchmark the recipient is compared to may each affect how the physician will respond. This factorial trial tests each of these aspects of feedback design in the context of practice reports that nursing home physicians have already signed up to receive quarterly.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

285

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Ontario
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5S1B2
        • Women's College Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • a physician licensed by the College of Physicians and Surgeons of Ontario (CPSO);
  • practice in at least one LTC facility in Ontario;.
  • have voluntarily signed up to receive an HQO practice report

Exclusion Criteria:

  • n/a

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm 1, Positive Framing
All metrics in the audit and feedback practice reports presented with 'positive' framing, where the proportion of patients safe from risk (i.e., appropriate/desirable prescribing behaviours) is described.
Experimental: Arm 2, Negative Framing
All metrics in the audit and feedback practice reports presented with 'negative' framing, where the proportion of patients at risk (i.e., due to inappropriate/undesirable prescribing behaviours) is described.
Experimental: Arm 3, Top Quartile Comparator
All metrics in the audit and feedback practice reports presented and the physician-recipient's performance is compared against the 75th percentile for performance by physicians working in nursing homes in the province for each metric.
Experimental: Arm 4, Average Comparator
All metrics in the audit and feedback practice reports presented and the physician-recipient's performance is compared against the average performance by physicians working in nursing homes in the province for each metric.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CNS-active medication prescribing
Zeitfenster: 6 months
monthly number of CNS-active medications per resident (antipsychotics, opioids, benzodiazepines or antidepressants (including TCAs and trazodone))
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Benzodiazepine (or z-drug) prescribing
Zeitfenster: 6 months
days supplied (continuous)
6 months
Benzodiazepine (or z-drug) rates
Zeitfenster: 6 months
monthly proportion
6 months
Antipsychotic rates
Zeitfenster: 6 months
monthly proportion
6 months
Antipsychotic prescribing
Zeitfenster: 6 months
days supplied (continuous)
6 months
Mean Antipsychotic dose
Zeitfenster: 6 months
Dose equivalent of antipsychotic dispensed (continuous)
6 months
Mean Benzodiazepine dose
Zeitfenster: 6 months
Dose equivalent of benzodiazepine dispensed (continuous)
6 months
3+ CNS-active medications
Zeitfenster: 6 months
monthly proportion supplied three or more meds from the following classes: antipsychotics, opioids, benzodiazepines, or antidepressants (including TCAs and trazodone).
6 months
Anti-depressant prescribing
Zeitfenster: 6 months
days supplied (continuous) - balance measure
6 months
Anti-acid prescribing
Zeitfenster: 6 months
days supplied (continuous) - tracer outcome
6 months
Statin prescribing
Zeitfenster: 6 months
days supplied (continuous) - tracer outcome
6 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Noah M Ivers, MD PhD CCFP, Women's College Hospital - University of Toronto

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

6. Dezember 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

6. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. November 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. November 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Dezember 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Oktober 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Oktober 2018

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2016-0122-E

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Analyses of outcomes use routine administrative database holdings.

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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