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Sonographic Evaluation of Patients With Carpal Tunnel Syndrome Following Steroid Injection

24. April 2017 aktualisiert von: Taipei Veterans General Hospital, Taiwan
The objective of this study was to assess sonographic changes of the median nerve after steroid injection for carpal tunnel syndrome.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Patients with CTS were recruited. The Boston Questionnaire (BQ) was administered and ultrasonographic and electrophysiological examinations were performed before and at two, six, and 12 weeks after steroid injection. Cross sectional area (CSA) was measured at 2 levels: at the tunnel inlet and in the mid-carpal tunnel. Flattening ratio (FR) was measured only in the mid-carpal tunnel. Correlation analyses between baseline ultrasonography, BQ, and electrophysiological measures were performed.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

54

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

      • Taipei, Taiwan
        • Rekrutierung
        • Teipei Veterans General Hospital
        • Kontakt:
          • Jia chi Wang, MD
          • Telefonnummer: 886-2-28757361

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. clinical diagnosis of CTS
  2. The diagnosis of CTS was confirmed by electrophysiological tests.

Exclusion Criteria:

  1. neurologic disorders that could mimic CTS such as cervical radiculopathy, polyneuropathy, proximal median nerve entrapment, or thoracic outlet syndrome
  2. history of distal radius fracture
  3. pregnancy or lactation
  4. regular use of systemic NSAIDs or corticosteroids
  5. known allergy to corticosteroids and local anesthetics.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: steroid injection
ultrasound-guided steroid injection using 1ml of 10 mg (10mg/ml) triamcinolone acetonide
ultrasound-guided steroid injection using 1ml of 10 mg (10mg/ml) triamcinolone acetonide
Andere Namen:
  • Triamcinolonacetonid

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cross sectional area
Zeitfenster: 12 weeks
The CSA of the median nerve was measured at 2 levels: at the carpal tunnel inlet (CSA-I; immediately prior to the proximal margin of the flexor retinaculum) and in the mid-carpal tunnel (CSA-M; at the level of the pisiform bone and scaphoid tubercle)
12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
flattening ratio
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
The flattening ratio was measured only at the mid-tunnel (FR-M). FR was calculated by dividing the horizontal diameter of the nerve by the vertical diameter.
2, 6, 12 weeks
Boston Carpal Tunnel Questionnaire (BQ)
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
The BQ was interviewed-administered to assess the severity of symptoms and functional status.
2, 6, 12 weeks
Median nerve distal motor latency
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
the CMAPs were obtained via surface electrodes placed on the abductor pollicis brevis muscle. The active recording electrode was placed on the muscle belly, and the reference electrode was placed on the tendon insertion. The median nerve was stimulated 8 cm proximal to the active recording electrode. Distal motor latencies were measured from the onset of stimulus artifact to the onset of the CMAP
2, 6, 12 weeks
sensory nerve conduction velocity
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
SNAPs were obtained using an antidromic method and recorded by surface electrodes placed at the proximal and distal interphalangeal joints of the index finger for the median nerve and the same joints of the little finger for the ulnar nerve. The median nerves were stimulated at the wrist at a distance of 14 cm from the wrist to the active electrode. Distal sensory latencies were measured from the onset of the stimulus artifact to the onset of the SNAP. SNCV was calculated dividing the distance of 14 cm by the distal sensory latency.
2, 6, 12 weeks
compound muscle action potential amplitude (CMAP)
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
the CMAPs were obtained via surface electrodes placed on the abductor pollicis brevis muscle. The active recording electrode was placed on the muscle belly, and the reference electrode was placed on the tendon insertion. The median nerve was stimulated 8 cm proximal to the active recording electrode. The amplitude of CMAP were measured from baseline to negative peak.
2, 6, 12 weeks
sensory nerve action potential amplitudes.
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
SNAPs were obtained using an antidromic method and recorded by surface electrodes placed at the proximal and distal interphalangeal joints of the index finger for the median nerve and the same joints of the little finger for the ulnar nerve. The median nerves were stimulated at the wrist at a distance of 14 cm from the wrist to the active electrode. The amplitude of SNAP were measured from baseline to negative peak.
2, 6, 12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jia chi Wang, Taipei Veteran General Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. April 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2018

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Februar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

16. Februar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

24. April 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

27. April 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2017

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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Klinische Studien zur Karpaltunnelsyndrom

Klinische Studien zur steroid injection

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