- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03132051
Sonographic Evaluation of Patients With Carpal Tunnel Syndrome Following Steroid Injection
24. April 2017 aktualisiert von: Taipei Veterans General Hospital, Taiwan
The objective of this study was to assess sonographic changes of the median nerve after steroid injection for carpal tunnel syndrome.
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Patients with CTS were recruited.
The Boston Questionnaire (BQ) was administered and ultrasonographic and electrophysiological examinations were performed before and at two, six, and 12 weeks after steroid injection.
Cross sectional area (CSA) was measured at 2 levels: at the tunnel inlet and in the mid-carpal tunnel.
Flattening ratio (FR) was measured only in the mid-carpal tunnel.
Correlation analyses between baseline ultrasonography, BQ, and electrophysiological measures were performed.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
54
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Jia chi Wang, MD
- Telefonnummer: 886-2-28757361
- E-Mail: jcwang0726@gmail.com
Studienorte
-
-
-
Taipei, Taiwan
- Rekrutierung
- Teipei Veterans General Hospital
-
Kontakt:
- Jia chi Wang, MD
- Telefonnummer: 886-2-28757361
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- clinical diagnosis of CTS
- The diagnosis of CTS was confirmed by electrophysiological tests.
Exclusion Criteria:
- neurologic disorders that could mimic CTS such as cervical radiculopathy, polyneuropathy, proximal median nerve entrapment, or thoracic outlet syndrome
- history of distal radius fracture
- pregnancy or lactation
- regular use of systemic NSAIDs or corticosteroids
- known allergy to corticosteroids and local anesthetics.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: steroid injection
ultrasound-guided steroid injection using 1ml of 10 mg (10mg/ml) triamcinolone acetonide
|
ultrasound-guided steroid injection using 1ml of 10 mg (10mg/ml) triamcinolone acetonide
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Cross sectional area
Zeitfenster: 12 weeks
|
The CSA of the median nerve was measured at 2 levels: at the carpal tunnel inlet (CSA-I; immediately prior to the proximal margin of the flexor retinaculum) and in the mid-carpal tunnel (CSA-M; at the level of the pisiform bone and scaphoid tubercle)
|
12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
flattening ratio
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
The flattening ratio was measured only at the mid-tunnel (FR-M).
FR was calculated by dividing the horizontal diameter of the nerve by the vertical diameter.
|
2, 6, 12 weeks
|
Boston Carpal Tunnel Questionnaire (BQ)
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
The BQ was interviewed-administered to assess the severity of symptoms and functional status.
|
2, 6, 12 weeks
|
Median nerve distal motor latency
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
the CMAPs were obtained via surface electrodes placed on the abductor pollicis brevis muscle.
The active recording electrode was placed on the muscle belly, and the reference electrode was placed on the tendon insertion.
The median nerve was stimulated 8 cm proximal to the active recording electrode.
Distal motor latencies were measured from the onset of stimulus artifact to the onset of the CMAP
|
2, 6, 12 weeks
|
sensory nerve conduction velocity
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
SNAPs were obtained using an antidromic method and recorded by surface electrodes placed at the proximal and distal interphalangeal joints of the index finger for the median nerve and the same joints of the little finger for the ulnar nerve.
The median nerves were stimulated at the wrist at a distance of 14 cm from the wrist to the active electrode.
Distal sensory latencies were measured from the onset of the stimulus artifact to the onset of the SNAP.
SNCV was calculated dividing the distance of 14 cm by the distal sensory latency.
|
2, 6, 12 weeks
|
compound muscle action potential amplitude (CMAP)
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
the CMAPs were obtained via surface electrodes placed on the abductor pollicis brevis muscle.
The active recording electrode was placed on the muscle belly, and the reference electrode was placed on the tendon insertion.
The median nerve was stimulated 8 cm proximal to the active recording electrode.
The amplitude of CMAP were measured from baseline to negative peak.
|
2, 6, 12 weeks
|
sensory nerve action potential amplitudes.
Zeitfenster: 2, 6, 12 weeks
|
SNAPs were obtained using an antidromic method and recorded by surface electrodes placed at the proximal and distal interphalangeal joints of the index finger for the median nerve and the same joints of the little finger for the ulnar nerve.
The median nerves were stimulated at the wrist at a distance of 14 cm from the wrist to the active electrode.
The amplitude of SNAP were measured from baseline to negative peak.
|
2, 6, 12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Jia chi Wang, Taipei Veteran General Hospital
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. April 2013
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Februar 2018
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Februar 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
16. Februar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
24. April 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
27. April 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. April 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
24. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Erkrankungen des Nervensystems
- Wunden und Verletzungen
- Erkrankung
- Neuromuskuläre Erkrankungen
- Mononeuropathien
- Erkrankungen des peripheren Nervensystems
- Mediane Neuropathie
- Nervenkompressionssyndrome
- Kumulative Traumastörungen
- Verstauchungen und Zerrungen
- Syndrom
- Karpaltunnelsyndrom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Enzym-Inhibitoren
- Entzündungshemmende Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Glukokortikoide
- Hormone
- Hormone, Hormonersatzstoffe und Hormonantagonisten
- Triamcinolon
- Triamcinolonacetonid
- Triamcinolonhexacetonid
- Triamcinolondiacetat
Andere Studien-ID-Nummern
- 2016-07-006A; 2012-05-021A
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
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