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Image Fusion and Calcification Raising in Trans Aortic Valve Implantation (TAVI)

20. September 2021 aktualisiert von: Nantes University Hospital

Value of Fusion of 3D Images With 2D Images, Associated With Calcification Raising During Trans Aortic Valve Implantation Procedures

Aortic stenosis is one of the most common cardiology diseases. Trans aortic valve implantation (TAVI) has been developed since 2002, first to treat rejected patients from conventional surgery, then to treat high surgical risk patients and nowadays probably intermediate surgical risk patient. TAVI related complications are still recurrent and the investigators are searching a way to decrease them.

One of them could be image fusion, since it may decrease radiation exposure and contrast agent use. It may also improve valve placement position leading to decreased complications.

40 prospective and consecutive patients will be included. Participants will be divided into two groups: the 20 first included will be control group, the 20 following patients will be the fusion group. For control group TAVI procedure will be the usual one, for fusion group the procedure will be the usual one with addition of computed tomography 3D images fusion with fluoroscopy 2D images.

Main evaluation criteria will be radiation exposure, measured by dose area product (DAP). Secondary evaluation criterion will be procedural as contrast agent volume used, procedure duration, subjective usefulness of image fusion or procedure failure evaluated immediately after procedure. The investigators will also evaluated procedure induced complications as de novo pacemaker implantation, de novo left bundle branch, vascular complication, major bleeding, acute kidney failure, significant aortic regurgitation. These complications occurrence will be evaluated after 1 month follow up, during the usual following consultation.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Aortic stenosis is one of the most common cardiology diseases. If untreated, symptomatic aortic stenosis rapidly leads to death. Most of the time, this disease affects old fragile people for whom conventional surgery is countered or very risky. That is why Trans aortic valve implantation has been developed since 2002, first to treat rejected patients from conventional surgery, then to treat high surgical risk patients and nowadays probably intermediate surgical risk patient. Indeed, thanks to prodigious technical and human progress, procedure induced complication have clearly decreased. But TAVI related complications are still recurrent and the investigators are searching a way to decrease them.

One of them could be image fusion, since it may decrease radiation exposure and contrast agent use correlated to acute kidney failure. It may also improve valve placement position, and the investigators know that many rhythmic (atrio-ventricular block) and valvular (significant aortic regurgitation) complications are partially due to placement mistakes. So the investigators hope that image fusion will decrease these complications.

The investigators will include 40 prospective and consecutive patients. Inclusion criterion will be all major patients admitted in Nantes CHU for transfemoral aortic valve replacement with SAPIEN® 3 valve. Exclusion criterion will be women of childbearing age without contraception, impossible written consent, judiciary protected people. After inclusion, patients will be divided into two groups: the 20 first included will be control group, the 20 following patients will be the fusion group. For control group TAVI procedure will be the usual one, for fusion group the procedure will be the usual one with addition of computed tomography 3D images fusion with fluoroscopy 2D images. The only difference during all patient medical care will be the addition of image fusion in fusion group. Before and after procedure, both groups will have the usual medical monitoring and the appropriated medical interventions to participants case.

Main evaluation criterion will be radiation exposure, measured by dose area product (DAP).

Secondary evaluation criterion will be procedural as:

  • contrast agent volume used (mL),
  • procedure duration (min),
  • subjective usefulness of image fusion evaluated on a 0 to 3 scale
  • procedure failure : death, more than one valve implantation, valve dysfunction (mean trans-valvular gradient > 20 mmHg or moderate to severe aortic regurgitation) These criterions will be evaluated immediately after procedure.

The investigators will also evaluated procedure induced complications as:

  • de novo pacemaker implantation
  • de novo left bundle branch
  • non minor vascular complication on VARC-2 definition
  • major bleeding (BARC 3 or 5)
  • acute kidney failure (AKIN 2 or 3)
  • significant aortic regurgitation ≥ 2/4 These complications occurrence will be evaluated after 1 month follow up, during the usual following consultation with echocardiography.

Then differences between will be tested with appropriated statistical methods.

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nantes, Frankreich, 44093
        • Nantes University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All patients admitted in Nantes CHU for trans fermoral aortic valve replacement with SAPIEN 3® device
  • Patient who accepted to participate to the study

Exclusion Criteria:

  • Impossible written consent
  • Judiciary protected people
  • Minor
  • Women of childbearing age without contraception

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Group "Fusion"
Trans aortic valve replacement with usual procedure with the addition of computed tomography 3D images and calcification raising to the usual fluoroscopy images.
Addition of computed tomography 3D images and calcification raising to the usual fluoroscopy images.
Kein Eingriff: Group "Control"
Trans aortic valve replacement with usual procedure

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Radiation exposure
Zeitfenster: Immediately post procedure
Dose area product (cGy/cm2)
Immediately post procedure

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Contrast product
Zeitfenster: Immediately post procedure
Contrast volume (mL) used during procedure
Immediately post procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

13. September 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

13. September 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

13. September 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. September 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. September 2021

Zuletzt verifiziert

1. September 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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